MuscleMeat

Eric O overweegt schadeclaim

Sport2000

Freaky Bodybuilder
Waardering
29
vanmorgen op het nieuws; eric o voelt zich door de processen zo beschadigd dat hij overweegt een schadeclaim in te gaan dienen. dit alles nog steeds voortvloeiend uit een voorval van een jaar geleden:cool:

hoop van harte dat hij zn zin krijgt, klotejustitie hiero:mad:

gelijk heeftie, stelletje joden.

Hij had leden van het OM een kogel door de pan moeten jagen vanwege hun beleid tegenover een bepaalde groe(p)(t)ering. Had ie van mij een vergoeding gehad aan wie is het oordeel om te bepalen of hij zich aangevallen voelde of niet!
Ik denk dat de helft verzwegen word wat er allemaal echt in Irak gebeurt!

En terecht. Leg maar een flinke claim neer. Misschien dat ze daarna eens kappen met die onzin. Het OM word onderhand door iedereen uitgekotst.

De grootste gekken laten ze lopen en iemand als Eric proberen ze koste wat het kost te naaien. Stelletje lijers

naja veel geld zal hij niet zien denk ik, hoop wel op excuses zodat zijn naam weer in here wordt hersteld.

Sport2000 zei:
vanmorgen op het nieuws; eric o voelt zich door de processen zo beschadigd dat hij overweegt een schadeclaim in te gaan dienen. dit alles nog steeds voortvloeiend uit een voorval van een jaar geleden:cool:

hoop van harte dat hij zn zin krijgt, klotejustitie hiero:mad:
:thumbs: dat zal ze leren :thumbs:

Hij zal waarschijnlijk niks krijgen, het is helaas volgens de nederlandse wet het goed recht van het OM om een zaak aan te spannen en vervolgens in beroep te gaan, daarna zelfs nog in cassatie dat overigens zelfs nog wordt overwogen.

Wel vind ik het een goede zaak van minister Kamp om in toekomstige missies het oorlogsrecht te laten gelden waardoor het OM min of meer buitenspel wordt gezet, stelletje huichelaars dat OM.

Ik vraag mij trouwens wel af of het op grondgebied valt voor het Nederlandse strafrecht!
Ik weet niet hoe het zit in het leger, maar bij mijn opleiding Beveiliging werd mij geleerd dat wanneer je een misdrijf/overtreding begaat op Nederlands grondgebied je voor de Nederlandse wet veroordeeld word!

Voorbeeld:
Je vliegt met een Nederlandse maatschappij ( onder aanvoering van de Nederlandse vlag ) en je begaat een misdrijf/overtreding boven Amerika o.i.d dan ben je voor de Nederlandse wet strafbaar niet voor het land waar je overheen vliegt!

In dit geval is het gebeurt in Irak, maar wat ik mij niet kan heugen is of het op Nederlands grondgebied gebeurt?
Hij handelde wel onder eigen vlag, maar volgens mij was het op Iraaks grondgebied en niet Nederlands!
Al met al onder zulke omstandigheden horen "aparte" regels te bestaan!
Als soldaat ga je door een hel bij het zien wat er daar allemaal gebeurt dus vind ik dat er verzachtende omstandigheden zijn!
In zulke situaties kan niemand helder nadenken en beslissingen goed overwegen en diegene die dat wel kunnen zitten met hun dikke reet in NL te overleggen wat ze moeten doen!

ReyMysterio zei:
Voorbeeld:
Je vliegt met een Nederlandse maatschappij ( onder aanvoering van de Nederlandse vlag ) en je begaat een misdrijf/overtreding boven Amerika o.i.d dan ben je voor de Nederlandse wet strafbaar niet voor het land waar je overheen vliegt!

In jouw voorbeeld weet ik vrijwel zeker dat degene wordt uitgeleverd aan Amerika. (net als die dj ramon o.i.d.)

• Topic Starter Topic Starter
ReyMysterio zei:
Ik vraag mij trouwens wel af of het op grondgebied valt voor het Nederlandse strafrecht!
Ik weet niet hoe het zit in het leger, maar bij mijn opleiding Beveiliging werd mij geleerd dat wanneer je een misdrijf/overtreding begaat op Nederlands grondgebied je voor de Nederlandse wet veroordeeld word!

Voorbeeld:

In dit geval is het gebeurt in Irak, maar wat ik mij niet kan heugen is of het op Nederlands grondgebied gebeurt?
Hij handelde wel onder eigen vlag, maar volgens mij was het op Iraaks grondgebied en niet Nederlands!
Al met al onder zulke omstandigheden horen "aparte" regels te bestaan!
Als soldaat ga je door een hel bij het zien wat er daar allemaal gebeurt dus vind ik dat er verzachtende omstandigheden zijn!
In zulke situaties kan niemand helder nadenken en beslissingen goed overwegen en diegene die dat wel kunnen zitten met hun dikke reet in NL te overleggen wat ze moeten doen!
met elke uitzending gaan er met militairen een groepje marechaussee mee. zodra er een militair de fout in gaat is het de taak van de marechaussee om die lui uit de handen van de buitenlanders te houden. ze worden, ongeacht in welk land ze opereren, veroordeeld volgens het nederlands militair recht. simpelweg omdat ze nederlanders onder nederlandse vlag zijn.

wanneer een militair (binnen of buiten dienst) hier in nederland een misdrijf pleegt oid, zal hij ook uitgeleverd worden aan de marechaussee, simpelweg omdat je militair bent, en je dus onder het militaire recht valt.

Aanklagen die handel.

Ik zou het niet pikken als rechtgeaard soldaat eerste klas der Nederlanden. :D

Die man heeft zn werk gedaan, een schadevergoeding lijkt me wel op zn plaats na alles wat er is gebeurt. Hij word behandeld als een crimineel maar is eigenlijk een held!! :D

typisch nederland....kwordt d'r schijtziek van

Gelijk heeft die idd :D, is gewoon te belacheljk dat je als militair niet op een irakees mag schieten uit zelfverdediging/bescherming van zijn peleton. Als de vuile terroristische irakees niet zo met zijn AK had lopen zwaaien had die nog geleefd.

Ik vind dat ze Eric O een flinke schade vergoeding moeten betalen voor alle elende, en nog belangrijker zijn naam moeten zuiveren van deze onzin.

Ik hoop dat het lukt en dat de verantwoordelijke mensen bij het OM het uit eigen zak moeten betalen.

Terug
Naar boven