MuscleMeat

Europees Senioren Kampioenschappen 2009

Aushef

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
De Europees Senioren Kampioenschappen worden tussen 4 en 12 april in het Roemeense hoofdstad Boekarest gehouden. Het topsportcommissie heeft het Nederlandse team voor deze kampioenschappen geselecteerd.

Lees meer

• Topic Starter Topic Starter
Miss Deadlift is geselecteerd voor het Nederlands Team.

Gefeliciteerd

Voor België doen Tom Goegebuer (-56kg) en ik (-53kg) mee.
We moeten beide nog vermageren, tom natuurlijk iets meer als mij.

Haha, wat een grap is dat. Nederland wil gewoon volledige teams opsturen en het niveau van de deelnemers (met alle respect) is gewoon beneden alles voor een EK. :rolleyes:

Alle atleten zouden met ruime achterstand laatste worden.

Raar beleid daar in Nederland, want ik denk dat niemand de vooropgestelde minima haalt.

Haha, wat een grap is dat. Nederland wil gewoon volledige teams opsturen en het niveau van de deelnemers (met alle respect) is gewoon beneden alles voor een EK. :rolleyes:

Alle atleten zouden met ruime achterstand laatste worden.

Raar beleid daar in Nederland, want ik denk dat niemand de vooropgestelde minima haalt.

Een atleet die voor zijn eigen land mag tillen zal altijd hun best doen. Niet alleen voor zichzelf maar ook voor zijn/haar land. Is het dan raar om beste beste atleten geven voor hun land te mogen tillen?

Binnen de NOGB is er regelmatig discussie over het samenstellen van het Nederlands team voor de EK's en WK's. Daar is natuurlijk wat te zeggen voor het sturen van atleten die zogenaamd represntieve zijn. Er is ook wat te zeggen over het opstellen van de best mogelijke team op te stellen.

Vorig jaar (toen ik ook in de Topsport Commissie zat) had het commissie gesproken over de intensie een aantal atleten de laten deelnemen aan de EK Senioren om evaring op te doen voor de EK Junioren en EK onder 23 jaar. Het ging om atleten die bij de senioren niet representief zijn maar jongere leeftijdgroepen wel potentieel representief kunnen zijn.

Persoonlijk denk ik niet dat alle atleten die geselecteerd zijn daadwerkelijk op de EK zal tillen. Maar het is toch mooi dat ze (als beste alteten van hun land) de mogelijkheid krijgt om voor hun land te tillen.

Wie is eigenlijk de topsportcommissie? er staat wel een naam maar ik ken haar denk ik niet:o heeft ze wel een achtergrond in de sport?

Mita en Safak zijn wel van plan om er echt heen te gaan. Ikzelf zal rond die tijd gewoon aan het studeren zijn, en aan het trainen...:cool:

Ik weeg momenteel achteraan in de 55. Tom weet ik niet, tomvt weet dat wrs wel.

Tom Goegebuer weegt momenteel tussen de 59,5 en 60 kg, er moet dus nog zo een 3,5 kg af en hij heeft al bijna geen vet meer. Hij eet nu ongeveer 1600 kcal per dag. Zwaar, maar in de -56 kg kan hij voor een medaille gaan als alles meezit.

Ongelooflijk eigenlijk dat je met zo'n licht gewicht en zo weinig kcal, toch zo'n hoge gewichten boven je hoofd weet te trekken! Je moet het maar doen.

Ik zie geen Nederlanders op de voorlopige deelnemerslijst staan?

Vandaag begint in de hoofdstad van Roemenië, Boekarest, de Europese Senioren Kampioenschappen Gewichtheffen. In totaal nemen 154 atleten (76 dames en 88 heren) uit 32 landen deel aan de Kampioenschappen. Nederland wordt vertegenwoordigd door 2 atleten: Ingrid Teeuwen en Safak Ekici.

Lees meer (met link naar de Eurosport uitzendtijden)

Vandaag begint in de hoofdstad van Roemenië, Boekarest, de Europese Senioren Kampioenschappen Gewichtheffen. In totaal nemen 154 atleten (76 dames en 88 heren) uit 32 landen deel aan de Kampioenschappen. Nederland wordt vertegenwoordigd door 2 atleten: Ingrid Teeuwen en Safak Ekici.

Lees meer (met link naar de Eurosport uitzendtijden)

3 van de oorspronkelijke 15 atleten die geselecteerd ware hebben aangegeven deel te willen nemen aan de Europees Kampioenschappen. 1 hiervan heeft zich later teruggetrokken voor deze kampioenschappen.

Ingrid Teeuwen op EK

Ingrid Teeuwen op EK

Ingrid Teeuwen kwam vandaag als eerste atlete van de Europese Kampioenschappen het podium op. Ze kwam uit in de gewichtsklasse tot en met 58kg. Helaas werd zij door drie mislukte trekpogingen niet geplaatst in het totaalklassement. Bij het stoten werd Ingrid 14e.

Lees meer

Ik heb super slecht gehoffen. Alleen mijn eerste beurten waren goed. (62 en 79 aan 52,53kg).
Ik had echt een slechte dag waardoor er meer technische fouten door kwamen en mijn schouderen altijd teveel naar voor was.

Ik heb super slecht gehoffen. Alleen mijn eerste beurten waren goed. (62 en 79 aan 52,53kg).
Ik had echt een slechte dag waardoor er meer technische fouten door kwamen en mijn schouderen altijd teveel naar voor was.

Kan gebeuren é, spijtig dat het net op het EK moet gebeuren :(

Terug
Naar boven