MuscleMeat

even jullie expertise nodig

thenovice

Novice
Waardering
0
Hi Iedereen.

Ik ben hier net nieuw op het forum, dus zal ik me eerst even voorstellen. Ik ben 17 jaar, weeg 61 kilo, en ben rond de 1.79 en ben een kleine anderhalve maand begonnen met fitness. In deze anderhalve maand heb ik best wel veel spieren gekweekt vooral mijn borstspieren(relatief)(volgens mij groeien mijn spieren best wel snel)(iemand die ik ken traint al een jaar en ik hebben hetzelfde resultaat binnen anderhalve maand geboekt, ik ga 5 keer per week naar de gym) maar mijn gewicht blijft een probleem. Ik zou graag 70 kilo willen wegen, maar weet niet hoe ik dat het beste kan aanpakken. Ik ben zo'n persoon die veel kan eten, maar toch niet aankomt. Dus mijn vraag: hoe kom je 10 kilo aan binnen een paar weken.

Binnen een paar weken: NIET.
Binnen 3-4 maand: Goed eten, dat betekent 1500 kcal boven onderhoud. Is je onderhoud 2200? Ga op 3750 eten.

• Topic Starter Topic Starter
Waar zit veel kcal in?

Volle melk, 1 liter = 650 kcal.
Je kan er zat 2 liter per dag van drinken. Dan zit je al op 1300!! kcal!
Verder brinta & havermout + kwark.

• Topic Starter Topic Starter
Ik drink nu ongeveer 750 ml melk per dag sinds 2 weken, soms sla ik een paar dagen over omdat het niet in huis is. Het probleem is echter dat ik last van mijn maag krijg als ik teveel melk achterover sla achter elkaar. Ik moet daarom altijd eerst bodempje leggen met brood. Ik eet een grote bak brinta 2/3 keer per week. Ik ben trouwens van plan Mammoth te kopen om weight te gainen. Heb jij hier ervaring mee, en hoe snel kom je er mee aan?

Ik drink nu ongeveer 750 ml melk per dag sinds 2 weken, soms sla ik een paar dagen over omdat het niet in huis is. Het probleem is echter dat ik last van mijn maag krijg als ik teveel melk achterover sla achter elkaar. Ik moet daarom altijd eerst bodempje leggen met brood. Ik eet een grote bak brinta 2/3 keer per week. Ik ben trouwens van plan Mammoth te kopen om weight te gainen. Heb jij hier ervaring mee, en hoe snel kom je er mee aan?

Als je gewoon een voedingsschema maakt en gewoon boven je onderhoudt gaat eten kom je zo aan. Ben sinds mid april ofzo tot nu 6kg aangekomen,, Gewoon door eten. Gebruik geen weightgainers of wat dan ook.. 't is gewoon te doen als je er maar beetje inzet voor hebt.

4 liter volle melk per dag en je bent binnen een maand 70 kilo. Ik kan alleen niet garanderen dat het puur spier is.

En geef je geld niet uit aan die weightgainers, gewoon eten. Je kan niet je hele leven aan de weightgainers. Melk is het beste om snel aan te komen, als je er brood bij moet eten dan doe je dat toch gewoon?

3 pakken chocomelk per dag, het is heerlijk

Pak gewoon overal meer van, eet je bijv. normaal gesproken 2 boterhammen in de ochtend? --> maak er 4 van. Lunch... zelfde...avondeten --> pak wat meer vlees/vis en meer groente en iets meer rijst/aardappels etc. Daarnaast zou je wat extra volle melk kunnen drinken, maar zou niet te veel hier van drinken. Beter je kcal uit andere voedingsproducten halen, bijv. ook noten... (ongebrand/ongezouten), heel gezond..veel goede vetten +eiwitten + vezels + veeeel kcal :)

Wat betreft dat jij snel merkt dat je groeit, dit verschilt per persoon. Waarschijnlijk heb jij hier meer aanleg voor. De een moet er veeeel meer moeite voor doen terwijl de anders bijv. jij er via een makkelijkere weg ook komt en misschien ook nog eerder.

Probeer je maaltijden op te splitsen , dus eet niet 2-3 grote maaltijden maar in het begin liever 7-8 maaltijden (kleinere). En eet niet alleen als je honger hebt , eet vooral wnr je geen honger hebt.;)

Je bent 17.....
Jij gaat echt geen 10 kilo aankomen in een paar weken, lukt je nevernooitniet.
Ga gewoon voor een goed doordacht voedings en trainingsschema, dan kom jij voor volgende zomer een kilo of 10 bij, vooral kwaliteit, en kun je dan het binkie uithangen ;D

Wat je wil is niet reeel, dus eet 6 maaltijden per dag (geen 8, dit verhoogd je stofwisseling nog meer, en het beetje info wat ik lees is je stofwisseling al retesnel) Voldoende kh, eiwit en goede vetten uit, inderdaad, noten, pindakaas, vette vis. En geef jezelf een jaar de tijd!!!

Ik heb iets voor je in elkaar geflansd. Pas aan waar nodig.

Maaltijd 1

0.5L Melk
150 Gr. Brinta
4 Boterhammen met Kipfilet/beleg

Maaltijd 2

0.5L Melk
4 Boterhammen met Kipfilet/Beleg
Snack

Maaltijd 3

150 gr. Havermout
0.5L Melk
Snack

Maaltijd 4

4 Boterhammen met kipfilet/beleg
Snack

Maaltijd 5
Avond eten (Uitgaan van ~500 kcal)
0.5L Melk
Dessert/Toetje whatever.

Maaltijd 6
250-500 Gram Kwark.
Snack

Goed, op die 2L melk alleen al:
Halfvol 2L = ~940 kcal
Vol 2L = ~1300 kcal!

Alleen op de melk kan je dan dus al veel kcal binnen krijgen.

,,

Je bent 17.....
Jij gaat echt geen 10 kilo aankomen in een paar weken, lukt je nevernooitniet.
Ga gewoon voor een goed doordacht voedings en trainingsschema, dan kom jij voor volgende zomer een kilo of 10 bij, vooral kwaliteit, en kun je dan het binkie uithangen ;D

Wat je wil is niet reeel, dus eet 6 maaltijden per dag (geen 8, dit verhoogd je stofwisseling nog meer, en het beetje info wat ik lees is je stofwisseling al retesnel) Voldoende kh, eiwit en goede vetten uit, inderdaad, noten, pindakaas, vette vis. En geef jezelf een jaar de tijd!!!

Bwa , tip van 1 van de sticky's hier.

De eerste stap:
Vergeet de traditionele manier van eten. 3 maaltijden per dag is gewoonweg niet genoeg (tenzij je één van die genetische wonderen bent). Een minimum van 6 maaltijden zal al snel een gewoonte worden.

Voor de eerste 5 dagen is het de bedoeling dat je elk uur gaat eten. JA ELK UUR!!!. Het is niet zo erg als je denkt. Geen volledige maaltijden elk uur, maar kleine porties van om het even wat.
Voorbeeld:
1 appel, ½ broodje pindakaas, ½ eiwit shake, eiwit/chocolade reep, een banaan, etc.
De qualiteit van deze voeding die je eet in deze 5 dagen periode is niet zo belangrijk als het feit dat je überhaupt wat eet. Het moet klein genoeg zijn om je maag niet te vullen, zelfs als je nog honger hebt, eet niet.
Laat je maag gewoon worden aan de kleine snack/voeding elk uur. Na de 3de of 4de dag sterf je van de honger, 'smekend' voor die onweerstaanbare snack. Je metabolisme zal ook aanpassen aan je nieuwe eetgedrag. In tegenstelling met opsparen van callorieën voor je volgende maaltijd na 4 tot 5 uur (zoals je gewend was), zal het verwachten dat je binnen een korte tijd weer voeding tot je krijgt. Met als gevolg, meer callorieën worden verbrand als energie, of meer en beter herstel van je training/sportactiviteit. Kan je de mogelijkheden al zien voor lichaamsvet reductie?

Nadat je je lichaam gewoon hebt laten worden aan de frequente voedingsmomenten, zal je bij jezelf merken dat je bijna constant honger hebt. De logische stap voor de volgende 5 dagen periode, is dat je méér gaat eten bij elke snack maaltijd. Maar in plaats van elk uur te eten, verspreid nu de tijd naar elke 90min. (1 ½ uur) of 105min. (1 uur 45 min.).

Ga door met dit proces van 5 dagen periodes tot je elke 2 ½ tot 3 uur (minimum) een volledige maaltijd eet.

Terug
Naar boven