AndroidHealthClinic

Ex-baas wilt niet uitbetalen.

Amped

Advanced Bodybuilder
Waardering
37
Oke, het probleem is dus dit..
3 december ben ik bij een nieuwe baas begonnen. Ik ben een BBL-leerling, dit houdt in dat ik 4 dagen naar een leerbedrijf (soort parttime moet je het eigk zien) ga, en 1 dag naar school.
Heb daar tot 28 december gewerkt in mijn proeftijd, maar vond het toch niks. Heb toen gesprek aangeknoopt en besloten om te stoppen.

Toendertijd is er mij verteld dat er met een app op je telefoon moest ingelogd worden zodat de werktijd bijgehouden kon worden. Ik liep elke dag met een andere werknemer van hun mee, dus nam ik aan dat ik gewoon op zijn uren meeliep zeg maar. Is mij niks gezegd van apart inchecken of wat dan ook, de app hoefde ik pas te gebruiken als ik mijn werktel kreeg.

Nu heb ik dus onlangs contact opgenomen om te vragen wanneer mijn loon gestort word, en zegt die kerel dus dat er geen urenregistratie van mij is. Ik heb zelf een registratie bijgehouden in een Excel sheet thuis, en natuurlijk de uren die via die app geregistreerd waren.

Ik hoor nu niks meer terug van hem. Ik heb gebeld, langsgeweest 2x (dan doet er of niemand open of er is niemand), gemailed, maar krijg geen reactie meer.

Ik heb overigens wel nog mailtjes van hun p&o afdeling die mijn opzegging confirmeren.

Ik heb bij het starten een voorbeeld contract gekregen, maar ondanks meerdere malen aan te geven heb ik geen definitief contract van ze ontvangen.

Kan ik hiertegen juridische stappen ondernemen of iets? Het gaat om circa 800 euro, dus is toch wel belangrijk voor me..

Gewoon met je papiertjes langs juridisch loket, ze kunnen je meer helpen dan wij (denk ik).
Maar aangezien dat hij jou ontwijkt, weet ie dat ie moet betalen.

• Topic Starter Topic Starter
Dat weet hij zeker. Wou zelf ook langs juridisch loket gaan inderdaad, maar dacht misschien heeft hier iemand ervaring mee of kennis van.

Als hij het blijft vertikken moet je naar de kantonrechter.

Aangetekende brief versturen is toch altijd stap 1 in zo'n geval?

Zonder smartphone geen loon? Het moet allemaal niet gekker worden.....

Heb je geen rechtsbijstand?

Ben 21 en nog niet echt bekend met zaken zoals rechtsbijstand etc, dus dat ben ik nog allemaal aan het uitzoeken.

Juridisch loket net gebeld, zeggen ook dat ik een aangetekende brief moet sturen, maakt niet uit dat ik mijn contract niet terug heb gekregen.

Vader heeft ook een eigen bedrijf en is al jarenlang aangesloten bij een incassobureau, hij zou ook nog contact opnemen met hen om te kijken of zij niet even een brief konden sturen.

Als je geen contract hebt gehad dan heb je volgens mij geen poot om op te staan.

Hebben beide partijen iets ondertekend of is er mondeling iets afgesproken?

Mondeling afgesproken en een voorlopig contract wat ik heb ingeleverd maar niet retour gekregen heb.

Mondeling is al moeilijker te bewijzen, maar dat terzijde. Stond op het voorlopig contract ook een handtekening van de bevoegde vertegenwoordiger van P&O? En waarom heb je van het contract geen kopie gemaakt?

Als ie een vrouw heeft, probeer er dan mss met haar eens over te spreken..

Vrouw is net zo'n idioot als d'r kerel.
Stond handtekening op inderdaad.

Ik zou er gewoon naar zijn huis gaan als je zeker weet dat die thuis is en niet vertrekken todat je een afspraak over de betaling hebt of gewoon cash het geld krijgt (goedschiks/kwaadschiks)

Ik weet niet wat voor soort bedrijf het is, maar als ik in deze situatie zat zou ik met 'n paar vrienden de hele inboedel meenemen van't bedrijf.. Als onderpand zeg maar..

Tis een klein bedrijf van ongv 5 man.
Ik heb net aangetekende brief verstuurd waarin ik zeg dat indien ik binnen 10 werkdage t geld niet heb ik contact opneem met mijn advocaat/incassobureau en zij moeten opdraaien voor de kosten hiervan.

Verwacht dat een brief van een van beide wel genoeg is om ze te late dokken.

Gewoon met een glock naar binnen gaan, zijn vrouw verkrachten en hem onder schot houden vervolgens schiet je een van de medewerkers in zijn knie en loop je rustig weg.

wie niet luisteren wilt moet maar voelen... werkt altijd

Terug
Naar boven