XXL Nutrition

externe harddisk

Namv

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Omdat mijn computer er vorige week op mystrieuze wijze gecrasched is, ben ik van plan om een externe harddisk aan te schaffen. Dit omdat ik totaal geen zin heb alles op dvd te branden voor backups.

Nu is de de vraag... weet iemand waar ik zoal naar moet kijken? Is bijvoorbeeld firewire een must...? Welke merk is goed? zulke dingen. En uiteraard tips voor goedkope aanschaf. Mijn verreisten zijn wel: minimaal 200gb, en het moet geen eeuw duren totdat een bestandje er eindelijk opstaat.

hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!

Er zijn extere SATA schijven in aantocht, soms al verkrijgbaar als je een losse box koopt en daar de HD in plaatst. Kan je aansturen met een SATA-kaartje die amper wat hoeft te kosten. Is net zo snel (of iets sneller) als Firewire800, maar met dat SATA-kaartje heb je meestal ook nog wat extra SATA aansluitingen voor intern er bij.

Zelf heb ik een tray gekocht waar ik losse HD's in kan plaatsen. Tray inbouwen in een 5'25 slot in je kast en je kan ongelimiteerd HD's wisselen. Die trays zijn er in PATA en SATA.

een interne dat je via een bepaald apparaat aan een binnen sata controller zet is het snelste, dan firewire 800, dan usb 2

voor goedkope aanschijf kijk je simpelweg naar online winkels (google daar even voor) gaan en dan vergelijken met je plaatselijke computerboer.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f108/losse-harde-schijf-93394/
daar staat ook nog het een en ander.

Als je het echt professioneel wilt doen: Veritas backup, met een HP DAT streamer, 80 GB op een tape, of kies de taperobot waarin 6 banden gaan. Of eventueel een grotere ;)

Als je het enigszins professioneel wilt doen : Maxtor one touch backup ;)
Een voorgemonteerde externe HD met duidelijke en goede software..

Als je het "normaler' wilt doen.. Kies je een HD behuizing van een gerenommeerd merk, eventueel in de uitvoeringen zoals hoerboven is genoemd.. vervolgens kun je een harde schijf kiezen van de door jouw gewenste GB's ..

professioneel is toch wel iets te duur, dat wordt gebruikt in bedrijven waar.
Als hij hier 3 harde schijven koopt is hij volgens mij nog goedkoper en zekerder dan met tapes :)

Op bol.com zijn er nu een paar in de aanbieding.

Terug
Naar boven