MuscleMeat

Externe Harde Schijf

Logical

Ripped Bodybuilder
Waardering
671
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
10%
Beste DBB'ers,

Ik heb onlangs een externe harde schijf voor films. De externe harde schijf is van Western Digital en is 1TB groot. Nu ging het in het begin allemaal goed maar nu gaat het kopiëren van bestanden naar de harde schijf en vice versa heel langzaam.

Ik heb maar 400GB van de 1TB gebruikt. In eerste instantie kopiëren de bestanden tegen een snelheid van ong. 80 mb/s maar dan stopt het kopiëren in een keer halverwege en gaat het door met een slakkengang (ong. 1 mb/s).

Weten jullie wat ik hier tegen kan doen? Want het is echt zwaar irritant.
Het ligt niet aan de USB-poorten, aangezien het kopiëren op USB-sticks wel snel gaat.

Alvast bedankt

(Karma voor goed antwoord)

• Topic Starter Topic Starter
als het aan zijn poort lag zou het niet eerst goed zijn, dan slecht.

Het eerste dat bij mij opkomt is kapotte sectoren... Is het steeds bij dezelfde bestanden dat die slowdown komt?
Doe eens een foutencontrole?

Sorry dat ik nu pas reageer maar ik dacht dus dat het aan de PC lag.. is niet het geval.

Heb alle bestanden verwijderd etc. en opnieuw gedownload.. dan gaat hij goed tot de helft en dan stopt het kopieren, hij gaat niet meer vooruit. Met dezelfde bestanden en een normale USB-stick gaat het wel goed.

Hoe doe ik zo'n foutencontrole? Want zat ook aan formateren te denken maar heb nu 500/600 GB aan films en wil dit namelijk niet kwijtraken :o

EDIT: Foutencontrole gevonden.. nu mee bezig.

Hoe groot is zo'n individueel bestand? Na hoeveel daarvan gekopieert te hebben wordt hij langzaam?

Hoe groot is zo'n individueel bestand? Na hoeveel daarvan gekopieert te hebben wordt hij langzaam?

Bij 1tje al.. Als ik een nieuw bestand download en deze op de externe schijf wil plaatsen gaat hij heel vlug tot de helft van het bestand, hierna boekt het geen vooruitgang meer. Het moet aan de externe schijf liggen aangezien de bestanden wel gewoon op een USB geplaatst kunnen worden.

http://www.passmark.com/products/diskcheckup.htm

Als 1 van de SMART-parameters buiten de normale range valt is je disk naar de klote aan het gaan. Kan ook zijn dat je die disk enkele malen niet goed hebt ontkoppeld, de foutencontrole van Windows zelf zou dat al aan het licht moeten brengen.

http://www.passmark.com/products/diskcheckup.htm

Als 1 van de SMART-parameters buiten de normale range valt is je disk naar de klote aan het gaan. Kan ook zijn dat je die disk enkele malen niet goed hebt ontkoppeld, de foutencontrole van Windows zelf zou dat al aan het licht moeten brengen.

Oke, ik heb die standaard foutencontrole uitgevoerd.. Na deze controle werd wel vermeld dat er enkele fouten waren gevonden en gerepareerd. Als ik die 'uitgebreide' controle wilde doen kreeg ik een waarschuwing over dat de externe harde schijf nog in gebruik was.. Deze durfde ik dus niet te doen omdat ik ban was dat ik alle bestanden kwijt zou raken.

Ik denk dat een van de weinige opties is om alle bestanden naar de PC te verplaatsen en de schijf te formateren? Vervelend maar als er anders geen opties zijn.

chkntfs /c driveletter:

Als je drive e: is in je explorer wordt het dus :

chkntfs /c e:

Daarmee wordt je drive tijdens het opstarten gecontroleerd. Werkt ook met fat32-drives.

Even dat commando uitvoeren in een command prompt.

Als het trouwens geen USB3.0 is zal die 80mb/s niet kloppen.

Ok nu flipt de externe HDD hem helemaal.. Ik probeerde met schijfbeheer ed. de schijf controleren maar elke keer als ik schijfbeheer probeerde te openen bleef de PC hangen.

Nu wil ik de schijf formateren en is hij een half uur bezig en is er nog geen progressie..

2ur9tkx.png

Ik heb op dit moment lak aan de films etc. en wil gewoon mijn schijf terug in goede staat (oftewel formateren).

Aub help :o

Hang die schijf eens aan een andere pc.

Hang die schijf eens aan een andere pc.

Heb 2 PC's naast elkaar staan. De externe HDD is nu aan het formatteren op de andere PC. Duurt al wel een tijdje maar ik laat hem gewoon heel de avond aan staan, hopen dat hij in de morgen klaar is met formatteren.

Laat maar, heb gewoon een nieuwe externe HDD gehaald. Toch bedankt!

Karma gegeven

Terug
Naar boven