AndroidHealthClinic

Externe HDD:

MailMan

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Als ik 'n externe HDD aan mijn computer hang, vol met data zet, loskoppel en in de kast leg. Hoelang blijft deze data dan houdbaar, zonder dat ik de HDD terug hoef aan te sluiten op de computer?

In de koelkast 1 week, in de diepvries 3 maanden.

Zolang die HDD niks vreemds overkomt blijft die data er opstaan. Je kan wel beter 1 keer per jaar of zo de HD aankoppelen zodat de koppen niet gaan vastzitten.

Zolang die HDD niks vreemds overkomt blijft die data er opstaan. Je kan wel beter 1 keer per jaar of zo de HD aankoppelen zodat de koppen niet gaan vastzitten.

2q8d400.jpg - 154725

Je moet wel elke maand de batterijen vervangen.

en op tijd wat bijwateren...
maw do not worry

Goed vacuum dichtsealen en dan in de diepvries gooien.

• Topic Starter Topic Starter

Met 4 sterren zelfs 'n jaar houdbaar. Maar dat klinkt interessanter dan iedere keer alle data op DVD’s te branden en uiteindelijk veel goedkoper. De Toshiba (1TB) kost tegenwoordig nog maar 90 pleuros en gaan bijna 200 DVD’s op.

Voor alle andere adviezen, bedankt en ik zal ze in overweging nemen. ;)

Als ik 'n externe HDD aan mijn computer hang, vol met data zet, loskoppel en in de kast leg. Hoelang blijft deze data dan houdbaar, zonder dat ik de HDD terug hoef aan te sluiten op de computer?

een jaar of 10 (maar goed, dat is een schatting)

wat een vraag:roflol:

Overigens is het ook wel interessant om te weten of je filesysteem nog wel ondersteund wordt na 10 jaar... zouden ze dan nog steeds FAT32 of NTFS ondersteunen ? (en zou je dan nog wel applicaties hebben die uberhaupt iets met die data kunnen doen... probeer maar eens aan een 10 jaar oude DIVX codec te komen :) (of aan word perfect voor DOS))

• Topic Starter Topic Starter
Overigens is het ook wel interessant om te weten of je filesysteem nog wel ondersteund wordt na 10 jaar... zouden ze dan nog steeds FAT32 of NTFS ondersteunen ? (en zou je dan nog wel applicaties hebben die uberhaupt iets met die data kunnen doen... probeer maar eens aan een 10 jaar oude DIVX codec te komen :) (of aan word perfect voor DOS))

Good question. Maar toch ga ik 300+ DVD's met data (foto's, films, muziek, en documenten) kopiëren naar de externe HDD, in de hoop dat er tegen die tijd er wel 'n converteertool zal bestaan (indien nodig). :D

Terug
Naar boven