MuscleMeat

Extreme jeuk

hatseflats

Cool Novice
Waardering
1
GRrrr,
ik word echt gek van de jeuk op me rug de laatste tijd. Als ik me even inspan of bij de tandarts lig cq schrik ofzo dan jeukt me hele rug. Het is de laatste tijd zo erg dat ik echt half dood ga erdoor.
Het enigste wat helpt is eigenlijk te koelen met een natte koude handdoek ofzo.
Iemand ervaring mee?
Zijn al verschillende oplossingen de revu gepasseerd;
-andere kleren, niet van polyester enzo.
-ander wasmiddel (nog niet geprobeerd).
-allergisch voor je eigen zweet.
-te droge huid, beter insmeren met goede zalf (doek al geloof ik).

Mja iemand DE oplossing? Want ik denk dat ik volgende week even een apktje ga doen bij de dokter (heb nog meer wazige klachten die ik heb opgespaard, waarvan deze wel de irritantste is overigens).
Anti histamine zullen wel weer wat helpen denk ik, maargoed medicijnen zijn ook maar zo zo.

hatseflats zei:
GRrrr,
ik word echt gek van de jeuk op me rug de laatste tijd. Als ik me even inspan of bij de tandarts lig cq schrik ofzo dan jeukt me hele rug. Het is de laatste tijd zo erg dat ik echt half dood ga erdoor.
Het enigste wat helpt is eigenlijk te koelen met een natte koude handdoek ofzo.
Iemand ervaring mee?
Zijn al verschillende oplossingen de revu gepasseerd;
-andere kleren, niet van polyester enzo.
-ander wasmiddel (nog niet geprobeerd).
-allergisch voor je eigen zweet.
-te droge huid, beter insmeren met goede zalf (doek al geloof ik).

Mja iemand DE oplossing? Want ik denk dat ik volgende week even een apktje ga doen bij de dokter (heb nog meer wazige klachten die ik heb opgespaard, waarvan deze wel de irritantste is overigens).
Anti histamine zullen wel weer wat helpen denk ik, maargoed medicijnen zijn ook maar zo zo.

Tape met ducktape (van die militair-groene) je hele rug af en laat iemand het er af trekken. Ik weet zeker dat het dan tot je lederhuid niet meer jeukt.

Herinner me dat ik een hele tijd terug enorm gevoelig was voor bepaalde voedingsmidelen en dan giga-jeuk kreeg als ik het per ongeluk at ivm de allergische reactie erop. Dan nam ik een supplement, wat dit heel snel kon onderdrukken. Moest wel omdat ik toen in het gips zat en krabben onmogelijk was.

Zit je in een kuur?

't Heet COX2Tame en er zit oa. visolie, GLA, curcumine, gember, groene thee, 'devil's claw aspirine en resveratrol in.
Het onderdrukt een enzym dat cyclooxygenase 2 heet. Is een supp van mijn leverancier. Werkte toen bij mij erg goed. Maar het hangt er erg van af, waardoor de jeuk wordt veroorzaakt. Ik kreeg en krijg direct jeuk van bijv. normale fabriekspindakaas en dingen waar veel soja in zit, zoals de maaltijdvervanger van EAS Myoplex, die ze bijv bij de YBF gratis ronddeelden.

mentholpoeder? Kun je halen bij de apotheek, wordt oa gebruikt bij de mazelen. Geeft je huid iig even de tijd te herstellen

• Topic Starter Topic Starter
ik zit trouwens niet in een kuur ofzo.
ik zal eens wat proberen en het is echt niet grappig. je wenst het je ergste vijand niet toe. allemaal kleine naaldjes en prikkelingen, net of je half dood gaat ofzo :(. en zodra je gaat jeuken wordt het bijna erger (doordat je je weer inspant ofzo). heb het trouwens ook onder de douche, dan wordt me lijf ook te warm ofzo, tis echt vreemd.

Mentholpoeder is ook een goede voor op de huid: menthol heeft als eigenschap dat het meteen verkoeling geeft.
Lijkt me eigenlijk wel tijd om ermee naar de huisarts te gaan en je te laten doorverwijzen, want dit is niet normaal. Ook al omdat het zo plotseling opgetreden is.

Resultaat dokter;
aerius tabletjes, hopen dat het werkt en ik er geen last meer van heb.
op het moment geen last eigenlijk, maar heb me ook nog niet weer in het zweet gewerkt.
thumbs crossed.

en bedankt voor reacties!

Anders laat je je een keer doorverwijzen naar een huidarts om een allergie-onderzoek te doen. Dan hoef je niet zo in het wilde weg dingen te gaan proberen, maar kun je gericht stoffen gaan vermijden.

Zeker als je er ook wat uitslag bij hebt zou ik dat doen. Ik kreeg in mijn vroege tienerjaren ook ERG veel last van jeuk en uitslag. Dat was wel over mijn hele lichaam en ik kon er gewoon niet meer van slapen.
Toen kreeg ik ook eerst "effe wat poedertjes" van de dokter.

De week erna stond ik de halve nacht met armen en benen gespreid midden in mijn slaapkamer omdat als ik ook maar iets aanraakte, ik gek werd van de jeuk.

Bij onderzoek bleek ik sterk allergisch voor conserveringsmiddelen en oa een stof die in de poedertjes zat die hij me voorgeschreven had... En bedankt!

Maar goed, om op mijn oorspronkelijke verhaal terug te komen.
Laat een allergie-test doen. Je loopt twee weken met een stickervel op je rug, maar het kan je wat gerichter laten werken aan het probleem.
ALS het een allergische reactie betreft uiteraard...

eens met bovenstaande; ga langs de dermatoloog!
En laat uitzoeken wat de oorzaak is, al die creme's en poedertjes zullen best helpen maar die wil je vast geen heel jaar gaan gebruiken.

Soms is het iets heel simpels bijv een wasmiddel of een allergie voor een huisdier, su6 ermee

Mja het lijkt er op dat ik zoiets heb als cholinergische urticaria

komt er op neer dat ik allergisch ben om me in te spannen, what the ****!
weetje hoe irritant. maargoed zal het er eerst maar mee moeten doen. niks werkt eigenlijk geen zalfjes pilletjes poedertjes.
Misschien teveel aangekomen (16-20 kilo) in laatste paar maand? En daarvoor een hele tijd niks gedaan. Rare is dat ik het heel vroeger 15 j ook had. Maar op het moment dus weer maar dan met uitslag (allemaal kleine rode bultjes).

Bah!

Misschien heb je wel een huid schimmel? Kun je meestal wel zien, want dan heb je allemaal kleine vlekjes op/in je huid. Lijkt een beetje op pigmentvlekjes. De kleur van die vlekjes varieert van licht rood tot wittig.
Mocht je die vinden, haal je gewoon Selsun bij de drogist en ben je er, als het goed is, zo van af.
Anders idd even langs de Dermatoloog. Succes!

Tja, rot is dat... niet te veel mogen zweten omdat dat slecht voor je huid is.

Terug
Naar boven