AndroidHealthClinic

Favoriete strategy cq godgame

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.676
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

1) Civilization IV. Vanaf de eerste Civilization al aan de slag met deze serie games en van alle niet realtime strategy games blijft dit het spel met de grootste diepgang. Op de laagste niveau is een strategie van veel bouwen en aanvallen nog wel hanteerbaar maar hoe hoger het level des te grondiger en wiskundiger je te werk moet gaan. Vind het zelf tot Prince/Monarch niveau speelbaar, daarna wordt het echt een game waarbij je bij iedere beurt minuten of langer de tijd moet nemen voor je volgende stap.

aoe2_aok.jpg - 143081

2) Age of Empires II. Platgespeeld online, ook al was ik minder goed in het rushen dan veel andere tegenstanders. Alleen langgerekte games met zeeslagen kon ik meestal wel winnen. De opvolgers vind ik zelf minder, wel mooier maar niet de aantrekkingskracht van deel II en I.

3) Simcity IV

Nog een game met een lange looptijd en serieuze diepgang. Misschien wel iets teveel diepgang aangezien je kan blijven doorgaan met je steden tot in de oneindigheid maar meestal loop je vast bij het aanpakken van de verkeersproblemen. Wel een game dat goed laat zien met welke problemen een groeiende stad te maken krijgt. Misschien een idee voor een mocro-mod in deel V :D

spore is nog leuk

Age of Empires is nice.

Zegt genoeg voor de gamers hier :D

Age of mythology:
Age%20of%20Mythology.jpg - 143205

Starcraft....

starcraft_video_game.jpg - 143206

Age of Empires 3, behoorlijk veel online gespeeld. AoE2 was ook tof met expansions.

C&C en Red-Alert serie heb ik altijd wat minder gevonden.

Een game waar echt skill voor is vereist, als je hoog wil komen dan ;)

Blizzard is sowieso geweldig als het op spellen aankomt, echt ieder spel van hun is gewoon een kaskraker geweest, kan niet wachten op Diablo III.

Empire Earth I
Rome/Medieval2 Total War.

Als ik zulke spellen speel dan ga ik gelijk cheaten.

Money cheat enzo

hahaha

geef mij maar FPS games :$

Een game waar echt skill voor is vereist, als je hoog wil komen dan ;)

Blizzard is sowieso geweldig als het op spellen aankomt, echt ieder spel van hun is gewoon een kaskraker geweest, kan niet wachten op Diablo III.

+1 Blizzard is the beste game maker ooit. wbt strategy & roll playing.

Civilization, deel 2, 3 en 4. Ik kan ook niet wachten om de nieuwe Colonization te spelen maar ik laat 'm even liggen omdat ik nu even geen nieuwe verslaving kan gebruiken.

Ik heb trouwens weinig met RTS games, gaat mij te snel. Turn Based is veel rustgevender en hebben veel meer met strategie te maken. RTS games zijn vooral tactisch. Ik heb wel veel plezier gehad met Dune 2, Warcraft 2 en Starcraft.

Rome/Medieval 2 total war zijn ook aardig.

Om vooral nostalgische redenen wil ik Powermonger en Populous ook noemen :)

1) Civilization IV. Vanaf de eerste Civilization al aan de slag met deze serie games en van alle niet realtime strategy games blijft dit het spel met de grootste diepgang.

Begrijp ik je verkeerd of ben je van mening dat realtime meer ruimte geeft voor diepgang dan turnbased? ???

*nerddebate coming up*

1: Age of Empires 2
2: Rise of Nations (mix van Civilization en Age of Empires)
3: Red Alert 2

• Topic Starter Topic Starter
Begrijp ik je verkeerd of ben je van mening dat realtime meer ruimte geeft voor diepgang dan turnbased? ???

*nerddebate coming up*

Je begrijpt het inderdaad verkeerd. 'en van alle niet realtime strategy games blijft dit het spel met de grootste diepgang.' implicieert nog niet dat een RTS meer diepgang zou hebben alleen dat Civ IV onder de non RTS-games valt.

Dat vermoedde ik al maar toch lijk je door je woordkeuze de suggestie te wekken dat je van mening bent dat je civ4 voor een turn based game aardig wat diepgang heeft zolang je het niet vergelijkt met RTS games, ik kan me in ieder geval voorstellen dat een leek dit zo leest.

Ik heb me weleens laten vertellen dat de Europa Universalis games nog uitgebreider zijn dan civ, en vooral realistischer maar ik heb me nooit door de tutorials heen weten te worstelen :o

• Topic Starter Topic Starter
Europa Universalis is in feite een RTS en niet turnbased zoals Civ IV. Wel een enorme diepgang maar de toegankelijkheid is helaas vrij laag. Civ IV kan je tenminste op Settler gewoon mee aan de gang gaan en als je dan de onderliggende regels kent voer je de moeilijkheidsgraad wat op.

Terug
Naar boven