XXL Nutrition

Femara bij gyno

some more

Competitive bodybuilder
Elite Member
Waardering
12
Lengte
1m81
Massa
90kg
Vetpercentage
8%
Een tijd geleden, ong een jaar, deed ik een test kuur, in combi met ari. De reden daarvan was dat ik al sinds mijn puberteit heel miniem gyno heb. Na een 4tal weken moest ik dit stop zetten omdat ik last had van de sides. Ik kuurde na met nolva. Na enkele weken kwam mijn tepel toch wat opzetten.

Nu, ik nam daar femara voor omdat dit mij echt stoorde. Ik ben 3weken bezig met 2,5mg (dna pharma), en zeker in het begin verkleinde het enorm. De laatste week gaat het heel langzaam, de omvang veranderd niet echt, maar het knobbeltje is wel zachter geworden. Ik heb echter sinds gisteren last van de sides daarvan. Ik ben echt draaierig, en krijg met moeite eten door mijn keel..een cut gevoel. Ik zou om die reden de dosis verminderen, naar 2mg om dan naar 1,5mg te gaan..tot het is zoals het was.. Ik las dat 2,5mg overkill is?

Nu mij vraag is, zal dit nog altijd verkleinen aan een lagere dosis? Het knobbeltje is nog steeds groter dan toen het was... Het stoort mij enorm, ooakl valt het nog goed mee.

Heb het met je al eens over gehad :) had vroeger als puber ook last van pseudo-gyno maar omdat ik nu laag in BF% ben kun je het niet meer duidelijk zien. Alhoewel ik enorm veel intresse heb om het te gaan behandelen met femara maar heb teveel schrik voor libido, bijwerkingen en als ik er dan mee stop dat de oestrogenen gaan verergeren.

Hou ons ook aub op de hoogte in hoeverre de gyno weg blijft als je stopt met letro :)

2,5 mg zou je moeten aanhouden tot het weg is en dan weer afbouwen. Zal nog wel iets doen op een lagere dosis mr natuurlijk niet meer zoals op die 2,5 mg. Overkill waar las je dat?

• Topic Starter Topic Starter
Heb het met je al eens over gehad :) had vroeger als puber ook last van pseudo-gyno maar omdat ik nu laag in BF% ben kun je het niet meer duidelijk zien. Alhoewel ik enorm veel intresse heb om het te gaan behandelen met femara maar heb teveel schrik voor libido, bijwerkingen en als ik er dan mee stop dat de oestrogenen gaan verergeren.

Hou ons ook aub op de hoogte in hoeverre de gyno weg blijft als je stopt met letro :)

Idd..nuja, kan je zeggen de sides mbt libido en gains vallen goed mee (ben zelf beetje verzwaard, maar wijt ik aan mijn bulk na mijn dieet) . Ik las dat je moet afbouwen, en dan kan opvangen met nolv. Maar ik hou jullie zeker op de hoogte!

---------- Toegevoegd om 22:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

2,5 mg zou je moeten aanhouden tot het weg is en dan weer afbouwen. Zal nog wel iets doen op een lagere dosis mr natuurlijk niet meer zoals op die 2,5 mg. Overkill waar las je dat?

Ja idd, maar vraag mij af, als het na 3 weken (eigenlijk 25dagen) nog niet weg is, gaat het dan nog wel weg gaan/beteren? Ik las het denk ik op bodynet, omdat sommigen zeggen dat het al werkzaam is bij 1,25mg..en dan al 70-78%oestrogeen elimineert.

mss sipelweg een andere AI proberen, aromasin?

ik zit met het zelfde probleem + ben nu al 5 weken bezig met aromasin 20 mg per dag maar word niet minder tis ter groote van een klein paaseitje als je hem door de helft doet ,heb deze gyno al minimaal 4/5 maanden ,dus vroeg me af of het nog wel zin heeft of te behandelen met iets anders. btw sterkte met je gyno probleem some more!

Idd..nuja, kan je zeggen de sides mbt libido en gains vallen goed mee (ben zelf beetje verzwaard, maar wijt ik aan mijn bulk na mijn dieet) . Ik las dat je moet afbouwen, en dan kan opvangen met nolv. Maar ik hou jullie zeker op de hoogte!

---------- Toegevoegd om 22:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

Ja idd, maar vraag mij af, als het na 3 weken (eigenlijk 25dagen) nog niet weg is, gaat het dan nog wel weg gaan/beteren? Ik las het denk ik op bodynet, omdat sommigen zeggen dat het al werkzaam is bij 1,25mg..en dan al 70-78%oestrogeen elimineert.

Ik heb al gelezen het zo door te trekken tot het verdwenen is en dan afbouwen dus! Werkzaam is het wel al op lagere dosis maar of het dan de gyno wegwerkt ipv het tegenhoudt is maar de vraag!

Ik ga de dosis gewoon naar 20mg brengen omdat ik echt wel véél last heb van de sides, niet psychisch maar vooral fysisch.. Ik ga dit nog even doornemen, maar niet te lang. Ik ben mij ervan bewust dat dit een echt zwaar middel is..ik hou jullie zeker op de hoogte!

Bumpppp.

en heb je nog updates voor ons?

Wel, mijn gyno is flink gekrompen, maar niet weg. Ik zit nu nog op 0,5mg voor 2dagen en overlappen met nolv voor 2weken(20mg).

Van libido merk ik zo goed als niks, mss beetje op het einde. Merk soms wel wat problemen met klaarkomen, lukt moeilijk. Heb wel beetje last van pijnlijke gewrichten, en sinds kort ook van mij rug..gn idee als dit hier mee te zien heeft..maar staat wel bij sides...
Anyway, hopelijk blijft mijn gyno zo, dan ben'k tevreden dat ik het heb geprobeerd.

Terug
Naar boven