XXL Nutrition

Files verpakken/grootte/uploaden/FTP

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Moet een belangrijk filetje versturen. Een totaal map met daarin een map of 3-4 en per map wat data. Ik verwacht dat dit alles onder de 2 GB gaat blijven en een 1 tot 1,8 GB gaat worden totaal.

Ik wil graag dat een persoon dit alles ontvangt.

1. Waarmee kan ik dit alles goed en betrouwbaar verpakken. Zonder dat bestandstypes daarna onleesbaar worden, of niet bruikbaar of weet ik veel voor horror scenario's.

M.a.w; wat is het beste,stabielste progje voor zoiets? Die de meeste soorten bestandtypes leest en verpakt?

2. Hoe klein ongeveer gaat een verpakt totaal filtje uiteindelijk worden als de on-gepakte map een 1 tot 1,8 GB is?

3. Hoe/waarmee ga ik zorgen dat de persoon in kwestie deze map gaat krijgen (over Internet) en niet een legio aan derden?

4. Ftp programma's waar staan deze voor? Ftp server een interessant iets, gezien het feit dat dit alles mogelijk wat vaker gaat voorkomen in de toekomst,
wanneer de verpakking/verzending/ontvangst sucvol verlopen?

Zou dan eigenlijk een ftp iets moeten hebben wat:

A: files tot 5 GB makkelijker verzend of zo ( in ieder geval tot 2 GB)
B. gewoon vlot/redelijk snel is.
C. Universeel dwz: elk besturingsysteem.

1. Waarmee kan ik dit alles goed en betrouwbaar verpakken. Zonder dat bestandstypes daarna onleesbaar worden, of niet bruikbaar of weet ik veel voor horror scenario's.

M.a.w; wat is het beste,stabielste progje voor zoiets? Die de meeste soorten bestandtypes leest en verpakt?[/QUOTE]

Het bestandstype maakt niks uit voor het inpakken van de data hoor. Ik weet verder niet welk programma de beste compressie toepast, maar ik zou gewoon voor winrar of dergelijke gaan.

2. Hoe klein ongeveer gaat een verpakt totaal filtje uiteindelijk worden als de on-gepakte map een 1 tot 1,8 GB is?

Ich habe keine ahnung. Maar daar kom je vanzelf wel achter als je het inpakt.

3. Hoe/waarmee ga ik zorgen dat de persoon in kwestie deze map gaat krijgen (over Internet) en niet een legio aan derden?

Je installeert zelf een ftp-server en laat de persoon in kwestie het daar van downloaden?

4. Ftp programma's waar staan deze voor? Ftp server een interessant iets, gezien het feit dat dit alles mogelijk wat vaker gaat voorkomen in de toekomst,
wanneer de verpakking/verzending/ontvangst sucvol verlopen?

FTP staat voor file transfer protocol.

Zou dan eigenlijk een ftp iets moeten hebben wat:

A: files tot 5 GB makkelijker verzend of zo ( in ieder geval tot 2 GB)
B. gewoon vlot/redelijk snel is.
C. Universeel dwz: elk besturingsysteem.

Als je zelf een ftp-server installeert dan is punt A niet zo'n probleem. Punt B hangt af van je eigen verbinding. En punt C is ook geen probleem, behalve als je een Apple hebt (j/k).

CoD gaat los voor de karma :p

• Like
Waarderingen: CoD
  • Topic Starter Topic Starter
En dat heeft ie dan ook gekregen.

1. Met uploaden op een upload site; kun je dan ook een persoon met apple bereiken? ja toch?
2. Een upload site, zouden derden ook de file kunnen bamchtigen. Tenzij ik de zipfile beveilig? hoe werkt dat een dergelijke file met een wachtwoord te voorzien? Is dat een beetje te doen? En geen hele operatie?

• Like
Waarderingen: CoD
1. Met uploaden op een upload site; kun je dan ook een persoon met apple bereiken? ja toch?

CoD zei:
behalve als je een Apple hebt (j/k)

file transfer protocol -> is dus gewoon de "taal" die er gesproken wordt, en deze werkt ook gewoon op een Apple.

2. Een upload site, zouden derden ook de file kunnen bamchtigen. Tenzij ik de zipfile beveilig? hoe werkt dat een dergelijke file met een wachtwoord te voorzien? Is dat een beetje te doen? En geen hele operatie?

Het opgeven van een wachtwoord kost je in winrar net 10 seconden extra of dergelijke. En doorgaans is de beveiliging hoog genoeg, aangezien niet veel mensen de moeite zullen nemen om het te kraken.

Ik zou gewoon een dvd'tje branden....

Dvd branden is in de eerste instantie geen oplossing (gezien een X aantal dingen). Mogelijk een worst case scenario oplossing.

Inpak progje vs. ftp server:

Voor's en na's?

ftp server is eigenlijk een progje? Zeg ik het goed als het een soort eigen upload programma is, maar dan individueler? Heef het een hoger grootte van files verzendmogelijkheid (als in meer gb's bijv)?

Inpak progje vs. ftp server:

Voor's en na's?

ftp server is eigenlijk een progje? Zeg ik het goed als het een soort eigen upload programma is, maar dan individueler? Heef het een hoger grootte van files verzendmogelijkheid (als in meer gb's bijv)?

Je kunt eigenlijk geen vergelijking maken tussen beide, aangezien ze niet hetzelfde doel hebben. Je past compressie toe op een bestand om de grootte naar beneden te halen, en met een ftp-server maak je het mogelijk dat er bestanden gedownload en/of geupload kunnen worden. (hangt af van de rechten die je instelt)

In jouw geval zitten er mijns inziens geen nadelen aan een ftp-server. Normaal gesproken zou je de snelheid als argument kunnen aanhalen, maar of je de persoon in kwestie nu direct van jouw computer laat downloaden of je uploadt de bestanden eerst naar een host, qua tijd zal het niks uitmaken.

(uit jouw verhaal maak ik op dat er maar één persoon de bestanden hoeft te downloaden. Indien het om meerdere mensen gaat dan is een host weer beter, aangezien die doorgaans een hogere upload hebben. Of je moet glasvezel of dergelijke hebben)

goede ftp server => Serv-U
http://www.winbeta.org/newserver/Serv-U Guide.htm

client PC maakt niet uit of het Mac, Linux of Windows is...
server is bereikbaar met elke ftp-client (cute ftp, flashfxp, smartftp | cyberduck, transmit | konqueror, ftpcube,...) en ook zip/rar kan je in elke OS unpacken
(maar een win32 exe bestand is uiteraard enkel leesbaar in windows)

Wat is een goed FTP server progje?
Ik heb idd. maar een persoon die de files van mijn server af upload/download.
Deze persoon is niet verplicht ook een ftp server te hebben, is het niet?
En een link zenden (middels mail bijv.) naar deze persoon is eigenlijk voldoende op deze persoon van mijn server te laten downloaden?

Dan gaat in de eerste instantie mijn voorkeur naar een eigen ftp uit.
Als goede 2de optie een uploadsite met een slotje/wachtwoord op mijn zip.

Wat is een goed FTP server progje?

den_demi zei:
goede ftp server => Serv-U
http://www.winbeta.org/newserver/Serv-U Guide.htm

client PC maakt niet uit of het Mac, Linux of Windows is...
server is bereikbaar met elke ftp-client (cute ftp, flashfxp, smartftp | cyberduck, transmit | konqueror, ftpcube,...) en ook zip/rar kan je in elke OS unpacken
(maar een win32 exe bestand is uiteraard enkel leesbaar in windows)

Ik heb idd. maar een persoon die de files van mijn server af upload/download.
Deze persoon is niet verplicht ook een ftp server te hebben, is het niet?

Om een website te bezoeken heb je zelf toch ook geen webserver nodig, is het wel? :D

En een link zenden (middels mail bijv.) naar deze persoon is eigenlijk voldoende op deze persoon van mijn server te laten downloaden?

Ja, een link sturen met daarin de adres van je server + gebruikersnaam + wachtwoord + eventueel de poort is voldoende. Je krijgt dan een link als ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@127.0.0.1 (eventueel nog het poortnummer opgeven met :poortnummer)

Terug
Naar boven