MuscleMeat

Firefox veel sneller te patchen dan IE

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Firefox mag dan ook securitybugs hebben zoals elke browser, hij is echter wel meteen te repareren. Dat kan van IE niet gezegd worden met slechts hooguit maandelijkse oplap-trucjes. Aldus een zegsman van Mozilla.

Lees meer:
http://news.zdnet.co.uk/0,39020330,39219186,00.htm

En hier is het antwoord van Mozilla op de laatste bugs:
Een compleet nieuwe build, (versie 1.07, nu downloaden!) op een presenteerblaadje:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=45988

wat is IE :D

firefox schopt kont

boeiend.

Maar toch bedankt voor de update.

Schopje naar de juiste sectie. ;)

Een nieuwe versie installeren noem ik geen patchen... er is nog ruimte voor verbetering dus.

• Topic Starter Topic Starter
Ze zijn bezig met versie 1.5, dit is eigenlijk een nieuwe build, 1.07.

Mooi hoor wat die zegsman zegt, maar dat is nou precies het verschil tussen open source als Mozilla en een bedrijf als MS dat IE heeft uitgebracht. Open source software is altijd sneller aangepast, een commercieel bedrijf heeft daarin last van de logheid van de organisatie. Een logheid die overigens IBM ooit bijna funest werd toen ze niet meer konden inspelen op een snel veranderende markt voor besturingssystemen en pc's.

EricR zei:
Mooi hoor wat die zegsman zegt, maar dat is nou precies het verschil tussen open source als Mozilla en een bedrijf als MS dat IE heeft uitgebracht. Open source software is altijd sneller aangepast, een commercieel bedrijf heeft daarin last van de logheid van de organisatie. Een logheid die overigens IBM ooit bijna funest werd toen ze niet meer konden inspelen op een snel veranderende markt voor besturingssystemen en pc's.

Kortom beter open source dan de logheid van een MS.

EricR zei:
Klopt maar ik heb anderzijds wel de indruk dat MS beetje bij beetje iets aan die 'logheid' aan het doen is.
Er waait een andere wind door het bedrijf, ze moeten ook wel want de hete adem van andere bedrijven en toepassingen vliegt ze in de nek!

Ze zijn al te laat. Er is een leger van gebruikers ontstaan dat een browser als Firefox in het hart gesloten heeft en dat is niet voor niks: IK geloof dat met het verschijjnen van IE7 de problemen met zoveel advertenties, popups en unders in beeld en die bakken spyware niet opgelost is. Dat zal zo blijven. Er zijn maar twee redenen waarom ik ondanks de freezebug die ik ondervind toch met Firefox doorga: De significante snelheidsverbetering t.o.v. IE en het feit dat al die popups, reclame en spyware niet bij FF naar binnen komen.

Terug
Naar boven