Fitness Seller

Formateren

calibre

Freaky Bodybuilder
Waardering
40
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
11%
Mijn pc begint echt wel te traag te worden en na een dik 3 jaar gebruik denk ik dat formateren de oplossing hiervoor gaat zijn. Ik heb de komende weken vakantie dus heb ik geen excuus en moet het er wel eens van komen.

Belangrijkste zal uiteraard de backup zijn. Ik meen al gehoord te hebben over bepaalde backupprogramma's. Hierbij denk ik bijvoorbeeld ook aan mijn favorits uit mijn mozilla firefox en de emails uit de windows outlook express van mijn vader (deze staan volgens mij wel opgeslaan op de pc zelf).

Dan formateer ik, wat geen probleem zal zijn en herinstalleer ik alles. Denk dat dit geen probleem zal zijn doordat alle cd's en codes redelijk structureel zijn bijgehouden.

Is de eerste keer dat ik hieraan begin, als er iemand nog tips heeft of programma's kent die het kan vergemakkelijken dan zou dat zeer handig zijn.

ik zou eerst alle overbodige programma's weghalen en daarna je harde schijf gaan DEFRAGMENTEREN!! ( iets dat je eigenlijk elke week tot elke maand zou moeten doen!)

als dat alles gelukt is, probeer het programma Bootvis om je pc snel te laten opstarten en te optimaliseren!

suc6!
;)

ps: FORMATeren doe je pas als je harde schijf niet meer werkt!

• Topic Starter Topic Starter
Thx, dat defragmenteren eens laten lopen terwijl ik mijn bed opzoek.

nee klussie;)
def hoeft echt niet zovaak hoor, 1keer in het half jaar is voldoende.

toevallig heb ik vandaag mn laptop geformatteerd, maar het haalde echt de bloed onder mn nagels vandaan

nee klussie;)
def hoeft echt niet zovaak hoor, 1keer in het half jaar is voldoende.

als je het regelmatig doet, once-a-week, dan kost het je hooguit enkele minuten per keer, maar het houd je pc aardig snel.........

eens in het half jaar kost je per keer heel wat tijd extra terwijl dat niet hoeft!

je ruimt toch ook regelmatig je kamer/huis op...............of doe je dat ook eens per half jaar??

:eek: :D

gewoon een ghost dr overheen 5 min ist weer klaar :D

Ik heb mn defragmentatie op een 3 jaar oude pc recent gedaan en het heeft niet zoveel uitgehaald, terwijl de kleur van het "balkje" waar je ziet waar alle info staat, weldegelijk eerst een zebrapad vormde met de verwijderde bestanden, en na het deframgmenteren een groot helder gebied zonder iets op ;) ... Gaat iets sneller nu, maar niet veel (verschil van opstarten van de PC iets van een 10s op 2 minuten) dus verwacht geen wondermiddel.

Ik heb mn defragmentatie op een 3 jaar oude pc recent gedaan en het heeft niet zoveel uitgehaald, terwijl de kleur van het "balkje" waar je ziet waar alle info staat, weldegelijk eerst een zebrapad vormde met de verwijderde bestanden, en na het deframgmenteren een groot helder gebied zonder iets op ;) ... Gaat iets sneller nu, maar niet veel (verschil van opstarten van de PC iets van een 10s op 2 minuten) dus verwacht geen wondermiddel.

Gisteravond ook naar " disk defragmenter " gegaan. Heb mn pc nu een jaartje ongeveer en een pc-expert ben ik verre van, maar dit heb ik gisteren toch ook maar eens gedaan en zoals jij aanhaalt, zie je inderdaad eerst een soort zebrapad in verschillende kleuren en na het defragmenteren mooi groot helder wit vlak met vooraan nog enkel blauwe kleur :rolleyes:

Resultaat, want daar was ik benieuwd naar: " ietsje " sneller maar echt niet veel.
Maar toch blij met het resultaat.

Doe je dit nu best regelmatig? (maandelijks, wekelijks )

Terug
Naar boven