MuscleMeat

Formatteren

Ano_1992_2

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
32
Ik was van plan mijn HD te formatteren, ik ben nu bezig met D: te formatteren, maar ik wil ook graag de C: partitie doen.
Aangezien op deze partitie Windows staat, weet ik niet helemaal hoe ik dat moet doen.
Als ik mijn Dell XP CD in m'n drive doe, en klik op XP installeren staat er dat er al een nieuwere versie van XP geinstalleerd is en de oude versie niet geinstalleerd kan worden.

Iemand een idee hoe ik C: toch kan legen?

je moet je pc opstarten met die windows xp cd, dan kan je de c: partitie formateren en xp opnieuw installen.

• Topic Starter Topic Starter
je moet je pc opstarten met die windows xp cd, dan kan je de c: partitie formateren en xp opnieuw installen.

Hoe kan ik hem met die CD opstarten dan? Als ik m'n pc aan en uit zet, start 'ie gewoon normaal op, dus niet dat ie opstart via die XP CD.

Ik veronderstel dat je een dell pc hebt? Bij mijn Dell GX240 gaat dat zo:

Tijdens het opstarten zie je staan : press F2 = setup

Dan ga je naar boot sequence en zorg je dat de cd rom bovenaan staat

save die settings en start opnieuw op

normaal moet het nu wel gaan -->

Press any key to boot from CD ......

Of ga naar de bios en zet cdrom boot aan.

aha, ik had F12 gedaan, dat is boot menu en toen op 5 gedrukt want daar stond IDE CD Rom Device. Zal F2 is proberen. THX :D

Heb het nu diverse malen geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet :S Nog meer suggesties?:P

delete toets indrukken?

Wat lukt er niet ? geraak je in die setup instellingen?

waarom wil je eigenlijk je pc formatteren?

Heb je de bios kunnen aanpassen?

Heb hem inmiddels al geformatteerd en heb al m'n progs die ik nodig heb er weer op. Ik wilde formatteren omdat m'n PC vol crap stond. C: stond helemaal vol als ik op eigenschappen klikte, maar ik had geen idee wat er allemaal op kon staan. Ga zo ff kijken of m'n FPS ook hoger is als voorheen.

Terug
Naar boven