XXL Nutrition

Fortuna 24 Miljoen schuld.

Roland2

Cool Novice
Waardering
0
Ik ben geen Fortuna supp maar toch vraag ik effe de aandacht voor het volgende:

Fortuna Sittard moet vrezen voor zijn toekomst. De Limburgse eerstedivisionist kampt met een schuld van 24 miljoen euro, zo melden de GPD-dagbladen woensdag. De nood van club is zelfs zo hoog dat de energieleverancier de stroomtoevoer dreigt te staken, waardoor er 's avonds geen wedstrijden meer kunnen worden afgewerkt.

Ook uitwedstrijden zijn voor Fortuna een probleem, aangezien er geen geld meer is voor spelersvervoer. Dit alles komt doordat enkele schuldeisers inmiddels incassobureau's richting het Wagner & Partners Stadion gestuurd, terwijl anderen dat nog van plan zijn. Een aantal crediteuren, die nog één miljoen euro te goed hebben van Fortuna, dreigen binnenkort te breken met de club. Volgens de clubleiding wordt de bedrijfsvoering door dit alles onmogelijk gemaakt.

De raad van commissarisen van de Limburgers heeft het gemeentebestuur van Sittard-Geleen laten weten dat voor volgende week dinsdag een bedrag van één miljoen euro nodig is. Als dat het geld er dan niet is, dan weet de clubleiding niet wat er met de club gaat gebeuren.

De grootste schuldeisers van de club zijn drie leden van de raad van commissarissen. Volgens de GPD staat Fortuna 7,9 miljoen euro in het krijt bij het drietal, dat de laatste jaren klaarstond als de club om geld verlegen zat.

Bron:Voetbalzone.
--------------------------------------------------------------------------

Fortuna-commissarissen stoppen geen geld meer in club

De commissarissen van Fortuna Sittard steken geen geld meer in de noodlijdende club. Bronnen binnen Fortuna hebben dit bevestigd.

Fortuna Sittard kon tot nu toe slechts overleven doordat de leden van de raad van commissarissen maandelijks het tekort op de begroting aanvulden. De vier leden stopten samen al bijna 8 miljoen euro in de eerstedivisionist. De club heeft de gemeente laten weten voor dinsdag 1 miljoen euro nodig te hebben om de belastingschulden af te lossen. Daarnaast heeft de club een overbruggingskrediet van 5 miljoen euro nodig om het seizoen uit te zingen. Fortuna kampt met een totale schuldenlast van ruim 24 miljoen euro

Bron:L1
--------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat het afgelopen is met Fortuna.

Groeten

Slapeloze nachten zal ik hebben.

Laat er in Zuid Limburg een toonaangevende club zijn, Roda, en pleeg nu maar een euthenasie op die andere twee toekomstloze clubs. Lijkt me beter, MVV en Fortuna zijn al jaren niet levensvatbaar.

Die 24 miljoen moet je breed bekijken :dance: , ze hebben een eigen stadion en bedrijventerrein dat alleen al zo'n 20 miljoen waard is, de hypotheek is ook in de
schuld opgenomen. Als ze het stadion, plus grond verkopen...en het stadion terug huren, is de schuld dus bijna verdwenen :eek: :cool:

tja, het zou tijd worden dat de overheid eens ophoudt met geld storten in zulke bodemloze putten. Elke plaatselijke %$@^$&se k*tclub krijgt geld als het WEER moeilijk gaat, terwijl we in NL wereldkampioenen hebben die van een uitkering moeten leven. Maar ja, als het geen voetbal is, dan is het niet belangrijk. Dus ook oude mensjes die kou lijden omdat ze moeten besparen op hun stookkosten zijn minder belangrijk dan een dom spelletje. :rolleyes:

Laat elke club die geen compleet dekkende begroting heeft (zonder overheidsgelden) gewoon creperen.

Terug
Naar boven