AndroidHealthClinic

Frankrijk tegen minder bijeenkomsten in Straatsburg. €€€€

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
Waardering
266
Het besluit om in de maand oktober twee sessies samen te voegen om zo een keer minder naar Straatsburg af te reizen, is niet volgens de regels.
Dat oordeelt het Europese Hof van Justitie donderdag.

Het hof stelt dat het samenvoegen van twee zittingen in één week niet gezien kan worden als volwaardige zittingen. Precies zoals Frankrijk, die naar het hof was gestapt, betoogde.

Het vonnis is te laat om het vergaderschema voor dit jaar nog aan te passen. In januari zal het EP tijdens de zitting in Straatsburg opnieuw stemmen over het vergaderschema van 2013.

Ook veel lidstaten, waaronder Nederland, willen toe naar één standplaats. Niettemin steunde geen van de lidstaten het EP in dit geschil, stellen bronnen, waar Luxemburg zich achter het protest van Frankrijk schaarde.

Ik vroeg me af waarom Frankrijk hier tegen was maar even verder lezen maakte het duidelijk:

Op het geld- en tijdverslindende heen-en-weergereis tussen Brussel en Straatsburg van de circa 750 Europarlementariërs en hun honderden medewerkers is al jaren veel kritiek. De kosten voor de verplaatsing bedragen circa 10 miljoen euro per keer

Lekker vreten en zuipen, dure hotels en allerhande medewerkers zodat de hoge bazen niks hoeven te doen alleen wat luieren en vooropgestelde meningen geven.

Voor iedereen die niet overtuigd is van de hebzucht van het EP: http://www.youtube.com/watch?v=1A7FHVWOpXk&feature=youtu.be

20 minuten

Daarom ook (!) TEGEN dit (!) EUROPA

what the ****, netto salaris van 1k boven je brutto?Dis real l ife

Stuk voor stuk witte boord criminelen. Ik probeer er maar gewoon om te lachen.

Heeft niks te maken met criminaliteit, maar gewoon 'vested interests'.
Dit moet wel afgeschaft worden, want in deze tijden van crisis kan Europa dit onmogelijk aan zijn burgers verkocht krijgen.

Crimineel, een beter woord kan ik er niet voor bedenken

• Topic Starter Topic Starter
Het wordt nog mooier volgens de Geenstijl site die op zijn beurt weer info heeft van een Duitstalige site:

5,5 Prozent mehr Gehaltssprung für EU-Beamte

18.12.2012 · 45.000 EU-Beamte bekommen deutlich mehr Gehalt. Die Staaten konnten sich nicht fristgerecht auf eine neue Regelung einigen, deswegen entfällt jetzt eine Solidaritätsabgabe.

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/5-5-prozent-mehr-gehaltssprung-fuer-eu-beamte-11998254.html

Omdat de landen het niet eens kunnen worden over een bepaalde regeling wat betreft de betaling van EU beambten wordt deze regeling niet meer toegepast en dat betekend 5.5% meer vanaf het nieuwe jaar. Weg met de solidariteitsbelasting...past ze goed daar bij de EU.

Europa is niet perse slecht, wel het project wat deze criminelen ervan maken en gemaakt hebben en in stand zullen houden. STOP DE EU

Wie zijn derde been moet ik daar voor zuigen dat ik een job daar krijg ?

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Van Rompuy

Ach heel dat geldverspillende boeltje zal nog wel imploderen, helaas wel ten koste van de belastingbetaler.

En hoe zie je dat gebeuren?
Die politici zullen gewoon door blijven gaan zolang de boel daar niet bestormt word.
Hoe ik dat mogelijk zie gebeuren is dat steeds meer landen hun nationale belangen boven die van de EU zullen gaan plaatsen als de shit de fan gaat raken. De EU is een kaartenhuisje, het blijft overeind zolang landen er voordeel uit kunnen halen, maar een grote shock kan dat veranderen.

Hoe ik dat mogelijk zie gebeuren is dat steeds meer landen hun nationale belangen boven die van de EU zullen gaan plaatsen als de shit de fan gaat raken. De EU is een kaartenhuisje, het blijft overeind zolang landen er voordeel uit kunnen halen, maar een grote shock kan dat veranderen.

Ik hoop dat je spoedig gelijk krijgt.
Voorlopig steunen ze elkaar nog behoorlijk en hebben er hier in NL ook geen problemen mee de economie om zeep te helpen zolang de EU maar tevreden is.
Zegt wel iets over hoe ver ze (nog) gaan om die EU maar draaiende te houden.

Terug
Naar boven