MuscleMeat

Fransman berecht voor illegaal downloaden liedjes Rihanna

pokerladron

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
482
Lengte
1m83
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
AMSTERDAM - Een man in Frankrijk is berecht omdat zijn vrouw twee liedjes van Rihanna illegaal heeft gedownload.

Dat meldt BBC.
Fransman Alain Prevost is de eerste die veroordeeld wordt onder de onlangs ingevoerde antidownloadwet in het land. Zijn vrouw had twee nummers van zangeres Rihanna illegaal gedownload, waarop Prevost beboet werd voor 150 euro. Dit omdat de internetverbinding op zijn naam staat.
De Franse overheid is bezig om nog veertien anderen te vervolgen die verdacht worden van illegaal downloaden. Overtreders van de nieuwe wet krijgen eerst drie waarschuwingen, maar na verdere overtredingen wordt hun internetverbinding afgesloten en hangt ze een rechtszaak boven het hoofd.

Boetes

De boetes kunnen oplopen tot maarliefst 1.500 euro. Prevost was zich niet bewust dat zijn vrouw de liedjes op zijn computer downloadde en zou zelf niet eens in staat zijn muziek van het internet af te halen. De Franse rechtbank halveerde daarom de aanvankelijk opgelegde boete van 300 euro.

Dat is nog maar een schijntje in verhouding tot een vergelijkbare zaak in de VS. Daar loopt al jarenlang een rechtszaak van de Amerikaanse industrie (vertegenwoordigd door de RIAA) tegen een huisvrouw, voor het illegaal downloaden van 24 liedjes. Ze verloor haar laatste beroep en krijgt nu een boete van bijna 168.000 euro opgelegd.

Bron:
http://www.nu.nl/muziek/2909642/fransman-berecht-illegaal-downloaden-liedjes-rihanna.html

170.000 :roflol:

Helft van je leven ben je bezig om die shit af te betalen, en dat voor 24 liedjes.

goed bezig

:roflol:

Gelukkig heb ik spotify :o

De prijs van mp3 spelers is trouwens ook ziekelijk omhoog gegaan he..

Op 27 maart deed de rechter uitspraak in een zaak die aangespannen was door minder-bekende creatievelingen als Peter Blok, Caroline de Bruijn en Ricky Koole. Zij vonden dat een thuiskopie-heffing ingesteld moest worden voor iPods en andere MP3-spelers. Daarmee zouden artiesten gecompenseerd worden voor illegaal gedownloade muziek. De rechter stelde ze in hun gelijk.

Het gevolg van dergelijke uitspraken is dat je vanaf nu extra moet betalen voor je iPod, ook als die vol staat met legaal gekochte muziek. Apple heeft de heffing inmiddels doorgevoerd. Per model staat de geschatte heffing die afgedragen moet worden voor elke verkochte iPod. Dat loopt uiteen van 8 euro voor een iPod Shuffle tot 70 euro (!) voor een iPod touch.

Ik snap niet dat ze altijd maar enkele mensen eruit pakken terwijl ze zo'n beetje iedereen kunnen pakken.

HAHA waar kan ik ze downloaden ?

Stel je voor dat het je overkomt. ZO machteloos wetende dat echt iedereen het doet maar jij busted bent :roflol: en dan voor zulke bedragen holy shit. Echt een nachtmerrie scenario

Stel je voor dat het je overkomt. ZO machteloos wetende dat echt iedereen het doet maar jij busted bent :roflol: en dan voor zulke bedragen holy shit. Echt een nachtmerrie scenario

Als je 150 euro moet betalen dan zou ik niets doen, maar als ik 200k moet betalen zou ik de rechter opzoeken en zijn leven tot een hel maken. Srs. En natuurlijk het kantoor van de muziekproducent platbranden.

Als je 150 euro moet betalen dan zou ik niets doen, maar als ik 200k moet betalen zou ik de rechter opzoeken en zijn leven tot een hel maken. Srs.

Die vrouw had dacht ik liedjes geupload :P

Vraag me af hoe die artiesten zulke bedragen kunnen verantwoorden terwijl ze zelf in een gouden bad zitten :roflol:

Als je 150 euro moet betalen dan zou ik niets doen, maar als ik 200k moet betalen zou ik de rechter opzoeken en zijn leven tot een hel maken. Srs. En natuurlijk het kantoor van de muziekproducent platbranden.

voor 200K zeg ik YOLO en gaat alles naar de t*fus xD

Straks gaan ze ook nog piratebay blokkeren :eek:

Pff wordt hier zo pissed van, wat bezielt die rechters eig om iemands leven zo te verpesten. Mensen moeten gewoon massaal de straat opgaan als zoiets gebeurt.

Ach het is maar een fransman, vind het wel een goede actie van die rechter in dit geval.

Ach ja, een aantal jaar geleden kopieerden we cassettebandjes van elkaar, zetten we platen en cds over op cassette.
Piraterij is echt iets nieuws sinds het te traceren valt.

150 euro valt nog mee. In de VS maken ze inderdaad levens kapot

Een bom om je middel en een aanslag daar doen, zal ze leren. Je bent toch ****ed als je 170 k moet betalen, kan je net zo goed hun even snel anaal penetreren, even een aanslag en dat wet is zo weer ongeldig verklaard.

Terug
Naar boven