MuscleMeat

FTP server (help!!)

axestream

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Okay, ik heb dus een Belkin wireless router. Nu wil ik een FTP server opzetten. DMZ op 192.168.2.2 staat aan en ik heb een virtual server toegevoegd op dat interne IP adres op poort 21.

Met Serv-U FTP Server een servertje opgezet. Hij draait op datzelfde interne IP adres op dezelfde poort. Ik heb "allow passive mode data transfers, use IP ...." aangevinkt en daar m'n externe IP adres ingevuld (83.160.190.x).

Ook heb ik een account aangemaakt. Nu probeer ik in te loggen met die gegevens op 83.160.190.x, poort 21 maar hij zegt dus "connection refused".

Windows firewall staat uit en Zone Alarm draait momenteel ook niet. Wat doe ik verkeerd?

Laatst bewerkt:
A: Laat een maatje van je het van werkelijk buiten af proberen
B: Zet TCP en UDP poort 21 open naar het ipadres binnen je netwerk (dus naar 192.168.2.2)
C: Test de serv-U server zelf door gewoon met een 2de pc een FTP op je interne netwerk te connecten dus 192.168.2.2

• Topic Starter Topic Starter
Hiekie zei:
A: Laat een maatje van je het van werkelijk buiten af proberen
B: Zet TCP en UDP poort 21 open naar het ipadres binnen je netwerk (dus naar 192.168.2.2)
C: Test de serv-U server zelf door gewoon met een 2de pc een FTP op je interne netwerk te connecten dus 192.168.2.2

Aha, ik probeerde dus steeds met het externe adres op die server te komen. Zal Mo ff inschakelen om het van buitenaf te proberen. :D

• Topic Starter Topic Starter
Probleem opgelost. :thumb:

Terug
Naar boven