Fitness Seller

Gaan we weerrrr...positieve discriminatie

Lumey

Ripped Bodybuilder
Waardering
0
'Koppel oudere werknemer aan jonge allochtoon'

anp | Gepubliceerd op 03 februari 2007, 08:04
Laatst bijgewerkt op 03 februari 2007, 08:12

RIJSWIJK - Oudere autochtone werknemers moeten vaker worden ingezet als coach of mentor van jonge allochtonen. De ouderen hebben veel kennis die ze kunnen overdragen aan jonge buitenlandse werknemers met taal- of andere achterstanden en het bevordert de integratie.

Dat zegt de voorzitter van FNV Bondgenoten, Henk van der Kolk, zaterdag in een interview met het Nederlands Dagblad. Van der Kolk wil ondernemers dwingen om een afgesproken percentage allochtone jongeren met een beroepsopleiding in dienst te nemen. Werkgevers en bonden kunnen daartoe in cao's een quotaregeling opnemen.

,,Die moet een afspiegeling zijn van de groepen leerlingen in het beroepsonderwijs. Is de helft allochtoon, dan moet dat zichtbaar zijn in de instroom in de bedrijven in die regio.'' Ondernemers en personeelsfunctionarissen blijven volgens de voorzitter zoeken naar de blanke, goed opgeleide, relatief jonge werknemer. ,,Ze kopen desnoods iemand weg bij een concurrent.''

Het is niet genoeg om het met elkaar eens te zijn in de Sociaal Economische Raad (SER), vindt Van der Kolk. ,,Werkgevers en bonden moeten samen controleren of afspraken worden nagekomen over het inschakelen van allochtone jongeren, mensen met een kleine arbeidshandicap of ouderen.''

bron;http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article1448612.ece

Laten ze alsjeblieft snel stoppen met dat positieve discriminatie.:rolleyes:

En ze willen hiermee bereiken dat de taalachterstand van allochtonen wordt ingehaald? OMG, kijk eens naar een gemiddelde student die kunnen zelf amper correct spellen.

Kijkend naar werkloosheidpercentages naar etniciteit/leeftijd is er wel degelijk reden voor actie.

• Topic Starter Topic Starter
Maar ik denk vooral dat men dan juist gaat selecteren op iemand zijn afkomst en niet op de kwaliteiten die iemand bezit. En het gaat er toch om of iemand de kwaliteiten bezit en niet wat de afkomst van iemand is. Ik denk dat bedrijven niet eens echt kijken naar iemand zijn afkomst, vooral naar iemand zijn kwaliteiten.

Gaan we weer idd. Opnieuw zal ik uitleggen waarom dit fout is met 2 argumenten:

1. mensen positief discrimineren is óók discrimineren en dat gaat via 2 wegen:

A. discriminatie voor de persoon zelf: als je bepaalde groepen meer voordelen geeft dan andere dan zeg je dus eigenlijk dat het sukkelaars zijn die zichzelf niet kunnen redden.
B. Terwijl je dit doet discrimineer je ook nog eens andere groepen, die dit voordeel niet krijgen en het allemaal zelf moeten doen. Als ze meer geschikt zijn voor de job dan telt dat niet meer mee, want hun huidskleur is blank, waardoor ze door de quota geen werk krijgen.

2. Werkgevers dwingen om te selecteren op huidskleur/afkomst is:

A. Discriminatie tegenover autochtonen
B. Niet de beste werkkracht doen aannemen, maar wel de persoon die de quota moet 'opvullen'. Hierdoor breng je werkgevers in een situatie die hun bedrijf en zelfs andere werknemers schade kan toebrengen.

Kortom, quota's zijn het domste idee sinds de geschiedenis van politiek. Wat je wel moet doen is mensen stimuleren om te gaan solliciteren, hoe dat het beste lukt dmv lessen, en DAT desnoods afdwingen. Anderzijds moet je discriminatie door werkgevers natuurlijk blijven opsporen en serieus nemen.

Gaan we weer idd. Opnieuw zal ik uitleggen waarom dit fout is met 2 argumenten:

1. mensen positief discrimineren is óók discrimineren en dat gaat via 2 wegen:

A. discriminatie voor de persoon zelf: als je bepaalde groepen meer voordelen geeft dan andere dan zeg je dus eigenlijk dat het sukkelaars zijn die zichzelf niet kunnen redden.
B. Terwijl je dit doet discrimineer je ook nog eens andere groepen, die dit voordeel niet krijgen en het allemaal zelf moeten doen. Als ze meer geschikt zijn voor de job dan telt dat niet meer mee, want hun huidskleur is blank, waardoor ze door de quota geen werk krijgen.

2. Werkgevers dwingen om te selecteren op huidskleur/afkomst is:

A. Discriminatie tegenover autochtonen
B. Niet de beste werkkracht doen aannemen, maar wel de persoon die de quota moet 'opvullen'. Hierdoor breng je werkgevers in een situatie die hun bedrijf en zelfs andere werknemers schade kan toebrengen.

Kortom, quota's zijn het domste idee sinds de geschiedenis van politiek. Wat je wel moet doen is mensen stimuleren om te gaan solliciteren, hoe dat het beste lukt dmv lessen, en DAT desnoods afdwingen. Anderzijds moet je discriminatie door werkgevers natuurlijk blijven opsporen en serieus nemen.

Niets meer aan toe te voegen. Goed gesproken T :thumbs:

Eigen volk laatst!

ben wel voor anonieme sollicitaties :)

weetjewat, zorg ervoor dat die allochtonen zo goed zijn dat de werkgever graag zoveel allochtonen binnen zijn bedrijf wil, probleem opgelost!

weetjewat, zorg ervoor dat die allochtonen zo goed zijn dat de werkgever graag zoveel allochtonen binnen zijn bedrijf wil, probleem opgelost!
Kledingketen Hennes & Mauritz (H&M) doet voorlopig geen beroep meer op de diensten van inbraakbeveiligingsbedrijf Euro-Lock uit Drongen. Aanleiding voor die stap is de manier waarop het bedrijf sollicitant Murat Caliskan heeft behandeld. De man kreeg van Euro-Lock een afwijzingsbrief, maar de secretaresse was vergeten een aangehechte interne nota te wissen. Die luidde als volgt: ,,Kan jij die persoon afwimpelen. Een vreemdeling die beveiliging zal verkopen, dat heb ik nog niet gezien''.

tja

Laten ze alsjeblieft snel stoppen met dat positieve discriminatie.:rolleyes:

En ze willen hiermee bereiken dat de taalachterstand van allochtonen wordt ingehaald? OMG, kijk eens naar een gemiddelde student die kunnen zelf amper correct spellen.

idd, zelfs op de particuliere HBO's , waar je voor veel geld in 3 jaar je diploma kunt krijgen; wordt nauwelijks aandacht besteed aan de Nederlandse spelling ( met name bij Antilianen dus een extra aandachts punt! )
;)

Laatst bewerkt:
Oudere autochtone werknemers moeten vaker worden ingezet als coach of mentor van jonge allochtonen. De ouderen hebben veel kennis die ze kunnen overdragen aan jonge buitenlandse werknemers met taal- of andere achterstanden en het bevordert de integratie.

ehm.. dit gebeurt toch met elke leerling die in de bouw of waar dan ook gaat werken?

Vooral lekker PVDA of GroenLinks blijven stemmen.........dan blijf je dit politieke gebazel houden. Dus dit geldt voor iedereen die hier tegen positieve discirminatie post en deze partijen stemt is niet echt slim bezig.

Helemaal om te kotsen dit! Ik wordt d'r kotsmisselijk van, ik hoorde ook op het nieuws gister op de radio dat ze bedrijven willen gaan verplichten zoveel % allochtonen in dienst te laten nemen!!!

• Topic Starter Topic Starter
Helemaal om te kotsen dit! Ik wordt d'r kotsmisselijk van, ik hoorde ook op het nieuws gister op de radio dat ze bedrijven willen gaan verplichten zoveel % allochtonen in dienst te laten nemen!!!

Jup we gaan zuid-afrika achterna denk ik:rolleyes:

Terug
Naar boven