MuscleMeat

gaat het zo goed of niet

choefert

Novice
Waardering
0
Hey jongs,

Ik ben nu anderhalf week bezig met fitnissen in een sportschool en ik vroeg me af of ik goed eet?
hier wat info:

leeftijd:19 jaar
gewicht: 72 kilo
lengte: approx 1.74 meter

Ik zie nu aanmezelf dat er verandering komt (best cool aangezien ik pas 1.5 week bezig ben). Ik heb 3x in de week getraint ongeveer 1.5 uur.
Mijn bi/tricepts zijn wat gegroeit, ik heb spierpijn aan mijn schouders. Mijn dijen zijn hard geworden samen met mijn bovenbenen en mijn buikspier zijn totaal niet gegroeit maar ik heb er wel een beetje een goed gevoel aan spierpijn. mijn traininstructeur die raad mij aan te beginnen met de grote spiergroepen dat heb ik dus ook proberen te doen.

Ik eet voor dat ik train soms 2 kommetjes cornflakes of ff twee hamburgers bij de burgerking. en tijdens het trainen drink ik water en aquarius. na de training eet ik als een paard, aan wat het ook is.. van patat tot groente (omdat ik hier zoveel eet meestal 30 minuten na het trainen denk ik bij mezelf doe ik hier wel goed aan of njet?). voor de rest op de dagen wanneer ik niet train eet ik best veel: mars of snickers als toetje, soms rijst en kippenvleugels als lunch of aardappelen of macaroni... en als ik honger heb neem ik snacks zoals eierkoeken of thee of melk met andere koek. kortom ik eet bijna van alles... maar het domme eigenlijk is ik kijk nooit naar dat eiwit, koolhydraten gedoe in mijn eten. dus ik dacht lets ask the experts for some assistance... :)
oja en varkensvlees eet ik nu niet meer omdat ik niet ziek wil worden :)

so... thanx in advance everybody,
en jullie succes met jullie trainingen.

ps: ik ben nog een ubernoob... :(

haha, jouw armen groeien wel snel dan zeg.

Maar je eet wel veel troep. Je moet een bepaald aantal calorien binnenkrijgen om spiermassa op te bouwen, daarbij minimaal 200 gr. eiwit op een dag. verdeel je maaltijden goed over de dag en zorg dat je minimaal 6 eetmomenten per dag hebt.

Kijk eens in de voedingssectie en lees je daar eens goed in welke dingen je het beste eet.

Eerst en vooral, zoals hierboven al is gezecht moet je eens goed rond lezen en kijken, kijk eens naar andere schema's en vergelijk die.

Vooraleer je goed kunt groeien ga je je behoefte, je doel, je situatie en je stats moeten weten! Dus probeer dat eerst uit te zoeken!

Enkele tips:
- 6/7 maaltijden per dag.
- voor het slapen gaan, trage eiwitten bv. kwark, kipfilet, tonijn,...
- train intensief (liefst niet langer dan 1uur), neem voldoende rust!
- als je net zoals mij een beginner bent, begin dan met compound oefeningen!
- ... Vreten! ...
Er zijn nog veel meer dingen die je moet weten maar dit zijn toch enkele handige tips, maar zoals eerder gezegt, lees eens goed rond! ;)
Succes!

laat de hamburgers bij de burgerking, patat, mars, snickers lekker laten staan

Meer majo nemen daar knal je van uit je vel ouwe..

Volgens mij zit er ook varken in hamburgers hoor, wat ze daar tegenwoordig allemaal in stoppen:D

Moeten we nou raden van welke planeet je komt?

wtf waarom varken?? waarom? wordt je ziek van heb ik gehoord

^Ja, woon je in Mexico?

• Topic Starter Topic Starter
ja maar burgerking broodjes he... daar zitten toch ook eiwitten in en vet.
Die zijn toch beide nodig. Ik kan wel minderen met het eten van junkfood maar stoppen gaat denk ik niet lukken, ik ben niet op dieet ofzo :). En bovendien wil ik ook wel bijkomen aan gewicht, ik ben best mager vind ik zelf.
en nee ik kom niet uit mexico en ik woon op aarde, wtf! :P

hier echt een domme vraag, maar toch serieus:
als ik bijvoorbeeld naar de voedingswaarde van een produkt kijk, dan staat er bijvoorbeeld:
voedingswaarde per 100gram:
energie_______________________ 2122 kJ / 507kcal
eiwit_________________________ 6,2 g
koolhydraten__________________ 53,0 g
......____...

en dat produkt is zelf 75 gram. moet ik dit dan omrekenen per voedingswaarde (energie/eiwit etc)
dus: 75x6,2/100= 4,65 g
en stel ik eet dat produkt heb ik dan officieel :) 4,65 gram aan eiwitten binnen gekregen, of ben ik nou weer te technisch bezig...

dus 200-4,65=195,35 gram te gaan aan eiwitten per dag toch MastaguyB??

dus (en nu wordt het leuk) nog 195,35/4,65 = 42x dat produkt eten... hmmm dat moet lukken!! :P

Veel kwark eten; bijna 10gr eiwitten per 100gr. Daarnaast zijn kipfilet en tonijn en dergelijke ook een goede bron voor eiwitten, en eventueel een whey shake. Kijk zoals eerder gezegd eens in de voedingsectie, daar staan genoeg tips. Als je die volgt zit je zo aan die 200gr eiwitten...

jup jup ik lees al wel een beetje in de voedingssectie.. maar soms heb ik toch nog enkele vragen :o

hier echt een domme vraag, maar toch serieus:
als ik bijvoorbeeld naar de voedingswaarde van een produkt kijk, dan staat er bijvoorbeeld:
voedingswaarde per 100gram:
energie_______________________ 2122 kJ / 507kcal
eiwit_________________________ 6,2 g
koolhydraten__________________ 53,0 g
......____...

en dat produkt is zelf 75 gram. moet ik dit dan omrekenen per voedingswaarde (energie/eiwit etc)
dus: 75x6,2/100= 4,65 g
en stel ik eet dat produkt heb ik dan officieel :) 4,65 gram aan eiwitten binnen gekregen, of ben ik nou weer te technisch bezig...

dus 200-4,65=195,35 gram te gaan aan eiwitten per dag toch MastaguyB??

dus (en nu wordt het leuk) nog 195,35/4,65 = 42x dat produkt eten... hmmm dat moet lukken!! :P

ja die berekening klopt wel.
Maar het beste is dat je verschillende soorten eiwitbronnen tot je krijgt. Dus niet alleen maar kwark bijv. Ook vis/ei/vlees etc.
En door clean te eten zul je betere resultaten behalen als dan je alleen maar zou junken. Natuurlijk mag je dagelijks heus wel een zakje chips nemen of een ijsje. Maar niet de hele dag maar door junken.

gewoon rippetoe en bulk. niet te moeilijk beginnen. hou van KISS (keep it stupid simple) principe

oke jongs,,,

dank jullie voor de hulp!!
Ik heb er weer eens zin in om te fitnessen!

:D:p:rolleyes::cool:

Terug
Naar boven