MuscleMeat

Gaat toch niet zoals het hoort denk ik..

Christophe31

Novice
Waardering
0
Ik ben nu dus zo een goeie 6 maand serieus aan het trainen maar het vlot niet zoals het moet denk ik.

Allereerst zal ik beginnen met te zeggen welke supplementen ik gebruik :

- SCI-MX Lean Grow Extreme ( shake)

-Scitec Nutrition NO-burst (poeder dat je tot drankje maakt)

Dus op een normale dag ziet mijn voeding er als volgt uit :

-6u15 : Shake op nuchtere maag
4 Boterhammen met jam

-10u : Kopje soep (elke dag verschilllende)

-12u : 6 broodjes met 3 kopjes soep

-15u : Muesli reep

-16.30 : Granny-koek ofwel nog een muesli reep

-18.30 : Avondeten,gewoon met de pot mee.

-19.30 : Shake en die NO-burst juist voor de training

-21u : Shake meteen na training

Over de gehele dag drink ik dan ook 1.5 liter water,enkel in het weekend durft er wel eens frisdrank en alcohol bijkomen.

Ik ben bereid om aanpassingen te doen in mijn voedinsschema uiteraard,het is daarvoor dat ik hier wat hulp kom vragen. Want ik ben er zo goed als zeker van dat het niet klopt,en dat dat misschien wel eens het probleem zou kunnen zijn dat het niet zo vlot.

je voeding is slecht, er staan veel topics hier op het forum met jou vragen en antwoorden..

Post daarna nog eens een zelf gemaakt schema, en dan kunnen we kijken of er dingen veranderd moeten worden

Jup, je eet veel te weinig

muesli reep / granny koek / kop soep

zijn geen maaltijden, zeker aanpassingen nodig

Je hebt toch geen anorexia? je eet veeeelste weinig man!
Gooi die soep er zowiezo maar uit want zo'n kop zout is nergens goed voor.
Probeer een voedingsschemate bedenken met 6 (verschillende)maaltijden met de juiste E/K/V verhoudingen en daarnaast voldoende vit/min (fruit/groente).
Maar je dat is natuurlijk wel redelijk wat werk...

Je kan eventueel de eetmeter gebruiken.

De onderstaande link (rapidshare) bevat de eetmeter 2002 + update 2005.
[Link niet meer beschikbaar]

wtf kerel waar zijn je eiwitten?

morgens om 6 uur neem je een shake eiwit neem ik aan en dan zie ik pas half 7 avond weer een maaltijd (wat de pot schaft neem aan ook kip ozo) met eiwit pas

zou heel snel je voeding veranderen

Zoek maar snel een koe buiten en vreet hem op! Als je onderweg wat kippen tegen komt neem die dan mee voor je volgende maaltijd over een uurtje en vang tussendoor wat vis in de sloot.

Ga eens eten!

• Topic Starter Topic Starter
Dit was dus exact wat ik dacht,een compleet foute voeding. Nu is echter het probleem dat als ik op mijn werk zit ik niet zomaar kan eten wat ik wil. Werk in de bouwsector,en het is niet zo dat ik even om 10 en 12 u iets kan koken naar believen. Dus langs ene kant zit ik wel vrij gevangen in mijn voedingspatroon.

Wat niet wegneemt dat ik eventueel het ontbijt volledig kan veranderen en 's avonds ook een hele hoop kan veranderen.

Hebben jullie dan een ''oplossing'' hoe ik het probleem gedurende de werkdag kan oplossen?

Mvg

Je kan zeker genoeg veranderen. Je kunt blikken tonijn (olie of water) meenemen naar je werk bijvoorbeeld om te beginnen. s'Morgens kun je beginnen met een goede bak brinta of iets dergelijks en een eiwit shake. Jam op brood zou ik niet doen ik kies voor pindakaas of kipfilet.

Drink her en der wat melk en je progressie zal al stukken beter zijn dan met wat je nu zoal eet.

Ik denk als je sommige voedings schema's op dit forum bekijkt en ook de kritieken dat je binnen een aantal uur een veel beter schema kan opstellen.

Laatst bewerkt:
je kunt toch gewoon van te voren koken en dat meenemen?
En als je daar ook geen zin in hebt is gewoon brood met kipfilet ook al stukken beter dan je huidige voedsel:)

Je eten gewoon van te voren klaar maken en koud opeten. Je kan prima pasta's met kip / beef groentes koud eten.

Zorg dat je tussendoortjes gewoon goede maaltijden worden welke ten alle tijden proteine bevatten.

Dit was dus exact wat ik dacht,een compleet foute voeding. Nu is echter het probleem dat als ik op mijn werk zit ik niet zomaar kan eten wat ik wil. Werk in de bouwsector,en het is niet zo dat ik even om 10 en 12 u iets kan koken naar believen. Dus langs ene kant zit ik wel vrij gevangen in mijn voedingspatroon.

Wat niet wegneemt dat ik eventueel het ontbijt volledig kan veranderen en 's avonds ook een hele hoop kan veranderen.

Hebben jullie dan een ''oplossing'' hoe ik het probleem gedurende de werkdag kan oplossen?

Mvg

Tupperware...
zoniet, valt er altijd wel wat beters te eten dan dat je nu doet. Kijk wat er wel haalbaar voor je is, zodat je de juiste (hoeveelheid) voedingsstoffen binnen krijgt.

Ik zit ook in de bouw,ik heb standaard een magnetron in de auto :D,gewoon zo,n kleintje

• Topic Starter Topic Starter
Ben er dus mee bezig om uit te dokteren wat ik exact kan gaan veranderen. Dit begint dus al met het ontbijt,dit ga ik veranderen door de door jullie genoemde brinta,woon namelijk niet zover van de nederlandse grens dus zal die dan wel gaan zoeken en hopelijk ook vinden.

Maar hoe eten jullie deze , met melk (zoja welke,magere,halfvolle?) of met yoghurt?

Dan komt het moeilijkste gedeelte,de voeding gedurende de dag. Die om 10u kan ik misschien vervangen door een havermout koek,heb hier al eens ergens iets van gelezen.

Dus dan zitten we op 12u. Ik ben gaan rondzoeken in de winkels en heb potjes gevonden die eten tot 8u warm kunnen houden. Dus ga ik me vanaf nu elke ochtend spaghetti koken en deze droog meepakken met een beetje ketchup,ofwel met wat stukjes kipfillet ertussen.

Tot daar,dan is het 15u, misschien ook deze snack vervangen door een havermoutkoek.

Zou ik met al deze veranderingen al een heel eind opschieten?

Misschien nog iets voor 's avonds na het gewone avondeten,zo iets voor rond 9u a half 10?

Mvg

Ben er dus mee bezig om uit te dokteren wat ik exact kan gaan veranderen. Dit begint dus al met het ontbijt,dit ga ik veranderen door de door jullie genoemde brinta,woon namelijk niet zover van de nederlandse grens dus zal die dan wel gaan zoeken en hopelijk ook vinden.

Maar hoe eten jullie deze , met melk (zoja welke,magere,halfvolle?) of met yoghurt?

Dan komt het moeilijkste gedeelte,de voeding gedurende de dag. Die om 10u kan ik misschien vervangen door een havermout koek,heb hier al eens ergens iets van gelezen.

Dus dan zitten we op 12u. Ik ben gaan rondzoeken in de winkels en heb potjes gevonden die eten tot 8u warm kunnen houden. Dus ga ik me vanaf nu elke ochtend spaghetti koken en deze droog meepakken met een beetje ketchup,ofwel met wat stukjes kipfillet ertussen.

Tot daar,dan is het 15u, misschien ook deze snack vervangen door een havermoutkoek.

Misschien nog iets voor 's avonds na het gewone avondeten,zo iets voor rond 9u a half 10?

Mvg

Ik verzoek je vriendelijk om even het forum door te spitten en te leren van positief beoordeelde voedingsschema's.

De basis is dat je iedere maaltijd eiwitten tot je neemt en zorgt dat je een goede verhouding EI/KH/VET hebt. Zorg dat je dat doet. Anders wordt het nooit wat.
Havermoutkoek is geen maaltijd. Zoiets snuif je op.

Lees even wat voedingsschema's door die 'kenners' positief beoordelen en doe daar wat mee.

Even snel heel simpel maaltijd voorbeeld die je gewoon overal ten allen tijde kunt oppeuzelen: Je kunt gewoon 4 brood met 100g kipfilet eten + een lepel lijnzaadolie, dan een banaan of appel erbij of tomaat op je brood gooien of komkommer, whatever.

Je moet echt ff gaan zoeken nu en wat goeds in mekaar flansen. Een koekje als maaltijd is natuurlijk 'lachwekkend' al moet ik er eerder van huilen. Een koekje... dat klinkt als Sonja Stakker en daar krijg ik de rillingen van. :haar:

Succes, eet smakelijk! Mijn rij-instructeur zei dat ik moest kijken, kijken, kijken, ik zeg jou dat je moet eten, eten, eten!

Laatst bewerkt:

Mvg

Brinta kan je ook gewoon in de supermarkt in België kopen hoor;).
Jouw grootste probleem is inderdaad je calorie-inname. Een makkelijke manier om deze te verhogen is 100 gram noten eten, zit je al direct 640kcal hoger en heb je al een hoop goede vetten en mineralen binnen!

Terug
Naar boven