AndroidHealthClinic

gedeeld netwerk

boforli

Huge Freak
Waardering
310
kan de 2de persoon waarmee je n netwerk deelt alles zien wat jij doet ?
Kan die bijv. zien op welke sites jij gaat en kan hij jouw paswoorden achterhalen?

Als jij je windows-map op niet delen zet kunnen ze niets achterhalen. Wachtwoorden kunnen ze zowiezo niet zien. Ik neem aan dat het een netwerk is met een workgroup en niet met domain (via een server)?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Als jij je windows-map op niet delen zet kunnen ze niets achterhalen. Wachtwoorden kunnen ze zowiezo niet zien. Ik neem aan dat het een netwerk is met een workgroup en niet met domain (via een server)?

ik ken daar allemaal geen klote van eigenlijk.Wat is een workgroup en wat is n domain?

Als je met rechtermuisknop op deze computer klikt, tabje computernaam, wat staat er dan bij volledige computernaam en de regel eronder?

als ik iets probeer te veranderen in windows dan verschijnt er
dat ik niet gemachtigd ben om programmatoegang en -instellingen te wijzigen

---------- Toegevoegd om 16:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:31 ----------

Als je met rechtermuisknop op deze computer klikt, tabje computernaam, wat staat er dan bij volledige computernaam en de regel eronder?

effe checken

welke windowsversie heb je?

Met shark kun je alles wat op hetzelfde netwerk zit achterhalen :x

windows XP-98 denk ik,waar kan je dat zien?

---------- Toegevoegd om 16:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:33 ----------

tabje met computernaam staat er niet tussen,ik kan wel verkennen ...

---------- Toegevoegd om 16:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:34 ----------

Met shark kun je alles wat op hetzelfde netwerk zit achterhalen :x

ja,dacht ik ook al,dat er bepaalde programma's zijn die dat mogelijk maken

sorry, computernaam staat onder geavanceerd, my bad... kijk nog eens

Windows 98 :scratch: Wat voor machine heb je dan? Een Pentium 500mhz of zo?

Bestanden inzien op het netwerk is wat minder lastig dan controleren welke sites jij bezoekt maar met een sniffer is het een fluitje van een cent eigenlijk.

Bestanden inzien op het netwerk is wat minder lastig dan controleren welke sites jij bezoekt maar met een sniffer is het een fluitje van een cent eigenlijk.

windows XP ,versie 2002,ik zie het net

Laatst bewerkt:
****, ik ben niet helemaal wakker :D

rechtermuisknop deze computer > eigenschappen (ipv geavanceerd :duh:) > computernaam

Laatst bewerkt:
Rechtermuisknop op deze computer > eigenschappen > boven in tabblad Geavanceerd.

Maar bij xp is het gewoon onder computer > eigenschappen > computernaam

werkgroep staat daar aangegeven

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:43 ----------

****, ik ben niet helemaal wakker :D

rechtermuisknop deze computer > eigenschappen (ipv geavanceerd :duh:) > computernaam

werkgroep,is dat goed of slecht?

werkgroep staat daar aangegeven

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:43 ----------

werkgroep,is dat goed of slecht?

Dan gaat het in ieder geval niet via een server. Nu moet je gewoon zorgen dat je windowsmap op niet gedeeld staat: rechtermuisknop op windows-map > eigenschappen > delen > deze map niet delen aanvinken

die windows-map vind ik nergens?windows-catalogus wel...

waar staat die ergens?

deze computer > C: > windows

gaat niet.Dit staat er dan:

Alle opties op dit tabblad zijn uitgeschakeld omdat deze map door het besturingssysteem wordt gebruikt.

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:55 ----------

als ik nu op bijvoorbeeld op DBB bezig ben en de andere persoon gaat ook naar DBB op zijn pc, dan ben ik daar,op die zijn pc dus, ook aangemeld ofniet?

Laatst bewerkt:
vreemd. probeer het eens als je opstart in veilige modus.

Terug
Naar boven