XXL Nutrition

Geen draadloos internet

jefferey1

Cool Novice
Waardering
2
Hallo,

ik weet niet waarom maar ik heb geen draadloos internet. Op het modem beneden branden alle lichtjes behalve die van WLAN. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik weet niet waarom maar ik heb geen draadloos internet. Op het modem branden alle lichtjes behalve die van WLAN. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
1sb5g0.jpg

WLAN = Wireless Local area network. Je WLAN staat blijkbaar uit ofzo.

via IE of Firefox naar de webinterface van je router gaan
dus met de kabel aansluiten en dan naar het gateway adres surfen (meestal 192.168.0.1)

maar trek eerst de stekker eens uit voor ong. 30 seconden en dan terug insteken en kijken of hij dan wel werkt

• Topic Starter Topic Starter
via IE of Firefox naar de webinterface van je router gaan
dus met de kabel aansluiten en dan naar het gateway adres surfen (meestal 192.168.0.1)

maar trek eerst de stekker eens uit voor ong. 30 seconden en dan terug insteken en kijken of hij dan wel werkt

Zou jij alsjeblieft het bovenstaande stap voor stap uitleggen hoe ik dat moet doen want ik ben niet zo goed met computers zou het erg op prijs stellen

ff naar cmd

daar typ je in ipconfig

dan zie je staan standaard gateway ip adress

die ipadress tik je in op je webbroweser

daarna kan je allerlei stuffjes instelle in je router

ff naar cmd (start/uitvoeren)

daar typ je in ipconfig (yup)

dan zie je staan standaard gateway ip adress (yup)

dat ipadress tik je in op je webbrowser (yup)

daarna kan je allerlei instellingen wijzigen in je router (yup mits er een wachtwoord op zit [maar dat denk ik niet])
Ik heb het een beetje aangepast (makkelijker) gemaakt , hoop dat je me niet neer schiet :D

Terug
Naar boven