XXL Nutrition

Geen geluid....

Mighty

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
8
Lengte
1m95
Massa
99kg
Vetpercentage
10%
Computer afgelopen weekend geïnstalleerd, maar krijg geen geluid. Kaart geeft wel aan geluid te produceren, maar hoor niks over de speakers.
Wat nu???

Misschien domme opmerking maar staat je volume Control in Windows zelf niet helemaal naar beneden?

Dat is vervelend :D

Nutteloze reply ik weet het

zitten de speakers er wel goed in??:p

plug eens oortjes in je geluidspoort, gwn als test.
Staat het geluid van het programma wel aan?

je moet hiekie roepen, die heeft er verstand van!

• Topic Starter Topic Starter
plug eens oortjes in je geluidspoort, gwn als test.
Staat het geluid van het programma wel aan?

Daar heb ik iets aan, kerel! Als ik een koptelefoon in de uitgang van mijn geluidskaart duw, hoor ik wel geluid. Lijkt er dus op, dat mijn speakers defect zijn.
Wat denk jij?

j3330, den_dimi, robke78 (allemaal Belgen) hebben anders ook wel veel verstand zu over pc's, (goeie ervaringen mee) :D

haha, ik ben niet in to the computers dus ik weet ook niet wie er verstand van hebben ;) wist alleen dat hij wel is naar lan party's ging en er verstand van had. verder wil ik alle andere mensen die er ook verstand van hebben succes wensen met het oplossen van mighty's probleem :D ;)

Daar heb ik iets aan, kerel! Als ik een koptelefoon in de uitgang van mijn geluidskaart duw, hoor ik wel geluid. Lijkt er dus op, dat mijn speakers defect zijn.
Wat denk jij?

Steek de speakers eens in een andere geluidsbron?
Heel miss moet je de speakers kalibreren als het zo een moeilijk 7.1 opstelling is maar de kans is groot dat je speakers kapot zijn. :(

Steek de speakers eens in een andere geluidsbron?
Heel miss moet je de speakers kalibreren als het zo een moeilijk 7.1 opstelling is maar de kans is groot dat je speakers kapot zijn. :(

Heb het vanmorgen ook al geprobeerd in de onboard-geluidskaart en daar kreeg ik ook geen geluid uit. Zal dus een nieuwe set gaan bestellen.
Hopelijk lukt het dan wel.:D

Thanx iig!

Mmm ik had je nog een prive berichtje gestuurt met wat tips... Heb je nog niet ergens een paar oude shit speakertjes liggen ofzo ? gewoon om ff te proberen ?

j3330, den_dimi, robke78 (allemaal Belgen) hebben anders ook wel veel verstand zu over pc's, (goeie ervaringen mee) :D

Ook Marc181982 heeft veel goede workarounds en tips...
Verder ook Kale, en MisterJ
wat zijn we toch ook een forumnerds met elkaar hiero !

Dergelijke problemen vragen om een aanpak die vanaf de basis (werking PC + geluidskaart) tot aan de uiteindelijke geluidsbron (de speakerconus)

Bios -> drivers -> windows geluidssettings -> stekker + kabel naar versterker/speakers. -> versterker/speakers

er moet in de lijn een fout zitten, anders werkte het :D

Als je alle onderdelen heb getest en het werkt goed heb je of de logica ontkracht of iets niet goed getest :D
PC hebben wel een schijnbaar handje van logica ontkrachting though :D

Nou mijn speakers doen het gewoon hoor. Heb ze net op mijn oude pc aangesloten en ik kreeg normaal geluid.
Zou het zo kunnen zijn, dat er nog kabels intern aangesloten dienen te worden aan mijn geluidskaart?
Ik heb mijn kaart nu alleen in het PCI-slot van mijn mobo geplaatst en verder niks aangesloten. :D

Terug
Naar boven