XXL Nutrition

geen geuid bij games op computer

erwin280

Huge Freak
Waardering
819
ik heb een paar weken geleden een spel geinstalleerd en daar deed het geluid het niet bij, Ik heb alles gechecked maar het geluid doet het gewoon niet. Op de computer zelf wel maar in het spel niet. Nu instaleer ik weer een ander spel maar daar doet het geluid het ook niet van maar werkt verder perfect.

Weet iemand misschien wat de oorzaak hiervan is?

Heb je toevallig een ipod of andere mp3 speler in een usb slot hangen of alleen al het kabeltje ervan?

Heb ik wekenlang gehad, dat m'n geluid er telkens mee kapte na een paar seconde of soms minuten bij de meeste games...lag het aan een usb conflict. Kabeltje van m'n i-pod. Had alle drivers enzo al vervangen, in m'n bios zitten klootzakken en stond op het punt om alles te formateren..

• Topic Starter Topic Starter
Heb je toevallig een ipod of andere mp3 speler in een usb slot hangen of alleen al het kabeltje ervan?

Heb ik wekenlang gehad, dat m'n geluid er telkens mee kapte na een paar seconde of soms minuten bij de meeste games...lag het aan een usb conflict. Kabeltje van m'n i-pod. Had alle drivers enzo al vervangen, in m'n bios zitten klootzakken en stond op het punt om alles te formateren..

nope

codecs??

Ik ben een computernoob;)

Codec - Wikipedia

[Link niet meer beschikbaar] deze kan je downloaden.

Check ook even je drivers. En installeer ze even opnieuw.

Nieuwste drivers downloaden voor je geluidskaart.

Kan een aantal oorzaken hebben ... het meest waarschijnlijke lijkt me idd dat er iets extra's op je USB hangt wat zich gedraagt als een sound uitgang... Wil je dit niet.. zorg dat je geluidskaart als primaire uitsturing staat in :
START -> Configuratiescherm -> Geluiden en audio apparaten -> tabblad Audio.

Verder check je of de masterregelaar en de wave regelaar allebeide voldoende ingestelt staan (ook tabblad audio, klik op de knop volume)

Verder kun je nog checken of je DirextX besturing goed werkt:
Start -> Uitvoeren -> intypen:
DXDIAG
en dan op enter drukken.
In het tab geluid en het tab muziek kun je de diverse functionaliteiten testen..

Mocht dit allemaal op orde zijn (ik denk dat ergens in 1 van deze punten wat scheelt)

Mocht dit het niet zijn:
Kijk dan nog naar:
De versie van je DirextX
Vernieuwde versies van je drivers..

Terug
Naar boven