MuscleMeat

geen kh voor het slapen gaan?

jt87

Novice
Waardering
0
ik lees vaak dat je geen snelle kh mag eten voor het slapen gaan omdat je daardoor teveel vet krijgt, maar hoe veel uur voordat je gaat slapen mag het nog dan?

ik train namelijk vaak savonds en als ik klaar ben gooi ik een shake naar binnen en een uur later eet ik nog een hele maaltijd (rond 22:00).

ook al wil ik veel aankomen en wat vet vind ik zeker niet erg maar het lijkt me toch niet handig om hierdoor een buikje te creëren.

Na het trainen is (snelle) kh wel goed maar in die maaltijd van 22:00 kan je beter geen kh meer stoppen ook niet (veel) langzame. Als je slaapt verbrand je niet veel meer dus worden die kh niet gebruikt en omgezet in vet.

Na het trainen is (snelle) kh wel goed maar in die maaltijd van 22:00 kan je beter geen kh meer stoppen ook niet (veel) langzame. Als je slaapt verbrand je niet veel meer dus worden die kh niet gebruikt en omgezet in vet.

KH's worden niet zomaar omgezet in vet, maar doorgaans netjes verbrand.. ook midden in de nacht. Je lichaam stopt echt niet om 22:22 met het verbranden van koolhydraten.

Vet worden is een gevolg van TE VEEL eten, niet van timing of macro-samenstelling.

KH's worden niet zomaar omgezet in vet, maar doorgaans netjes verbrand.. ook midden in de nacht. Je lichaam stopt echt niet om 22:22 met het verbranden van koolhydraten.

Vet worden is een gevolg van TE VEEL eten, niet van timing of macro-samenstelling.

volgens mij is dat de grootste misvatting over dik/ vet worden: kh's na 20.00. Je stofwisseling gaat tijdens het slapen door.

Oke dan heb ik verkeerde info gekregen hier op 't forum blijkbaar..

juist stofwisseling gaat langzamer maar stopt natuurlijk nooit

Het herstel van spieren gaat toch ook niet op eiwit alleen?

ook in onze slaap verbranden we energie, trek zelf je conclusie

snelle kh zijn volgens mij alleen aangeraden na je training

Er is al het een en ander over gezegd, maar toch nog even om het compleet te maken:

- Tijdens je slaap verbrand je vele honderden kcals, ik hoor vaak het getal 600 kcals (wat over 8 uur zeker niet vreemd zou zijn, gezien je in absolute rust nog heel wat verbruikt).

- Koolhydraten worden eerder omgezet in glycogeen dan in lichaamsvet, vet wordt sneller omgezet in lichaamsvet.

- Zelfs al zouden de koolhydraten worden omgezet in lichaamsvet (wat mijns inziens dus onwaarschijnlijk is), dan nog is dat geen enkel probleem. Lichaamsvet bevat veel kcals, waardoor je met een overschot van enkele honderden kcals slechts enkele tientallen grammen in lichaamsvet aan kan komen.
Zolang je een dagelijks kcal-tekort hebt raak je het vet dan sowieso weer snel kwijt. In ieder geval verlies je er op termijn in totaal niet minder lichaamsvet door. Daar waar je lichaam anders glycogeen of glucose uit het bloed gebruikte, gebruikt het nu lichaamsvet als brandstof. Lichaamsvet wordt bij een kcal-tekort overigens sowieso gebruikt als brandstof, de hele dag door.

Er is al het een en ander over gezegd, maar toch nog even om het compleet te maken:

- Tijdens je slaap verbrand je vele honderden kcals, ik hoor vaak het getal 600 kcals (wat over 8 uur zeker niet vreemd zou zijn, gezien je in absolute rust nog heel wat verbruikt).

- Koolhydraten worden eerder omgezet in glycogeen dan in lichaamsvet, vet wordt sneller omgezet in lichaamsvet.

- Zelfs al zouden de koolhydraten worden omgezet in lichaamsvet (wat mijns inziens dus onwaarschijnlijk is), dan nog is dat geen enkel probleem. Lichaamsvet bevat veel kcals, waardoor je met een overschot van enkele honderden kcals slechts enkele tientallen grammen in lichaamsvet aan kan komen.
Zolang je een dagelijks kcal-tekort hebt raak je het vet dan sowieso weer snel kwijt. In ieder geval verlies je er op termijn in totaal niet minder lichaamsvet door. Daar waar je lichaam anders glycogeen of glucose uit het bloed gebruikte, gebruikt het nu lichaamsvet als brandstof. Lichaamsvet wordt bij een kcal-tekort overigens sowieso gebruikt als brandstof, de hele dag door.

Dus ook geen vet eten savonds? (Noten bij de wkwark) Of beter wel en geen KH?

Ik eet na 18:00 geen KH meer, alleen nog 50 gram noten en 450 gram kwark

Je verbrand toch ook KH in rust?

Slaap = Rust. :D

Dus ook geen vet eten savonds? (Noten bij de wkwark) Of beter wel en geen KH?

Ik eet na 18:00 geen KH meer, alleen nog 50 gram noten en 450 gram kwark

Vet wordt eerder/gemakkelijker omgezet in lichaamsvet dan andere voedingsstoffen. Maar als dat gebeurt, wat maakt het uit? Op termijn maakt het geen zak uit wanneer je dat vet eet, het gaat erom hoeveel je (per dag) ervan eet.

Terug
Naar boven