Fitness Seller

Geen vooruitgang.

ultimategainer

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
97kg
Hallo allemaal, sinds een tijdje zie ik niet echt vooruitgang meer, behalve dat mijn gewichten wat omhoog zijn.
Ook pas ik mijn routines aan, zo doe ik om de 8 weken bijvoorbeeld: andere reps, andere oefeningen etc. Ik zal ook mijn voedingsschema en trainingsschema posten als dat nodig is. Mijn kcal behoefte is: 3000 kcal en ik kom daar samen met het avond eten aan toe, ook aan de vetten koohlydraten eiwitten etc. Waaraan zou het kunnen liggen?

je behoefte is 3.000
je inname is ook zo'n 3.000

het is zaak dat als je wil groeien, je meer moet eten dan je behoefte (onderhoud)
zeg +300 tot 500 cal

• Topic Starter Topic Starter
Dat deed ik al de hele tijd, alleen sinds 2 dagen eet ik nog maar op behoefte. En ik had gelezen dat als je er over zit over die 300 a 500 kcal overschot het meer vet word?

ok
hoezo eet je nu alleen nog maar op behoefte dan?

het is qua overschot slechts een algemene regel van max. 500 cal boven onderhoud
het is aan jezelf om te kijken wat werkt

weekje deloaden anders?

Ga anders eerst even stickies lezen. Wat kennis opdoen enzo..

Gewoon veel vreten en een goeie workout met de nodige afwisseling, werkt altijd (voor mij toch)

Ironische gebruikersnaam in ieder geval :D

als je niet aankomt eet je niet genoeg, zo ingewikkeld is het allemaal niet.

volgens mij heeft het helemal geen zin... jij zit gewoon aan je max. Meer dan dit is niet haalbaar voor jou.

@010, Ik heb mijn voedingsschema net wat aangepast, en ik zit nu op rond de 3200 a 3400 kcal. Ik heb ook de vetten wat omlaag gehaald en de koohlydraten wat omhoog gebracht. En ik heb net een weekje rust gehad. @ovos, Ik ben al veel aangekomen de laatste tijd iets teveel :P dus ik probeer dat wat te beperken. @Dinky Toy, Lijkt me sterk na pas 1 jaar fatsoenlijke training en voeding. Nu even de conclusie.. Ik ben op vakantie geweest en heb een weekje gerust, en nu lijkt het dat mijn verbeterde voedingsschema nu al zijn vruchten heeft afgeworpen. Na de eerste trainingen lijkt het NU al alsof ik een beetje vooruitgang zie / voel terwijl dat altijd uitbleef.

Probeer is een tijdje op 40 tot 50% vetten te zitten, met voornamelijk verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten. Na een tijdje zal je testosteron waarschijnlijk omhoog gaan

@michieln, Dat doe ik nu ook. En volgensmij is mijn testosteron wel goed hoor! haha.

je behoefte is 3.000
je inname is ook zo'n 3.000

het is zaak dat als je wil groeien, je meer moet eten dan je behoefte (onderhoud)
zeg +300 tot 500 cal

Idd, dit.
Echter let wel op dat je er niet teveel boven gaat zitten,... immers je "onderhoud" / "behoefte" is berekend op je intensiteit incl het trainen, dus in principe zitten daar de extra cal al bij voor de training.
idd zoals 010 zegt max 500 erboven is imo ook meer dan zat!
En natuurlijk zorgen dat je aan je eiwitten komt,.. 1.9/2.0 x BW

wat bedoel je precies met "geen vooruitgang",
want als je goed leest is dat niet goed aangegeven.

is "geen vooruitgang" dat je niet meer gewicht aankomt? of dat je niet meer kracht aankomt etc..of?

wat bedoel je precies met "geen vooruitgang",
want als je goed leest is dat niet goed aangegeven.

is "geen vooruitgang" dat je niet meer gewicht aankomt? of dat je niet meer kracht aankomt etc..of?

Eens, maar in BB kun je in 2 dingen vooruit gaan,.. kracht en BW/spieren,... kracht gaat wel vooruit zegt hij,. dus neem dan eigenlijk aan dat het andere idd bedoeld wordt :D

Hallo allemaal, sinds een tijdje zie ik niet echt vooruitgang meer, behalve dat mijn gewichten wat omhoog zijn.
Ook pas ik mijn routines aan, zo doe ik om de 8 weken bijvoorbeeld: andere reps, andere oefeningen etc. Ik zal ook mijn voedingsschema en trainingsschema posten als dat nodig is. Mijn kcal behoefte is: 3000 kcal en ik kom daar samen met het avond eten aan toe, ook aan de vetten koohlydraten eiwitten etc. Waaraan zou het kunnen liggen?

op hoeveel reps en sets hou je het ?
kracht gaat omhoog en je komt niet bij in massa?
ik zou dan niet elke 8weken van schema veranderen en heel laag in reps gaan,en hoger in gewicht aangezien je een enorme krachttoename hebt.laatste set to faillure kan ook wel veel doen.en misschien meer eten (extreme bulk)misschien ben je een type die heel moeilijk massa aankomt .maar dan zal je wel nog krijgen;just dont give up

Kan je mss je trainingsschema's posten svp.
En je zegt dat je om de 8 weken je routines aanpast.
Kan je pss aangeven hoe en wat je aanpast.

@Amand massa aankomen gaat gelukkig wel erg goed bij mij, ik vind dat ik een hele nette progressie heb geboekt het afgelopen jaar. Het is alleen zo dat het de laatste tijd wat minder gaat. Ik doe meestal 3 sets per oefening met 8 reps en de andere 8 weken dan bijv: weer 10 reps en de andere 8 weken bijv: 12 10 8 En ik denk dat het mede kwam door het eten. Aangezien ik een voedingsschema had met 3400 kcal in totaal, en ik daarbij nog snackte s'avonds. Wat waarschijnlijk het toe heeft aangeleid dat het meer vet werd. En opgeven doe ik nooit! @BodyMorph ik zal hem morgen even posten. En ik pas hem om de 8 weken aan met bijv: de rep-range te veranderen of andere oefeningen erbij tedoen.

Terug
Naar boven