Fitness Seller

Geheugenverbruik constant boven de 90% ??

phantom1990

Competitive Bodybuilder
Waardering
8
Guyz,

Ik heb een probleem met mijn asus laptop. Ik heb laatst 1gb extra geheugen besteld, deze heb ik toen in mijn laptop gezet en hij draaide voor geen meter meer? Vervolgens had ik het nieuwe geheugen er weer uit gehaald en nu verbruikt hij constant 90/95% van het geheugen en is het onmogelijk geworden om er nog normaal mee te werken.. Weet iemand misschien wat ik verkeerd heb gedaan? Of wat ik er aan kan doen?:(

Guyz,

Ik heb een probleem met mijn asus laptop. Ik heb laatst 1gb extra geheugen besteld, deze heb ik toen in mijn laptop gezet en hij draaide voor geen meter meer? Vervolgens had ik het nieuwe geheugen er weer uit gehaald en nu verbruikt hij constant 90/95% van het geheugen en is het onmogelijk geworden om er nog normaal mee te werken.. Weet iemand misschien wat ik verkeerd heb gedaan? Of wat ik er aan kan doen?:(

was dat niet al ?
vista ?

Volgens mij hoort het normaal rond de 20% te zitten? En ja, ik heb vista.. Het is echt sinds ik het nieuwe geheugen er in en eruit heb gehaald..

defineer normaal :P
ik heb zelf ook een asus laptop met vista en std verbruik van vista als alles aanstaat met programma's is rond de 800 mb ofzo
als je dan 1 gb heb dan heb je al 80% verbruik

hoeveel heb je nu in totaal erin zitten ?
kan je trouwens bij taakbeheer niet zien wat er zoveel vreet ?

Heb je het nu over geheugen gebruik of cpu usage?

Idd,, kijk bij taakbeheer,, soms heb je wel eens van die sneaky progamma's die op 1 of andere manier heel veel van je computer gebruiken. Of je hebt misschien een virus gekregen,, toevallig net toen je bezig was met dat extra geheugen

Bij vista is het redelijk normaal dat het geheugen snel vol loopt, om te zorgen dat je programma's die regelmatig draait snel te kunnen openen. Maar het zal waarschijnlijk een virus zijn, want normaal kan je er nog wel fatsoenlijk mee werken.

idd , ff taakbeheer checken welke apps veel geheugen trekken.

Je kan vista ook tweaken zodat ie niet zo veel geheugen meer trekt voor al het grafische gebeuren.

Het is ook de mogelijkheid dat het een virus is, die willen ook veel geheugen innemen. Laat eens een scan lopen met een goed antivirusprogramma in veilige modus.

• Topic Starter Topic Starter
Er lopen geen programma's die veel geheugen vreten, dat is juist het vage..
Hier een foto van het taakbeheer..
etbrb6.jpg - 155591

Lijkt me niet dat vista constant 800mb vreet, toch? Ik heb overigens ook vista basic, die verbuikt, geloof ik, zoiezo minder dan premium.

84 processen??? niet echt gezond.
en daarbij tel ik er geen 84.
het hoogste cpu verbruik percentage is 5%.

Download effe een Avira Antivir virus scanner, misschien inderdaad een virus?
En hoeveel MB of GB heb je nog vrij op je C schijf?

Daarbij ken je ook wat programma's uitzetten tijdens het opstarten zoals. Word, quicktime, nog wat loze programma's via
Uitvoeren -> msconfig -> opstarten. Zet niet alles uit want dan ben je de lul, je moet er wel verstand van hebben wat je uitzet. Dus wees daar voorzichtig mee, hiermee zal je pc minder programma's opstarten waardoor je meer memory overhoud.

84 processen??? niet echt gezond.
en daarbij tel ik er geen 84.
het hoogste cpu verbruik percentage is 5%.

Download effe een Avira Antivir virus scanner, misschien inderdaad een virus?
En hoeveel MB of GB heb je nog vrij op je C schijf?

Daarbij ken je ook wat programma's uitzetten tijdens het opstarten zoals. Word, quicktime, nog wat loze programma's via
Uitvoeren -> msconfig -> opstarten. Zet niet alles uit want dan ben je de lul, je moet er wel verstand van hebben wat je uitzet. Dus wees daar voorzichtig mee, hiermee zal je pc minder programma's opstarten waardoor je meer memory overhoud.

84 processen is niet erg veel voor vista toch? Op mijn c schijf heb ik nog 15GB vrij, dus daar zal het ook niet aanliggen. Het kan ook niet aan vista liggen, want toen ik nog niet aan het geheugen had gezeten liep hij als een zonnetje.. Misschien een virus, maar lijkt me ook raar, ik ga in iedergeval even een virusscan doen!

zoals gamemaniak al zei propt vista zoveel mogelijk in je geheugen om toepassingen sneller te kunnen laden, een hoog geheugenverbruik is dus normaal en veel geheugen is dus aangeraden. Je zegt zelf dat je geheugen er hebt uitgehaald dus waarom zet je niet gewoon opnieuw geheugen in?

zoals gamemaniak al zei propt vista zoveel mogelijk in je geheugen om toepassingen sneller te kunnen laden, een hoog geheugenverbruik is dus normaal en veel geheugen is dus aangeraden. Je zegt zelf dat je geheugen er hebt uitgehaald dus waarom zet je niet gewoon opnieuw geheugen in?

Omdat het toen niet goed meer liep, denk een verkeerde snelheid van het nieuwe geheugen.. Op de site stond overigens wel dat het geheugen compitabel is met mijn laptop. En nogmaals, mijn laptop is niet zo traag omdat er weinig geheugen inzit, hiervoor was mijn laptop gewoon snel en kon je meerdere processen laten lopen.. Misschien toch maar mijn laptop wegbrengen naar een pc zaak.

Omdat het toen niet goed meer liep, denk een verkeerde snelheid van het nieuwe geheugen.. Op de site stond overigens wel dat het geheugen compitabel is met mijn laptop. En nogmaals, mijn laptop is niet zo traag omdat er weinig geheugen inzit, hiervoor was mijn laptop gewoon snel en kon je meerdere processen laten lopen.. Misschien toch maar mijn laptop wegbrengen naar een pc zaak.

als het geheugen sneller is dan je max. aankan, past het zichzelf aan..
heb je 2 latjes met 2 verschillende snelheden, dan wordt de ene even traag als de traagste

Dat hoeft niet als zijn moederbord dat niet ondersteunt.

Dat hoeft niet als zijn moederbord dat niet ondersteunt.

Denk misschien toch dat dit het is.. Maar het is wel raar dat mijn bios hem wel herkent en mijn oude geheugen ook niet goed meer werkt.

Overigens heb ik net het nieuwe geheugen er weer bij gezet en is het geheugen verbruik terug gelopen naar 59% en is mijn cpu opeens 100% ???. Ik snap er niks meer van, eerst mijn geheugen en nu mijn cpu..

Hhhhijjj doet het weerrr!!!! Tenminste het lijkt zo.. cpu gebruik is 2% en geheugen 20%!! Heb even lopen googelen en zag dat het aan het programma ati external event utility kon liggen, dus heb die uitgeschakeld en pc opnieuw opgestart! Het lag dus niet aan mijn geheugen maar aan service pack 1 (gelijk met het vervangen van mijn geheugen gedownload)!

Mijn pc is ook met 1gb ram altijd op 80% als ik op vista zit.

Oplossing: installeer XP, maak eventueel een dual boot ofzo.

Terug
Naar boven