Fitness Seller

geluid bij drukken keyboardtoets

wimmos

Huge Freak
Waardering
198
Vreemd probleem bij een PC bij me thuis. Als ik op de shift-toets druk, maakt de PC een bepaald beep-geluidje, terwijl de geluidsboxen zelfs af staan. Geen flauw idee waaraan het ligt. In control panel heb ik in "sounds" en "keyboard" gekeken, maar ik vind niks.

Systeem: Windows 2000 Professional.

dat is een miniboxje in je pc zelf (op de processor fzoow)
heb je vaak bij oudere pc's (2000 is redelijk oud)
de boxjes kunnen maar een paar tonen maken
met dit programmatje kun je er muziek mee maken, best wel grappig
gvd vin het niet, je moet zelf maar eens zoeken

hmmm mischien is het dat plaktoetsen gedoe. wanneer je 5x op shift drukt :dunno: moet je ff plak toetsen uitzetten

Configuratiescherm>Toegankelijkheidsopties>Plaktoetsen>Instellingen

Yup, waarschijnlijk plaktoetsen. Is hetzelfde ding in je pc wat het "piep" geluid maakt tijdens opstarten etc.

• Topic Starter Topic Starter
Hey mannen,

heb nu pas gekeken op die oude PC van me, en ligt niet aan de plaktoetsen. Staan niet eens aan.

Ander voorstel?

Er zit een speaker in je computerkast. Je kan die gewoon van het moederbord afhalen, gwn de stekker eruit trekken (zit er met een kabeltje aan).

Er zit een speaker in je computerkast. Je kan die gewoon van het moederbord afhalen, gwn de stekker eruit trekken (zit er met een kabeltje aan).

slimme oplossing maar het zou toch beter zijn te weten waarom die toon er is, niet? :)
Vraagje: is het enkel en alleen bij de shift toets, zijn er momenten waarop sommige toetsen wel werken, dan weer niet? Is het een ps2 toetsenbord?

slimme oplossing maar het zou toch beter zijn te weten waarom die toon er is, niet? :)
Vraagje: is het enkel en alleen bij de shift toets, zijn er momenten waarop sommige toetsen wel werken, dan weer niet? Is het een ps2 toetsenbord?

Sorry dat ik nu pas reageer, maar zit niet veel op die pc dus wou het even zeker zijn voor ik antwoordde:

- is enkel bij de linker shift toets, niet bij de rechter.
- alle toetsen werken de hele tijd volgens mij
- geen ps2 toetsenbord

op school hebben de pc's ook zo'n toets, CTRL-V
telkens je dat drukt maakt hij geluid, terwijl er nix aan de hand is

ik zou niet te ver achter de oorzaak zoeken

Sorry dat ik nu pas reageer, maar zit niet veel op die pc dus wou het even zeker zijn voor ik antwoordde:

- is enkel bij de linker shift toets, niet bij de rechter.
- alle toetsen werken de hele tijd volgens mij
- geen ps2 toetsenbord

het toetsenbord zal dan niet defect zijn of miss enkel die toets.
Zou handig zijn om te weten of het bij elk toetsenbord is of niet.
Zo wel dan is het een instelling in windows zo niet dan is die toets toch defect.
Als het wel in windows is kan ik je niet echt verder helpen.
Zoals gezegd geweest is het wss een help functie ofzo...er gebeurt niets wanneer je op die toets drukt buiten het geluid?

het toetsenbord zal dan niet defect zijn of miss enkel die toets.
Zou handig zijn om te weten of het bij elk toetsenbord is of niet.
Zo wel dan is het een instelling in windows zo niet dan is die toets toch defect.
Als het wel in windows is kan ik je niet echt verder helpen.
Zoals gezegd geweest is het wss een help functie ofzo...er gebeurt niets wanneer je op die toets drukt buiten het geluid?

Nop buiten het geluid gebeurt er niks. Gebeurt ook als ik de toets loslaat.

Je hebt al heel wat karma te goed trouwens :).

Nop buiten het geluid gebeurt er niks. Gebeurt ook als ik de toets loslaat.

Je hebt al heel wat karma te goed trouwens :).

nah hoeft niet, doe het voor te helpen :)
ik denk toch dat de toets defect is want er zou toch iets moeten gebeuren als je die toets indrukt en er geluid is.
Kun je even checken of die toets wel werkt? Bv in een spel ofzo dat je op shift drukt om te schieten ofzo...

Gewoon de toets niet meer indrukken.

nah hoeft niet, doe het voor te helpen :)
ik denk toch dat de toets defect is want er zou toch iets moeten gebeuren als je die toets indrukt en er geluid is.
Kun je even checken of die toets wel werkt? Bv in een spel ofzo dat je op shift drukt om te schieten ofzo...

Hij werkt, omdat ik nog altijd hoofdletters kan typen ;).

:roflol: noobs.........

Oei ik zit er net nog eens op te typen, en merk dat de "+" knop, ook altijd een 3 eraan toevoegt.... Vice versa als ik 3 indruk :D.

Helpt dit je nog vooruit?

Thanks anyway!

Terug
Naar boven