Fitness Seller

Gemeente betaald uit Linkse burgemeester:D

RichardV

Colossal Veteran
Waardering
155
Nijmegen wil de naheffing betalen, omdat Ter Horst niet anders omging met de dienstauto dan haar voorgangers. Het stadsbestuur wijst er verder op dat Ter Horst de verdiensten voor verschillende bestuursfuncties ook in de gemeentekas heeft gestort. Het gaat om 34.000 euro.
Volgens het Nijmeegse stadsbestuur hebben ook andere gemeenten en provincies die met naheffingen zijn geconfronteerd voor het gebruik van dienstauto's, de aanslagen voor de bestuurders betaald. "Nijmegen reageert zoals ook andere gemeenten gedaan hebben", aldus wethouder Hannie Kunst.
Nu heb ik weinig op met die dronkelap maar hier geldt dan gelijke monnikken, gelijke kappen. Waarbij dan ook nog komt dat Ter Horst haar neveninkomsten niet zelf opgestreken heeft maar heeft afgedragen.

Verdonk is 'maar' kamerlid en die hebben officieel niet eens recht op een auto die betaald wordt door de staat. Ook al zou ze voor haar beveiliging misschien wel dezelfde rechten kunnen krijgen als Wilders.

• Topic Starter Topic Starter
Nu heb ik weinig op met die dronkelap maar hier geldt dan gelijke monnikken, gelijke kappen. Waarbij dan ook nog komt dat Ter Horst haar neveninkomsten niet zelf opgestreken heeft maar heeft afgedragen.

Verdonk is 'maar' kamerlid en die hebben officieel niet eens recht op een auto die betaald wordt door de staat. Ook al zou ze voor haar beveiliging misschien wel dezelfde rechten kunnen krijgen als Wilders.

34.000 is maar een klein deel van het geen wat zij verdiend heeft;)
Als ik als particulier prive rijd met een zakelijke auto moet ik ook betalen!!
Dat haar voorgangers dit ook konden doen, is ook schandalig (echter waren allen linkse bestuurders).
Feit dat de gemeente hun verdediging al gelijk klaar heeft liggen dat andere gemeenten dit ook hebben gedaan wil niet zeggen dat dit goed is. Word immers betaald door de burgers uit de gemeente. En in Nijmegen zijn dit de werkenden met koopwoningen;)
Ik moet netjes mijn bijtelling betalen dus die linkse trut imo al helemaal.
Weet ook niet wat voor auto zij reed maar 65 mille vind ik pittig:D

Verdonk is idd nu kamerlid, was uiteraard minister. En Verdonk is een gekozen persoon door 400.000 NL (ofzo iets) en niemand uit de gemeente Nijmegen wilde Terhorst:D

Jij weet wat Ter Horst verdient uit die nevenfuncties? Bron?

Als het beleid in Nederland is dat de naheffingen van bestuurders worden betaald door de gemeenten is er geen uitzondering gemaakt. Verdonk wil wel een uitzonderingspositie.

Overigens blijven regels gewoon regels en in feite is die betaling van de naheffing bezopen als zo'n auto ook prive wordt gebruikt. Maar als er standaardbeleid is voor dit soort zaken kan je moeilijk de ene bestuurder hypocrieter noemen dan de andere.

Jij weet wat Ter Horst verdient uit die nevenfuncties? Bron?

Als het beleid in Nederland is dat de naheffingen van bestuurders worden betaald door de gemeenten is er geen uitzondering gemaakt. Verdonk wil wel een uitzonderingspositie.

Overigens blijven regels gewoon regels en in feite is die betaling van de naheffing bezopen als zo'n auto ook prive wordt gebruikt. Maar als er standaardbeleid is voor dit soort zaken kan je moeilijk de ene bestuurder hypocrieter noemen dan de andere.

Nergens staat dat dat het beleid is. Er zijn toevallig nog wat andere gemeenten waar het gebeurd is:D
Feit dat een particulier niet mag en zij wel is al schandalig.
Hoop juist dat dit het balletje laat rollen en er een verbod komt.
In Nijmegen hebben we al de hoogste woonlasten van NL door dit fijne linkse bestuur.

Ik dacht trouwens dat het burgemeesterschap wel een fulltime baan was en je niet de tijd hebt om 3 functies te vervullen.

In 5 jaar tijd zou ze maar 34.000 euro verdiend hebben voor 3 andere functies?

Die Rosemoller ofzo had 66.000 euro voor 10 uur per week ofzo per jaar.
Dus vermoed dat zij ook wel iets meer heeft verdiend.

Bijna iedere bestuurder heeft nevenfuncties. Dat kan nogal verschillen qua vergoeding. Rosemuller had een vrij hoge vergoeding voor het voorzitterschap van een stuurgroep

Naast zijn fulltimebaan heeft Rosenmöller een eenmanszaak. Daarin vloeien de inkomsten uit meer (semi)publieke banen. Hij is lid van de raad van advies van het Uitvoeringsorgaan Werknemersverzekeringen (12.750 euro), voorzitter van de stuurgroep convenant overgewicht (44.476 euro) en voorzitter van de raad van toezicht van het Mulier Instituut (2.500 euro). Voorts heeft hij drie commissariaten: de Nederlandse Spoorwegen, beveiligings- en schoonmaakbedrijf CSU en Cordaris, uitvoerder van pensioen- en andere regelingen. Rosenmöller treedt ook op als dagvoorzitter

nrc.nl - Binnenland - Wel een topinkomen, maar niet op de lijst

Of Ter Horst daadwerkelijk € 34.000,- verdiende met die nevenfuncties is de vraag maar als ze die auto gebruikte voor haar nevenfuncties en een groot deel van de verdiensten weer terugstortte in de gemeentekas heft dat wel een aardig deel van de betaalde naheffing op. Voor die priveritten zou ze gewoon aangeslagen moeten worden maar dat is blijkbaar gangbaar dat gemeenten ook daar de naheffing voor betalen. Lijkt me een goed idee om die gangbare regeling af te schaffen. Privegebruik zou altijd voor rekening moeten zijn van de gebruiker zelf.

Ik wil ook voorzitter worden van al die cluppies:D
Damn wat een salarissen.
Voor niks doen:D

Terug
Naar boven