AndroidHealthClinic

Genen bij tieners?

Musculo

Adolescent bodybuilder
Elite Member
Waardering
235
Lengte
1m80
Hi all,
Ik vroeg me eigenlijk af of je eigenlijk al kunt zeggen of iemand 'goede genen' heeft terwijl hij nog een tiener is? Of wordt dit pas duidelijk nadat je volgroeid bent omdat je dan het hardst groeit omdat je je lengtegroei kwijt bent dan. En dus moet je dan meer naar de bouw van de ouders kijken? Maar aan de andere kant zou je toch zeggen dat je tijdens je puberteit een goede groei moet doormaken door je testosteron etc. dat dan hoger dan normaal is?

Vind van wel. Er komt nu soms een groepje gasten trainen die nog maar 15-16 jr zijn en daar zit er toch 1tje tussen die kk droog staat maar toch wat spiermassa heeft. Zowieso zou die ver kunnen komen. Meso-genen. En zo zijn er wel nog , maar het is gewoon niet altijd zichtbaar. De een moet er meer voor doen dan de ander.

In de zomer werkte ik als badmeester en kwamen er veel fysieken langs , kleine kinderen met brede shouders goeie vormen waarvan je wel kon zien dat er potentie in zit,

waarom las ik nken met tieners?

Ja, dat kan heel zeker.

genoeg pics te vinden van menig ifbb pro's op jonge leeftijd

Tieners hebben geen genen.

Ja kan zeker, ik ga niet opscheppen ofzo. Maar ik was toen ik 16 was, 85kg met een bf van rond de 18/19 dat weer wel. Er werd aan mij altijd gevraagd toen ik nog wpe of ik aan fitness deed toen ik zei nee werd ik altijd half uitgelachen dat ze het niet geloofde, van ja vast...

Maar toen nog echt nooit iets aangeraakt, ik geloof er dus zeker in dat je er aanleg voor kunt hebben.

Ben in toch een duidelijk voorbeeld van, jwz.

Ja, heb eerder al voorbeelden gegeven..

Roemeens klasgenootje die met 14 jaar 100kg drukt en 2 jaar later 130kg, 1m75 of iets dergelijks en 90kg ripped.

Vriend van me die met 17 jaar bij 2m10 110kg woog, en als ondersteuning voor zijn eerste sport ging "trainen", binnen no time bankt ie 120kg, squat 10x120 etc.. (en daarbij at hij nog niet eens fatsoenlijk)

Maar ben op allebei niet echt jaloers, no1 is wel klein, no2 huge (beetje te voor chicks..). Mja die brute kracht is wel welkom

Laatst bewerkt:
kan wel naar mijn mening. veel tieners kunnen de ene spiergroep veel makkelijker ontwikkelen dan de andere. en ecto-meso-endo bijvoorbeeld. en de ene tiener kan betere gains maken dan de andere, dus je genen spel wel degelijk een rol.

Hi all,
Ik vroeg me eigenlijk af of je eigenlijk al kunt zeggen of iemand 'goede genen' heeft terwijl hij nog een tiener is? Of wordt dit pas duidelijk nadat je volgroeid bent omdat je dan het hardst groeit omdat je je lengtegroei kwijt bent dan. En dus moet je dan meer naar de bouw van de ouders kijken? Maar aan de andere kant zou je toch zeggen dat je tijdens je puberteit een goede groei moet doormaken door je testosteron etc. dat dan hoger dan normaal is?

Waarschijnlijk wel. In de vroegere Sovjet-Unie werden kids op school al geselecteert voor verschillende sporten. Zo werden krachtsporttalenten al op relatief jonge leeftijd geselecteert. Wat nu precies de selectiecriteria waren is een groot vraagteken, maar klaarblijkelijk wisten die dr.mengelertjes daar precies waar ze naar moesten kijken.

Ik vind het niet helemaal een uitgemaakte zaak. Vooral bij jongens die een complete transformatie kunnen ondergaan in hun pubertijd. Iets wat op jongere leeftijd wel wat lastiger te voorspellen is.

Zo was ik op mn 15e een druppie van 1.70m en 65kg zwaar en op mn 16e 1.81m bij 82kg om een jaar later op mn 17e 1.85m en ruim 90kg zwaar te zijn. Dit alles zonder ook maar ooit een dumbbell aangeraakt te hebben natuurlijk. Vet% lag in die jaren rond de 15%. Dus zoals je ziet kun je er niet echt op heel jonge leeftijd een pijl op trekken. :cool:

Bij mij in de gym loopt er eentje rond van 17 jaar, hij traint nu wel al pakweg 2 jaar,
maar Bencht toch de 100kg 6 keer ...

Kijk naar de handen

Volgens mij kan je al zo rond de pubertijd zien (aan de bouw) wel lichaamstype iemand heeft.
Zo zitten er in me klas zitten duidelijk voorbeelden van ecto, meso en endo ten minsten waar ze 't meest op lijken.
Bij nog jongere kinderen (8 jaar ofzo) kan je ook al zien of ze slank gebouwd zijn of juist niet.

Dus ik denk dat je van jongs af aan al redelijk goed kan zien tot welk lichaamstype je hoort.
Los van 't feit dat je lichaam nog wel een grote ontwikkeling kan maken.

Terug
Naar boven