XXL Nutrition

Geroosterd brood

gigant

Novice
Waardering
0
Een collega geeft aan dat bruin brood dat geroosterd is minder calorieen bevat. In hoeverre zit hier een kern van waarheid in volgens jullie? (wetenschappelijk bewezen of vette bullshit)

Onzin. Alleen vocht is eruit en aangezien vocht geen kcal bevat..

Zei mijn schoonmoeder ook ! Bij de weightwatchers moeten ze hun eten wegen, daarom roosterde ze het brood, dan mocht ze er ook meer van eten dacht ze...

Ik ken ook iemand die zegt dat een tosti meer calorien bevat dan een gewone boterham met kaas en ham :roflol:

noppes zei:
Zei mijn schoonmoeder ook ! Bij de weightwatchers moeten ze hun eten wegen, daarom roosterde ze het brood, dan mocht ze er ook meer van eten dacht ze...
:roflol:

En zo zijn er meer.........

Sommige denken dat een broodje kaas minder slecht is dan datzelfde broodje als tosti. Omdat de kaas gesmolten is lijkt het vetter.

(de voedingswaarde is wel minder door verhitting btw)

Wat een zever. En als je zofel op je kCal aan het kijken bent, ben je waarschijnlijk aan het cutten en als je aan het cutten bent, kan je beter je broodmaaltijden vervangen door rijst ofzo.
Even ter informatie:)

Even opgezocht op een site, geroosterd brood 10 gram bevat 35 kcal. Volgens zelfde site bevat een snee bruinbrood van 35 gram 85 kcal.

Misschien is het verwarrend wat betreft het gewicht

Als je brood weegt nadat het geroosterd is lijkt het me minder zwaar door de vochtontrekking.
Als je dan vergelijkt met het gewicht van voor het roosteren en je gaat daar de voedingsgegevens onjuist op toepassen dan geeft dat verschillen natuurlijk

In perioden dat ik niet strikt eet, rooster ik mijn volkoren botterhametje altijd :meal:

jorasho zei:
Als 'ie nou minder zei kon ik me er nog iets bij voorstellen!

in princiepe is bij alles een voorstelling te maken hoor, ookal klopt het niet. Het blijft een feit dat alles voor te stellen is.

Terug
Naar boven