XXL Nutrition

Gezocht: Agp videokaart

spiertje16

Monstrous Giant
Waardering
0
Toen ik mijn pc kocht had ik er een redelijke processor in laten pleuren(2,8 kloksnelheid en 512mb ram)
Helaas dacht ik toen niet zo aan games dus werd er een bagger videokaart in gestopt(nvidia geforce fx5200)

Ik kan de simpelste spelletjes zoals hitman 2 niet eens fatsoenlijk spelen dus tijd voor een nieuwe kaart.
Er is alleen veel aanbod en weet dus niet welke ik moet hebben, iig voor het bedrag dat ik eraan wil uitgeven; $250
Enige aanraders tips,dingen waar ik op moet letten?
Karma voor de tips!

Okee nieuwe video kaart is wel leuk, maar als ik jou was zou ik ook wat aan je werkgeheugen doen. 512Mb is echt te weinig om fatsoenelijk te kunnen gamen.
Ik zou eerder een 6600gt agp kopen 2de hands en sparen voor een degelijke computer.

• Topic Starter Topic Starter
Okee nieuwe video kaart is wel leuk, maar als ik jou was zou ik ook wat aan je werkgeheugen doen. 512Mb is echt te weinig om fatsoenelijk te kunnen gamen.
Ik zou eerder een 6600gt agp kopen 2de hands en sparen voor een degelijke computer.

Mischien dat ik er extra werkgeheugen bij koop
Maar een nieuwe pc is uitgesloten

Inderdaad minstens je RAM verdubbelen, je cpu mag ook wel wat krachtiger om er de volle potentie van een 250 euro waardige kaart eruit te halen..

Inderdaad minstens je RAM verdubbelen, je cpu mag ook wel wat krachtiger om er de volle potentie van een 250 euro waardige kaart eruit te halen..

Precies en dan heb intussen een nieuwe pc. Kan je beter gaan kijken naar een nieuwe moederbord met PCI-E. Nieuwe Processor en nieuwe geheugen. Alleen hiermee ken je een tijd vooruit.

Imo zijn de agp kaarten tegewoordig geknepen pci-e kaarten met een agp bridge chip en slot.

Ik heb nog 1 gig ram en gf n6600 256 mb thuis te koop liggen, dus als je nodig hebt:D

GF 7900 of zoiets of een Ati 1900 of zoiets, die hebt je voor 200 euro, en geheugen heb je zowiezo nodig.

Ik zou daarom gewoon lekker doorsparen voor een nieuwe, en voor die tijd dat je je nog moet sparen een tweedehandse videkaart en een 512 mb geheugen kaartje halen.

Is er een andere manier om je cpu krachtiger te maken los van het kopen van een nieuwe

Nope, dat soort mogelijkheden zijn er al een jaar of 10 niet meer. Vroeger had je setjes die je over je CPU heen plaatste en kon je weer even vooruit. Maar die waren soms nog duurder dan een nieuwe CPU+Moederbord.

Ik heb nog 1 gig ram en gf n6600 256 mb thuis te koop liggen, dus als je nodig hebt:D

GF 7900 of zoiets of een Ati 1900 of zoiets, die hebt je voor 200 euro, en geheugen heb je zowiezo nodig.

Ik zou daarom gewoon lekker doorsparen voor een nieuwe, en voor die tijd dat je je nog moet sparen een tweedehandse videkaart en een 512 mb geheugen kaartje halen.

Idd, maar tweedehands is meestal bagger heb ik gemerkt
Ik heb geen 800 voor een nieuwe moederbord enzv enzv
Ik wil gewoon degelijk wat nieuwe games spelen, geld voor een nieuwe pc heb ik pas na de zomervakantie

Beroof een omaatje :thumbup:

Denk dat je met 512 Mb en een nieuwe videokaart redelijk ver gaat komen. Games scalen meer op GPU dan op CPU. Ook al heb je bij de nieuwste games al snel dualcore nodig en 2 Gb. Maar voor medium settings moet een X1950Pro met 1 Gb te doen zijn.

Waar ik dus het geld niet voor heb denk ik
Hoe duur is dat?

ehm.. overclocking moet je niet zomaar even aan beginnen.
vereist rust, gedult en kennis.

je gaat dan met memorytimings aan de haal, en FSB, mogelijk multiplier (als die cpu's tegenwoordig Multiplier unlocked zijn)

ik zie het probleem niet met een 2.8 p4 tje.

ik draai alle games nog op een Athlon 64 3200+ met 1GB aan ram en een Ati 9800 Pro

€ 150,- voor voeding en koeling, kan wel wat goedkoper. Maar goed meestal blijft het daar niet bij.

Je videokaart heeft meer impact in dit geval dan overklokken van je CPU. Koop die X1950Pro dus maar.

Beroof een omaatje :thumbup:

Denk dat je met 512 Mb en een nieuwe videokaart redelijk ver gaat komen. Games scalen meer op GPU dan op CPU. Ook al heb je bij de nieuwste games al snel dualcore nodig en 2 Gb. Maar voor medium settings moet een X1950Pro met 1 Gb te doen zijn.
Mocro style!
Ik hoef de aller allernieuwste games niet te spelen, niet op high iig
Maar als ik Fear op de allerlaagste stand waarbij ik letterlijk de blokjes kan zien en dat er dan nog steeds lag in voorkomt lijkt het mij tijd voor een nieuwe
Maargoed dat wordt dus een kaartje van 512 mb en een Club3D Radeon X1950 ?

ehm.. overclocking moet je niet zomaar even aan beginnen.
vereist rust, gedult en kennis.

je gaat dan met memorytimings aan de haal, en FSB, mogelijk multiplier (als die cpu's tegenwoordig Multiplier unlocked zijn)

ik zie het probleem niet met een 2.8 p4 tje.

ik draai alle games nog op een Athlon 64 3200+ met 1GB aan ram en een Ati 9800 Pro

Ik heb geen idee wat je net zei :roflol:
Maar ati 9800 pro is iig een betere kaart dan een fx5200

Yep, check wel even welk geheugen je nodig hebt.

Terug
Naar boven