MuscleMeat

Gluten ..

Mastoz

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m90
Massa
106kg
Vetpercentage
14%
Ik heb gehoord dat te veel boterhammen juist slecht voor je zijn? bijv 10 boterhammen per dag. Vanwege gluten.. Wie kan hier mij meer info geven? Veel mensen hebben bulk schema met 8-10 boterhammen per dag. Is dat wel goed dan?

Hangt af of jij gevoelig voor gluten bent.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe zie ik dat ik gevoelig ben voor gluten?

Als jij 10 boterhammen per dag eet en nergens last van hebt......wat zou jij zelf concluderen?

Google is je vriend.

Geen tijd, het is eigenlijk allang bedtijd, ik google morgen wel even.

---------- Toegevoegd 10 April 2014 om 07:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst 9 April 2014 om 22:06 ----------

Ik weet het nu. ik ben niet gevoelig voor gluten dus ik kan gewoon doorgaan?

Een tijd geleden at ik een half jaar lang 15 boterhammen per dag met kipfilet.
Ik kreeg zo'n erge buikpijn, niet normaal + daarbij was me ontlasting ook niet al te best.

Ik ben daar dus gevoelig voor.. eet nog wel gluten maar met mate.

Brood is zowel goed als slecht. Vergeet niet dat er ook redelijk wat zout in brood zit.

Zoals met alles qua voeding: VARIATIE!

Als jij de hele dag door alleen maar brood met kip eet (ik zeg maar wat), kan je dan niet eens kijken of je een alternatief kan eten zoals bijv. havermout of brinta? (met een andere vorm van eiwitten)

"te veel" van iets eten is sowieso slecht, wat het ook is.

Brood is zowel goed als slecht. Vergeet niet dat er ook redelijk wat zout in brood zit.

Zoals met alles qua voeding: VARIATIE!

Als jij de hele dag door alleen maar brood met kip eet (ik zeg maar wat), kan je dan niet eens kijken of je een alternatief kan eten zoals bijv. havermout of brinta? (met een andere vorm van eiwitten)

"te veel" van iets eten is sowieso slecht, wat het ook is.

TE is 9/10 keer slecht, ken zat mensen die 10 boterhammen per dag eten en nergens last van hebben.

zout valt tegenwoordig volgens mij ook wel mee in brood, maar hier komt weer de TE veel regeling van pas, als je veel brood eet kom je alsnog op een hogere zoutinname.

Toevallig ken ik iemand die niet tegen gluten kan. Deze persoon wordt na het eten van een minimale hoeveelheid gluten al knetter beroerd. Neem dus maar aan dat jij gewoon brood kan eten.

Ik heb sterk het idee dat ik er gevoelig voor ben, niet heel erg maar toch.. Voel me na het eten ervan vooral erg moe op een nare manier, suf, bloated, geirriteerd, en allergisch of verkouden verschijnselen dus gesnotter en verstopte neus.

Het hangt af van hoeveel natuurlijk, meestal als ik zulke producten eet is het best veel dus bijvoorbeeld een hele mix pannekoeken of een paar volle kommen muesli in een keer. Maar van wat koekjes ga ik al snotteren wat m'n slaap kan verpesten en dan wordt je zelfs na 10-12 uur 'slapen' heel moe wakker.

Op zich niet heel erg, maar door gluten te vermijden voel ik me nu veel helderder en dusver geen allergische reacties meer. En ik kan nu vrij gemakkelijk vroeg opstaan, soms zelfs als ik oppeens om 4-5 uur snachts wakker wordt red ik het de hele dag best goed. Voorheen had ik zeker 10 uur nodig en had dan nog moeite met energie.

Voor vet% of resultaten van trainen maakt het niet uit.

Ik ben echt afgestapt van al dat brood eten, enkele met pindakaas of kipfilet is oké.
Je kunt gewoon beter andere maaltijden nemen.

Ik ben echt afgestapt van al dat brood eten, enkele met pindakaas of kipfilet is oké.
Je kunt gewoon beter andere maaltijden nemen.

no offence, en ik neem mijn woorden terug wanneer je stats niet kloppen maar aan je stats te zien kan jij nog wel een hoop boterhammetjes gaan eten.

Terug
Naar boven