Echo15
Cool Novice
- Waardering
- 0
ik heb gelezen dat niet alle soorten kaas goed zijn en nu vroeg ik mij af of Jong goudse kaas 48+ ook slecht is...
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik heb gelezen dat niet alle soorten kaas goed zijn en nu vroeg ik mij af of Jong goudse kaas 48+ ook slecht is...
het zit in mijn schema maar mijn schema bevat niet meer dan 30% goede vetten![]()

vetten uit zuivel zijn ook goed vetten..Probeer ook veel gezonde vetten te eten en niet alleen vetten uit zuivel hé![]()
Wat ik idd probeerde te zeggen is dat verzadigde vetten niet bij definitie slecht is.Vet uit zuivel is voor ongeveer 2/3 deel verzadigd en voor 1/3 deel onverzadigd. Toch is het vet uit melk niet zo ‘slecht’ als deze indeling doet vermoeden. Binnen de verzadigde vetten is namelijk ook nog een indeling te maken in goede en minder goede vetten.
Melk bevat namelijk gunstige verzadigde ‘korte keten’-vetten, die geen negatieve invloed hebben op het risico van hart- en vaatziekten. Melkvet bevat als enig ‘slecht’ verzadigd vet palmitinezuur (27,6%).
Alles is relatief..
Wat ik idd probeerde te zeggen is dat verzadigde vetten niet bij definitie slecht is.