AndroidHealthClinic

Goede of slechte kaas?

Is wel een zeer vette kaas, 48+

Is wel vette kaas, maar ligt geheel aan je schema. Als je ketose doet, dan is vette kaas weer goed, dus dan is die 48+ kaas prima, als je gewoon netjes aan het eten bent is 48+ misschien wat aan de vettige kant.

is juist goed

• Topic Starter Topic Starter
het zit in mijn schema maar mijn schema bevat niet meer dan 30% goede vetten :p

vetten uit zuivel zijn ook goed vetten..

Vet uit zuivel is voor ongeveer 2/3 deel verzadigd en voor 1/3 deel onverzadigd. Toch is het vet uit melk niet zo ‘slecht’ als deze indeling doet vermoeden. Binnen de verzadigde vetten is namelijk ook nog een indeling te maken in goede en minder goede vetten.
Melk bevat namelijk gunstige verzadigde ‘korte keten’-vetten, die geen negatieve invloed hebben op het risico van hart- en vaatziekten. Melkvet bevat als enig ‘slecht’ verzadigd vet palmitinezuur (27,6%).

Alles is relatief..

Vet uit zuivel is voor ongeveer 2/3 deel verzadigd en voor 1/3 deel onverzadigd. Toch is het vet uit melk niet zo ‘slecht’ als deze indeling doet vermoeden. Binnen de verzadigde vetten is namelijk ook nog een indeling te maken in goede en minder goede vetten.
Melk bevat namelijk gunstige verzadigde ‘korte keten’-vetten, die geen negatieve invloed hebben op het risico van hart- en vaatziekten. Melkvet bevat als enig ‘slecht’ verzadigd vet palmitinezuur (27,6%).

Alles is relatief..
Wat ik idd probeerde te zeggen is dat verzadigde vetten niet bij definitie slecht is.

• Topic Starter Topic Starter
mijn vetten komen uit:
melk
havermout
noten
kaas

Terug
Naar boven