MuscleMeat

Goede pizza!?

deathstar

Competitive Bodybuilder
Waardering
75
Lengte
1m83
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Ik was voordat ik begon met trainen altijd wel een grote fan van Lahmacuns (die Turkse pizza's).

Nou had ik weer een doosje gekocht in de winkel voor op mn junkdag, maar ik kijk nou naar de ingredienten op de doos en het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij is het prima spul;

Per 100gr;
213kcal
10,8gr eiwitten
31,7gr koolhydraten
1,8gr suiker
4,7gr vet
2,6gr verzadigde vetzuren
2,3gr vezels
0,6gr natrium

Ingredienten;
Tarwebloem 36%, water 24%, rundvlees 10%, kippenvlees 10%, gehakt tomaat (tomaat, tomaatsap), uien, paprikamoes (rode paprika, zout, plantaardige olie, antioxidant (citroenzuur, ascorbinezuur), conserveer middel (sorbaat, natriumbenzoaat)), gemengde kruiden/specerijen (peterselie, knoflook, paprika, peper, antioxidant (natrium L-ascorbaat), zuurtegraadregelaar (natriumcarbonaten))

Ziet er toch gewoon prima uit???

Een zo'n pizza is 150gr, twee van die dingen, blikje tonijn erover, beetje extra peper:rolleyes:

lekker, al dat zout

Ik was voordat ik begon met trainen altijd wel een grote fan van Lahmacuns (die Turkse pizza's).

Nou had ik weer een doosje gekocht in de winkel voor op mn junkdag, maar ik kijk nou naar de ingredienten op de doos en het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij is het prima spul;

Per 100gr;
213kcal
10,8gr eiwitten
31,7gr koolhydraten
1,8gr suiker
4,7gr vet
2,6gr verzadigde vetzuren
2,3gr vezels
0,6gr natrium

Ingredienten;
Tarwebloem 36%, water 24%, rundvlees 10%, kippenvlees 10%, gehakt tomaat (tomaat, tomaatsap), uien, paprikamoes (rode paprika, zout, plantaardige olie, antioxidant (citroenzuur, ascorbinezuur), conserveer middel (sorbaat, natriumbenzoaat)), gemengde kruiden/specerijen (peterselie, knoflook, paprika, peper, antioxidant (natrium L-ascorbaat), zuurtegraadregelaar (natriumcarbonaten))

Ziet er toch gewoon prima uit???

Een zo'n pizza is 150gr, twee van die dingen, blikje tonijn erover, beetje extra peper:rolleyes:

nog nooit gehad... waar koop je die dingen ?

• Topic Starter Topic Starter
Juist:rolleyes:

Houd toch op, in broodbeleg alleen al zit per 100gr 1~2gr zout, ik vind dit zeker mee vallen.

Bovendien is zout eerder iets om te vermijden als je een contest hebt ofzo, anders ga je er echt niet zo op achteruit:rolleyes:

Als je de pizzabodem kant (of pittabroodjes ) en klaar koopt , kan je de rest helemaal zelf bepalen..

nog nooit gehad... waar koop je die dingen ?
Bij de Deen, van 'Mekkafood'. Echter verkopen ze dat dan weer niet bij de Deen in mn dorp, moet ik verdomme 6Km rijden naar een andere Deen. Gewoon in het vriesvak bij andere pizza's.

Het zijn 3 van die dunne dingen, net als op de zwartemarkt. Van Dr Oetker hebben ze ook een soort Turkse pizza maar dat is gewoon een normale, dikke pizza waarvan de ingredienten te vergelijken zijn met de andere pizza's.

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

Als je de pizzabodem kant (of pittabroodjes ) en klaar koopt , kan je de rest helemaal zelf bepalen..
Ja, maar :effort: Dit was gewoon puur voor op mn junkdag, lekker makkelijk. Hoeft maar 3 minuten in de oven (2 minuten als het ontdooid is).

Maar als ik het zo eens bekijk zou ik het wel wat vaker kunnen eten:rolleyes:

Maar om even terug te komen op de inhoudelijke vraag, dit ziet er toch behoorlijk 'clean' uit of zie ik iets over het hoofd? Vergeleken met bv spaghetti en tomatensaus met rundergehakt ofzo hoeft dit niet onder te doen volgens mij.

Ik weet niet of een hele pizza 100 gram weegt , maar ziet er voor een pizza zeker 'clean' uit.

ik mis kaas op deze pizza, misschien daarom dat hij zo clean is?

Ik weet niet of een hele pizza 100 gram weegt , maar ziet er voor een pizza zeker 'clean' uit.
Nee, het is een doos met 3 dunne pizza's van 150gr/stuk. Uitindelijk zit je op ~850 als je ze alle 3 zou opeten.

Maar ik zou wel aanraden om er bv 2 te eten, beetje vullen met sla en eventueel nog wat kip/tonijn zodat het wat beter vult. Hoewel ik dat ook heb met normale pizza's, vullen voor geen meter... wat zeg ik, tegenwoordig vult niks meer:p

ik mis kaas op deze pizza, misschien daarom dat hij zo clean is?
Dat is inderdaad een goede, kaas. Ik vreet dat spul nooit meer, en kaas op kant en klare producten moet ik al helemaal niet. Maar dat zit er inderdaad niet op:cool:

Houd toch op, in broodbeleg alleen al zit per 100gr 1~2gr zout, ik vind dit zeker mee vallen.

Bovendien is zout eerder iets om te vermijden als je een contest hebt ofzo, anders ga je er echt niet zo op achteruit:rolleyes:

+1 zout houd het vocht gewoon op als je geen contest doet maakt dit dus niet zoveel uit en het maakt zowieso al maar een klein verschil

0.6gram natrium is 1,5gram zout...eet je 2 van die dingen zoals topicstarter voorstelt, zit je dus op (2x150gr=300) 3x1.5=4,5gram zout. Erg veel dus.

Laatst bewerkt:
0.6gram natrium is 1,5gram zout...eet je 2 van die dingen zoals topicstarter voorstelt, zit je dus op (2x150gr=300) 3x1.5=4,5gram zout. Erg veel dus.
Nog beter dan, eventjes op pakje beleg gekeken, 1gr natrium. Ander pakje 2,5 gr. Misschien ook maar eens tijd om te kijken naar ander beleg, hoewel ik niet echt vocht vasthoud. Maar in vergelijking met wat ik zoal eet, op zout na, erg clean, ziet het er toch goed uit.

Zout is pas interessant als je er continu veel te veel van binnen krijgt (en dara gevoelig voor bent) of in de week voor een shoot of wedstrijd zit. Verder niet zo piepen. Zout geeft smaak en is zelfs belangrijk (anabool zelfs :))

http://chemo.net/sodium-.htm

Zout is pas interessant als je er continu veel te veel van binnen krijgt (en dara gevoelig voor bent) of in de week voor een shoot of wedstrijd zit. Verder niet zo piepen. Zout geeft smaak en is zelfs belangrijk (anabool zelfs :))

http://chemo.net/sodium-.htm
Hehe, ja, zout helpt ook bij pomps en dergelijke. maar voor de rest ook wel interresant stukje.

Maar ik maak me niet al te druk. Ik geef toe dat ik misschien wel eens naar ander beleg zou kunnen uitkijken maar voor de rest heb ik geen last van zout:rolleyes:

Terug
Naar boven