MuscleMeat

Goede vleeswaren voor het avondeten??

Detek

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m77
Massa
79kg
Ik ben de laatste tijd een beetje klaar met altijd maar weer dat kipfilet. Ik ben nu op zoek naar vleeswaren met veel eiwitten en niet teveel vet voor bij het avondeten. Het liefst niet al te duur of exotisch (biefstuk, struisvogel), maar meer reguliere vleeswaren zoals mager rundergehakt.

Aanraders?

Vis? Panga, Tilapia, zalm

paardenbiefstuk,gebakken lamskroontjes,kalkoenfilets, gebakken zalmfilets, octopus poten en ringen. (ingevrozen)

paarderookvlees,kalkoenfilet,tartaar

Tartaar is 127kcal / 21,8gr eiw / 4,4 vet
kalkoenfilet is 112 / 22,6 / 1,4
paarderookvlees 108 / 22,4 / 2

• Topic Starter Topic Starter
Oh ja, het hoeft van mij niet compleet vetvrij hoor, er mag best wel wat vet in zitten. Het moet gewoon niet zo extreem zijn als slavinken, bacon of andere troep. Middelmatige vleessoorten zijn evengoed gewenst!

Het gaat me voornamelijk om de variatie.

ik kies altijd tussen kip kalkoen of biefstuk( en anders vis)
Trouwens, met kip kun je vele variaties maken

ik kies altijd tussen kip kalkoen of biefstuk( en anders vis)
Trouwens, met kip kun je vele variaties maken

Idd!!
Gewoon kipfilet in blokjes snijden aan een spiesje doen, ff grillen.
Ondertussen beetje pindakaas/maggi/sambal in een pannetje gooien, wat water erbij en je hebt je eigen pindasausje :p
Dan de kipfiletspiesjes uit de oven, sausje erover en lekker smullen maar.

Eiwitten + goeie vetten uit de pindakaas, wat wil je nog meer? :p

• Topic Starter Topic Starter
Dat wordt dus de rest van mijn leven aan de kipfilet, mager runderggehakt en dure vleessoorten. Neeeeee!!

Gewoon niet te moeilijk doen, gewoon afwisselen en alle vlees eten. Je wil ze de kost niet geven die op de duur niet meer ernstig kunnen eten omdat ze steeds maar kipfilet en kalkoen eten. Kunnen ze vaarwel zeggen aan de ernstige beoefening van hun sport. Gevarieerd eten (ook wat vlees betreft) is de sleutel. Heb geen schrik van eens een keer een vetter stukje vlees, het voornaamste is dat je de calorierijke voeding kan volhouden tot in de eeuwigheid!
In Antwerpen ken ik iemand die, hoewel geen competitie body builder, toch over een formidabel lijf beschikt. Hij weegt meer dan 100 kg met een klein vetpercentage, zijn dieet bestaat gewoon uit dagelijks voedsel (wel meer dan andere mensen natuurlijk). Hij let volledig niet op eiwitten en koolhydraten en vetten, maar zorgt gewoon dat hij door gevarieerd voedsel zijn benodigde massa calorieën binnenkrijgt. Wordt hij wat te dik dan mindert hij wat enzovoort. De man is nu...62 jaar (!) en veel jongere mensen zijn jaloers op zijn lichaam, ik ben er van overtuigd dat hij dank zij zijn gevarieerde manier van eten (eten wat hij lekker vindt) het zo lang kan volhouden. Als je zo veel jaren zou moeten leven op kipfilet, kalkoen, kwark, havermout en zo verder zou de saaiheid van dit alles er voor zorgen dat je de rol begint te lossen!

rundergehakt
biefstuk
mager varkens lapjes

Vreemd genoeg kan ik een hele weken lang kipfilet eten zonder dat het me de neus uitkomt. Kip... het meest veelzijdigste stukje vlees. :)

Maar goed, variatie is ook goed. Waarom zou je niet eens wat vetter vlees nemen. Hamlapje, karbonaadje... alleen als iedere calorie telt in een wedstrijdvoorbereiding kan ik me voorstellen dat je vreselijk eenzijdig eet, maar buiten dat zie ik geen reden om gewoon normaal gevarieerd te eten. En in de bulk is het me al helemaal een raadsel waarom mensen alleen maar kip en tonijn eten.

Mee eens. Tijdens de cut
Eet ik ok gewoon veel soorten vlees.
Mager varkens vlees zoals hamlappen. < zit best veel eiwit in
Rundergehakt. <<< gewoon rul gebraden in eigen vet En je doet het lekker door een stampotje heen ofzo is best lekker.
Af en toe een duurder stukje biefstuk als het geld het toe laat.

Hoe meer ik varieer hoe langer ik het ook allemaal vol hou.

Vreemd genoeg kan ik een hele weken lang kipfilet eten zonder dat het me de neus uitkomt. Kip... het meest veelzijdigste stukje vlees. :)

Maar goed, variatie is ook goed. Waarom zou je niet eens wat vetter vlees nemen. Hamlapje, karbonaadje... alleen als iedere calorie telt in een wedstrijdvoorbereiding kan ik me voorstellen dat je vreselijk eenzijdig eet, maar buiten dat zie ik geen reden om gewoon normaal gevarieerd te eten. En in de bulk is het me al helemaal een raadsel waarom mensen alleen maar kip en tonijn eten.

Zeer juiste opmerking!!!

Terug
Naar boven