AndroidHealthClinic

Goedkope tablet

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.094
Wat is een goede tablet die goedkoper is dan de iPad? Maar wel ongeveer van even goede kwaliteit is en gebruiks gemak.

• Like
Waarderingen: AriG
galaxy tab.

Asus Transformer TF101

Samsung galaxy tab 10.1 of Asus transformer prime.

De rest van de tablets zijn een joke

Ik geloof dat die hannspree dingen wel aardig werkten.

Super ding idd voor die prijs (heb er 179 euro voor betaald). Heb er 1 sinds sept en zijn niet kapot te krijgen. Gebruik hem elke dag een paar uur. Prijs kwaliteit verhouding is ie eenzaam in zijn soort. De rest komt niet eens in de buurt. Heb je meer dan 300 te besteden dan zijn er genoeg alternatieven. Ding van Asus is ook goed. Samsung en iPad zijn veel te duur voor wat je er voor krijgt.

---------- Post toegevoegd Wed 8 Feb 2012 om 21:07 ----------

Samsung galaxy tab 10.1 of Asus transformer prime.

De rest van de tablets zijn een joke

:orly:

Alle tablets zijn goedkoper dan de ipad ;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt mannen, dus de hannspree is de best qua prijs/kwaliteit. Ik ga me er in verdiepen.

rim playbook

Galaxy tab 11.6. Binnenkort beschikbaar.

Super ding idd voor die prijs (heb er 179 euro voor betaald). Heb er 1 sinds sept en zijn niet kapot te krijgen. Gebruik hem elke dag een paar uur. Prijs kwaliteit verhouding is ie eenzaam in zijn soort. De rest komt niet eens in de buurt. Heb je meer dan 300 te besteden dan zijn er genoeg alternatieven. Ding van Asus is ook goed. Samsung en iPad zijn veel te duur voor wat je er voor krijgt.

---------- Post toegevoegd Wed 8 Feb 2012 om 21:07 ----------

:orly:

lol jij bent gek
laten we een vergelijking doen

Prijs:
galaxy tab: 430 euro
hansspree: 200 euro

Resolutie:
galaxy tab: 1280 x 800
hansspree: 1024 x 600

afmeting:
galaxy tab: 246.2 x 170.4 x 10.9 mm
hansspree: 260 x 170 x 13.9 mm

gewicht:
galaxy tab: 599 gram
hansspree: 750 gram

Design:
galaxy tab: *****
hansspree: ***

Camera:
galaxy tab: front and back
hansspree: geen

Accu:
galaxy tab: 6860 mAh
hansspree: 3650 mAh

geheugen:
galaxy tab: 1GB DDR2
hansspree: 512Mb DDR2

En dat zijn pas de technische gegevens laten we zwijgen over de diensten en software.

Vind die 200 euro extra zeker niet overpriced voor wat je ervoor terug krijgt. En zowieso een gemiddeld persoon heeft al zelfs meer dan 200 euro over voor een telefoon waar die amper naast het bellen en smsen gebruik van maakt (of mp3 speler of wat dacht je van die beats for dre shit hoofdtelefoons waar iedereen mee rondloopt en bij 200 euro beginnen?) en jullie willen voor een tablet dat veel functioneler is niet meer dan 200 euro neertellen? slechte investering.

Koop anders 8,9" model. Zelfde specs maar goedkoper.

Dan is het verschil maar rond de 150 euro.

Ipad ftw !
Het is de extra euries waard geloof me , android is een hoog gekloot en duurdere apps..

En de service bij apple is trouwens heerlijk

• Topic Starter Topic Starter
Ipad ftw !
Het is de extra euries waard geloof me , android is een hoog gekloot en duurdere apps..

Ik zit nu ook op de ipad2. Heerlijk ding, maar m'n moeke wilt m terug : p Ik vind het relaxed lekker op de bank beetje internetten dus wil zelf ook een tablet. Maar dacht misschien zijn er soortgelijke tablets dan de iPad, maar dan goedkoper.

Ipad ftw !

Samsung ftw !
Het is de extra euries waard geloof me , IOS is een hoog gekloot en duurdere apps..

En de service bij Samsung is trouwens heerlijk
opzich wel objectief advies geef je.

Ipad valt naar mijn mening niet onder een goedkope tablet.
Er zijn meer dan prima opties die redelijk betaalbaar zijn.

- Samsung Galaxy Tab 8,9"
- Transformer TF101
- Komt nog Asus model aan.

Zelf zou ik niet voor een Point of View, yarvik of Archos zou gaan.
Werkt wel, maar de iets duurdere hebben Tegra 2 processor.
Veel mooier beeld, zien er veel beter uit, kleiner en dunner en hebben market.
Yarvik heeft Appslib uit me hoofd, dat is de grootste Non market app met 70k apps.
Dit terwijl de echte Market rond de 350k apps heeft.

lol jij bent gek
laten we een vergelijking doen

Prijs:
galaxy tab: 430 euro
hansspree: 200 euro

Resolutie:
galaxy tab: 1280 x 800
hansspree: 1024 x 600

afmeting:
galaxy tab: 246.2 x 170.4 x 10.9 mm
hansspree: 260 x 170 x 13.9 mm

gewicht:
galaxy tab: 599 gram
hansspree: 750 gram

Design:
galaxy tab: *****
hansspree: ***

Camera:
galaxy tab: front and back
hansspree: geen

Accu:
galaxy tab: 6860 mAh
hansspree: 3650 mAh

geheugen:
galaxy tab: 1GB DDR2
hansspree: 512Mb DDR2

En dat zijn pas de technische gegevens laten we zwijgen over de diensten en software.

Vind die 200 euro extra zeker niet overpriced voor wat je ervoor terug krijgt. En zowieso een gemiddeld persoon heeft al zelfs meer dan 200 euro over voor een telefoon waar die amper naast het bellen en smsen gebruik van maakt (of mp3 speler of wat dacht je van die beats for dre shit hoofdtelefoons waar iedereen mee rondloopt en bij 200 euro beginnen?) en jullie willen voor een tablet dat veel functioneler is niet meer dan 200 euro neertellen? slechte investering.

wist niet dat die samsung nu 430 koste. Toen ik in september keek was het 500 euro en de hanspad 179......lijkt me een makkelijke keuze dan. Zowiezo de software waar je hebt over hebt is helemaal geen punt....zolang je een beetje handig bent. Binnen een paar weken is ICS klaar en knal ik die erin.

En slechte investering?......:roflol:

wist niet dat die samsung nu 430 koste. Toen ik in september keek was het 500 euro en de hanspad 179......lijkt me een makkelijke keuze dan. Zowiezo de software waar je hebt over hebt is helemaal geen punt....zolang je een beetje handig bent. Binnen een paar weken is ICS klaar en knal ik die erin.

En slechte investering?......:roflol:

Beetje jammer dat ik half uur van mijn leven heb verpest om die specs allemaal op een rijtje te zetten als je nog maals alleen naar het geld zit te kijken of niet? Dat het goedkoper is intresseerd mij geen reet die 200 euro extra zal mij een worst wezen gezien wat je normaal voor wat simpelere elektronica kwijt bent (voorbeeld ook gegeven).

Het ging erom dat jij zei dat samsung overpriced is voor wat je ervoor krijgt. Daar ga je goed de mist in want je krijgt 2x zo veel voor je geld terug als je alleen al naar die hardware specs kijkt. Daarnaast heeft samsung naast de android market ook zijn eigen market en speciale diensten, apps en os tweaks voor de tablet die de ander niet of nauwelijks heeft.

Daarnaast heb je ook minder zekerheid dat je tablet na ICS nog updates krijgt door zijn beperktere geheugen.

Dus ik vind het een beetje jammer dat jij een B merk tablet zit te vergelijken met een A merk tablet en enkel alleen naar die 200 euro omdraait. Slaat nergens op.

Beetje jammer dat ik half uur van mijn leven heb verpest om die specs allemaal op een rijtje te zetten als je nog maals alleen naar het geld zit te kijken of niet? Dat het goedkoper is intresseerd mij geen reet die 200 euro extra zal mij een worst wezen gezien wat je normaal voor wat simpelere elektronica kwijt bent (voorbeeld ook gegeven).

Het ging erom dat jij zei dat samsung overpriced is voor wat je ervoor krijgt. Daar ga je goed de mist in want je krijgt 2x zo veel voor je geld terug als je alleen al naar die hardware specs kijkt. Daarnaast heeft samsung naast de android market ook zijn eigen market en speciale diensten, apps en os tweaks voor de tablet die de ander niet of nauwelijks heeft.

Daarnaast heb je ook minder zekerheid dat je tablet na ICS nog updates krijgt door zijn beperktere geheugen.

Dus ik vind het een beetje jammer dat jij een B merk tablet zit te vergelijken met een A merk tablet en enkel alleen naar die 200 euro omdraait. Slaat nergens op.

ics komt ook niet officieel, dat is een custom rom, er word juist bij de hannspree veel getweaked.....en alle extra diensten, apps van samsung zijn mij geen cent waard.

kom ik weer bij het feit dat het ding voor 99% van dingen functioneerd. voor mij iig wel. Ik zit er vooral mee te kloten (custom roms enz), te internetten, films kijken en games te spelen. Zelfs gta draait er super op. Beter eerlijk gezegd als op mijn telefoon die dubbel zo goede hardware specs heeft maar nog op stock rom draait waardoor ik veel geheugen en snelheid kwijt ben door oa al die achterlijke social media........binnekort ook maar custom rom :D

iig bedankt voor je uitleg, maar ik zou zelfs voor de 200 euro die ik over heb nog een 2e hannspad halen om daar mee te kloten ipv een samsung of ipad. Heb met beide pads ook aardig wat ervaring maar ik vind (mening) het het geld totaal niet waard.

kijk nog eens goed naar de verschillen.....

gewicht, boeit niet
afmetingen, boeit niet
camera, je gaat dat ding toch niet serieus als camera gebruiken??????
accu, hannspad doet zeker 8 uur op een accu, lang zat
geheugen, tja ik heb er nog geen last van, maar dit is imo het eerste echte punt
processor, is beiden tegra dual core
resolutie, is idd net wat beter

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven