XXL Nutrition

Breaking News Goegebuer naar de Olympische Spelen!

wimmos

Huge Freak
Waardering
198
[Link niet meer beschikbaar]

De Belgische selectie voor de Olympische Spelen heeft er een lid bij. Gewichtheffer Tom Goegebuer kreeg een wildcard voor Peking.
Goegebuer was dit jaar op het EK in Italië goed voor een bronzen medaille. Hij haalde 244 kg bij het trekken en het stoten in de categorie tot 56 kilogram. Eind mei zag Goegebuer zijn EK-brons zelfs ingeruild worden voor zilver, omdat een Moldaviër betrapt was op dopinggebruik.

Goegebuer dankt zijn wildcard aan de collectieve schorsing van de Bulgaarse ploeg wegens dopinggebruik.

w0000t.

ook juist gehoord, goed nieuws!

Netjes!!! :) Pas nog op DBB gelezen dat het feest voor hem niet door zou gaan!

Die kerel weegt minder als 56 kg? 4 keer zijn eigen gewicht :eek:

Er moet meer doping komen. Maakt het sporten alleen maar spannender

Hij mag inderdaad naar Peking.
Ik weet niet dat het komt omdat de Bulgaren betrapt zijn, maar hij heeft een wildcard gekregen.
Ik wist het al van vrijdag, maar het was nog niet officieel, dus mocht ik nog niets zeggen :P

De trainingen gaan ook zeer goed en hij staat zeer sterk.
Hij is nu weer begonnen aan zijn dieet en weegt momenteel nog 60 kg en in Peking doet hij mee in de -56 kg

Hij is zelf ook superblij, want dat was eigenlijk zijn droom om naar de Spelen te gaan en in 2000 en 2004 geeft hij het nipt gemist.
Zijn beslissing om af te zakken van de -62 klasse tot -56 heeft hem alleen maar succes gebracht: eerst een zilveren medaille op het EK en nu mag hij naar de Spelen.

haha damn nice! :cool:

Nu is er tenminste een reden om te kijken :D

Proficiat Tom! :cool: Toen ik het nieuws hoorde over Bulgarije was ik ervan overtuigd dat ze Tom een wild card gingen geven, als hij nu nog eens een medaille gaat pakken... :D

eindelijk, eindelijk erkenning voor deze man die toch al vele jaren op internationaal niveau meedraait

Ik wist dat ook al van vrijdag!!!
Wij hebben zaterdag een feestje ervoor gevierd, he Tom vt ;);)

Super ! Proficiat Tom

Nooit eerder van die man gehoord. Maar het lijkt mij inderdaad prachtig nieuws als je mee mag doen aan de OS.

Ik zie in de handtekening dat je BW 88 is dan neem ik aan dat je bodyweight bedoelt, Hoe krijg je het dan in vredesnaam om af te vallen tot -56 kg ? En verlies je dan niet Fking veel kracht ?

Edit of gaat het niet om Tom vt ? zou ook nog kunnen :D

Tom vt = Tom van Tienen : quads van elk 30kg, paar kilo bovenlichaam en de rest van zijn BW in zijn buik. Een goeie meter 80 schat ik hem.

Tom Goegebuer is 1m62 ofzo. Trainingsgewicht ongeveer 61-62kg waarvan hij dan naar 57kg dropt en de laatste kilo vlak voor de wedstrijd in de sauna afvalt. Zo ging het toch voor zijn Europees.

Ze wonen wel op 50m van elkaar en trainen dan ook bijna altijd te samen.

Leuk voor Tom! Ik heb m een paar keer mogen zien tillen, sympathieke kerel. Kick ass in Beijing!

Ik zie in de handtekening dat je BW 88 is dan neem ik aan dat je bodyweight bedoelt, Hoe krijg je het dan in vredesnaam om af te vallen tot -56 kg ? En verlies je dan niet Fking veel kracht ?

Edit of gaat het niet om Tom vt ? zou ook nog kunnen :D

Het gaat inderdaad niet om mij, hopelijk binnen 8 jaar ofzo wel :D

Tom vt = Tom van Tienen : quads van elk 30kg, paar kilo bovenlichaam en de rest van zijn BW in zijn buik. Een goeie meter 80 schat ik hem.

Haha :D calm down cowboy ;)

Terug
Naar boven