MuscleMeat

Goeie pan

Sebonkel

Cool Novice
Waardering
15
Lengte
1m96
Massa
104kg
Vetpercentage
12%
Ik ben op zoek naar een nieuwe pan.

Zie overal Keramische pannen, dat je geen olie of iets meer hoeft te gebruiken door de speciale baklaag?

Iemand ervaring mee of onlangs nog een goeie gekocht?

Ik heb laatst een goedkope gekocht bij de blokker.. zat alleen een soort honingraat structuur op de bodem waardoor je toch wat troep kreeg binnen die randjes... Maar afgezien daarvan was het wel een aardig ding. Ik heb er meer vertrouwen in dan die teflon-pannetjes, want hoe snel als die bekrast raken bij mij dat is te gek voor woorden (en ik probeer echt voorzichtig te doen en niet met metalen voorwerpen in de pan te werken).

Maar een drupje olie zou ik nog steeds gebruiken, net als in die teflon pannetjes. (of van die olie uit een spuitbus desnoods (PAM spray))

Geen ervaring mee.. Ik gebruik altijd die Tefal pannen bij de blokker van rond de 25 euro met een rode stip erin. Ik koop meestal elke 6 maand een nieuwe.

• Topic Starter Topic Starter
Thnx

Niemand ervaring met die keramische pannen?

Ik heb laatst een goedkope gekocht bij de blokker.. zat alleen een soort honingraat structuur op de bodem waardoor je toch wat troep kreeg binnen die randjes... Maar afgezien daarvan was het wel een aardig ding. Ik heb er meer vertrouwen in dan die teflon-pannetjes, want hoe snel als die bekrast raken bij mij dat is te gek voor woorden (en ik probeer echt voorzichtig te doen en niet met metalen voorwerpen in de pan te werken).

Maar een drupje olie zou ik nog steeds gebruiken, net als in die teflon pannetjes. (of van die olie uit een spuitbus desnoods (PAM spray))

Ik heb zelf van die tefal hotspots of zo iets, met zo n rooie stip. Als het maar teflon is voor mij, dat werkt t lekkerst.

Zet je je teflon pannetjes op/in elkaar wazzup? Want dat geeft ook snel krassen en slijtage is mij in de winkel ooit verteld, toen ik over het zelfde euvel klaagde.

Ik heb zelf van die tefal hotspots of zo iets, met zo n rooie stip. Als het maar teflon is voor mij, dat werkt t lekkerst.

Zet je je teflon pannetjes op/in elkaar wazzup? Want dat geeft ook snel krassen en slijtage is mij in de winkel ooit verteld, toen ik over het zelfde euvel klaagde.

Nee, ik ben er echt super voorzichtig mee. Zelfs keurig een doekje ertussen als ik ze al in elkaar zet. Nooit in de vaatwasser.

Overigens heb ik een stok-oude tefal-pan die ondertussen zo is aangekoekt dat er een hele nieuwe laag over de originele laag zit.. .Echt anti-aanbak is hij niet meer, maar hij is nog prima te gebruiken voor regulier werk. Zelfs dunne pannekoeken krijg ik er prima uit zonder veel olie te hoeven gebruiken.

heb een green pan gekocht in bioplanet, ik ben er tevreden over maar gebruik ook steeds wat vetstof

Heb een grill pan gekregen van me vriending van tefal. Zon 1 met allemaal strepen gooi er kan ong 300-400g gekookte ! kipfilet op bereid en je vlees krijgt een heerlijke grill smaak en blijft lekker sappig van binnen.

Terug
Naar boven