Fitness Seller

golfstroom valt stil

Net nu de opwarming van de aarde zo centraal staat krijg je dit. Wazig

heb net vorige week "day after tomorrow" gezien en ik hoef het niet te weten, :)
trouwens zulke drastische veranderingen zijn maar mogelijk op een zee van tijd; lees tienduizenden jaren

Santoz zei:
heb net vorige week "day after tomorrow" gezien en ik hoef het niet te weten, :)
trouwens zulke drastische veranderingen zijn maar mogelijk op een zee van tijd; lees tienduizenden jaren
Inderdaad. Vandaar de ijstijd... right?

Mensen doen altijd zoverbaast en zo geschokt als ze zulke dingen lezen, maar eigenlijk is het heel normaal. En dan beginnen ze over het broeikas effect enzo, en de auto's. Wat dachten ze er eens van om gewoon even de link te leggen dat er weet ik veel hoeveel jaar geleden ook een ijstijd was?

Santoz zei:

Nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat een ijstijd binnen een tijdsbestek van 10-20 jaar kan ontstaan of kan verdwijnen.

Strax moet ik midden in de zomer met een parka aan en sledehonden naar de gym :D

Het is nu 18 mei en in Madrid ligt 45 cm sneeuw... Normaal?

Het is nu 18 mei en morgenochtend sta jij je auto te krabben... Mmmm

:cool:

Jammer dat die onderzoeken nooit ongekleurd zijn. Er is altijd wel wat essentiele informatie weggelaten. De golfstroom valt stil .....de effecten daarvan zullen over 10.000 jaar te zien zijn.

huckfinn zei:
Jammer dat die onderzoeken nooit ongekleurd zijn. Er is altijd wel wat essentiele informatie weggelaten. De golfstroom valt stil .....de effecten daarvan zullen over 10.000 jaar te zien zijn.
Ehhh... nee. ALS de Golfstroom stil valt, dan merken we dat binnen een paar maanden al. Het heeft namelijk niet alleen globale gevolgen, maar ook directe gevolgen voor het weer hier: minder neerslag, etc.

Ach ja, wat moet komen komt. Mensen vergeten vaak dat we maar kleine, kwetsbare wezentjes zijn op onze aardbol.
Ik schrik niet van zo'n berichten. Onze aardbol is altijd al een dynamisch gebeuren geweest. Mensen wanen zich nog teveel God maar het is verre van zo.

Vince zei:
Ach ja, wat moet komen komt. Mensen vergeten vaak dat we maar kleine, kwetsbare wezentjes zijn op onze aardbol.
Ik schrik niet van zo'n berichten. Onze aardbol is altijd al een dynamisch gebeuren geweest. Mensen wanen zich nog teveel God maar het is verre van zo.

Ben ik met je eens, er hoeft maar even wat mis te gaan en de mens is nergens meer kijk maar naar die tsunami in azie.
Aan een klimaatverandering valt voor de mens ook niets meer te sturen.

Vond het al wat frisjes deze week :D

Oftewel: de mens heeft geen enkele invloed op de totale warmte op aarde, dit is een bekend fenomeen.

De aarde kent al miljoenen jaren tijden van warmte en kou.

Goede zaak van de gesubsidieerde millieu-instanties om deze theoretische leugen in stand te houden, aangezien ze anders geen geld meer ontvangen...

Jordees zei:
Oftewel: de mens heeft geen enkele invloed op de totale warmte op aarde, dit is een bekend fenomeen.

Goede zaak van de gesubsidieerde millieu-instanties om deze theoretische leugen in stand te houden, aangezien ze anders geen geld meer ontvangen...
... en jouw standpunt is hetgene dat zich baseert op onderzoeken die veelal door de grootste vervuilers ter wereld zijn betaald. Dus dan ook volstrekt niet geloofwaardig.

• Topic Starter Topic Starter
ik zal de mensen die menen dat het stilvallen van de golfstroom + de gevolgend ervan overdreven zijn, moeten teleurstellen. mijn kennissen die geografie studeren bevestigen wel degelijk die berichten. de reden waarom het plots gebeurt:

de poolkappen smekten => meer zoet water, zeewater minder zout
als het zoutgehalte een kritisch punt bereikt valt de golfstroom compleet en onmiddellijk stil, en ja dit gebeurt op het huidige tempo in een tijdsbestek van een tiental jaar

het typerende ongeloof dat hiervoor aan de dag gelegd werd, is net de reden waarom het zo slecht gaat met deze aardbol. dit is geen ver-van-mijn-bed show in een film. tiental jaar geleden bestond het broeikaseffect ook enkel op papier, nu is het realiteit.

• Topic Starter Topic Starter
Jordees zei:

ik schaam me dood voor jouw gebrek aan inzicht

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven