Fitness Seller

Gouden PC tip om moeilijkheden zoals Marc W heeft te voorkomen!

Marc W

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
85kg
:(

Vertel iedereen die geen verstand heeft van computers om, wat er ook gebeurt, nooit voordat windows opstart op een van de F-toetsen te drukken. Mijn computer werkte thuis niet goed, en dochterlief, wie anders, heeft op een bepaalde knop gedrukt. F-10, HP-System recovery. Ja dat klinkt leuk, maar dat poetst je pc terug naar de orginele instellingen. Waarschijnlijk met alleen windows erop en alles weg. Ik ga dadelijk thuis kijken wat de schade is. Ik zit nu nog op me werk....

:(

Heb je system restore er ook nog op staan? Want volgens mij blijven die restore punten gewoon staan, als je maar genoeg ruimte aan system restore gegeven hebt.

of druk op F8 voor je opstart en probeer de laatste versie te gebruiken?

• Topic Starter Topic Starter
Nee, er is een windows xp system restore, maar er is ook een HP system restore. Deze laatste kun je voordat windows XP opstart inschakelen door snel op f10 te drukken. Dat is dus speciaal van HP. Wat ie dan doet is ofwel je hele systeem zippen en alleen het OS (WXP) eropzetten, ofwel het hele OS er op nieuw op zetten en bepaalde bestanden toch maar laten staan. Ik ga om vijf uur naar huis, hopende dat voor het laatste gekozen is.

Je kunt die optie kiezen op hetzelde moment als je bijvoorbeeld naar de BIOS instellingen kunt gaan. Nadat Windows XP is opgestart mag iedereen doen wat ie wil, dat kan ik nog wel fixen, maar dit is dus echt vervelend. Heeft ongeveer hetzelfde effect als de Windows CD erin zetten en de harde schijf formateren als je een beetje pech hebt.....

Je hebt dus geen restore points meer?

als system restore aan staat en je hebt je system restore DB's nog dan kan je terug.

echter... de HP system recovery is ehm.. best wel effectief, als in hij poetst de disk en plemt er een nieuw Schoon image over, zo was het vroeger althans.. maar.. volgens mij gaat dat met een cd-tje en niet vanaf disk image. dus zolang je de recovery cd er niet inlegt is er volgens mij niets aan de hand.

als system restore aan staat en je hebt je system restore dumbbell's nog dan kan je terug.

echter... de HP system recovery is ehm.. best wel effectief, als in hij poetst de disk en plemt er een nieuw Schoon image over, zo was het vroeger althans.. maar.. volgens mij gaat dat met een cd-tje en niet vanaf disk image. dus zolang je de recovery cd er niet inlegt is er volgens mij niets aan de hand.

Tegenwoordig zit de recoverycrap in een aparte partitie. Dus druk je op die f10 en je geeft tig maal akkoord, dan wordt het gewoon van de partitie afgeladen en heb je geen cd nodig.

Nee. Als ik pech heb niet, geen restore points. Die mogelijk van HP system recovery die wordt geboden zelfs voordat windows bezig is met opstarten. Je zit dus nog in tja, BIOS, HP-ROM programma's? Dan is er een kopie van wXP op een afgezonderde partitie op de HD, deze gaat het HP-ROM programma erop knikkeren, zoiets. Allemaal voordat windows ooit zelfs maar probleert op te starten, windows xp is nog niet eens bezig zich in het geheugen te nestelen. Nog zelfs voor je dat vlaggetje ziet van windows.

Dat ziet er dus niet goed uit, alles overschreven en pleite. Kan je aan de gang met recovery tools om data te redden.

Tegenwoordig zit de recoverycrap in een aparte partitie. Dus druk je op die f10 en je geeft tig maal akkoord, dan wordt het gewoon van de partitie afgeladen en heb je geen cd nodig.

Exact!!!!

En dat is gebeurd. :cool:

Normaal zou iemand de CD uit de kast moeten halen, nog een keer nadenken, hey de orignele windows cd's, zou ik dit wel doen.....

Nu ziet iemand een leuke optie, f10, recovery, klinkt goed, indrukken.

surry :o ik doe al een tijdje niets meer met pc's dan zakt het af he ;)

in that case.. youre ****ed

Dat ziet er dus niet goed uit, alles overschreven en pleite. Kan je aan de gang met recovery tools om data te redden.

kan je ook meestal shaken want er word delpart gebruikt om de partitie weg te mieteren.

meestal is dan weg is weg.
met een goede partition manager kan je wel die recovery partitie weggooien.. dan kan het in het vervolg nooit meer gebeuren.

****ed voor de geinstalleerde programma's, niet voor de data op de HD. Maar je hebt wel een recovery tool nodig en je moet die pc zo min mogelijk gebruiken vanaf nu.

Ja ik begrijp het. Ik zie wel. Maar die optie is gewoon op zich gevaarlijk: PC doet het niet, iemand die geen verstand heeft van PC's ziet die mogelijkheid en gaat hem eens indrukken. Nou ja, zeg tegen alle dozen en dodo's zonder verstand van computers, om daar dus nooit op te drukken!

Enige voordeel, misschien ben ik gered door een toevalligheid. De PC deed het waarschijnlijk ineens niet meer omdat de kabel van moederbord naar HD niet goed zit. Dat heb ik vaker gehad. Als daarom er vanalles fout ging, kan het HP rom vanalles proberen, maar zolang die kabel los zit, kan ie de HD ook niet gaan herindelen.

:D

Staan je documenten en zo (fotos, muziek, ...) niet op een aparte partitie?
Indien ja, dan gaat die recovery waarschijnlijk alleen windows eraf zwieren en blijven uw docs staan. Indien nee is het hopen op een losse kabel vrees ik :D

inderdaad.. bestanden zijn echt weg als die op de C partitie stonden.

er zijn wel wat undelete tools te verkrijgen, echter die werken met een nog niet opnieuw ingerichte partitie (en dus ook hagelnieuw filetable)

Staan je documenten en zo (fotos, muziek, ...) niet op een aparte partitie?

Nee, maar met een beetje geluk heeft ze de zachte recovery gestart, die alleen het OS terugzet maar de rest ongeschonden laat. Of nog beter zat dus die kabel van het MB naar de HD losjes, en had de Computer daarom hikken. Dat had ik een aantal maanden geleden ook een keer. Dat kabeltke is gewoon niet goed. En geen contact met HD, is geen mogelijkheid om daar op te gaan knoeien. System recovery ja dan nee.

Hp is crap, wie gaat er nu F10 als recovery instellen?

Terug
Naar boven