MuscleMeat

graag kritiek

Framedrop

Ripped Bodybuilder
Waardering
160
Lengte
1m93
Hee mensen! Ik zit in een bandje en er is een filmpje gemaakt van een optreden laatst. Aangezien het hier volzit met muziekkenners en mensen die graag al dan niet opbouwende kritiek geven zou ik graag willen weten wat jullie ervan vinden.
Eerste is een soort van intro, en daarna komt een vrij nieuw nummer wat we laatst gemaakt hebben. De kwaliteit is helaas niet ideaal maar t geeft een redelijk idee.

hyves adres van de band

http://www.froeks.tv/v/00029976

klinkt niet slecht, maar witte broeken zijn niet echt metal he.

Als ik eerlijk mag zijn:

Intro klonk niet slecht, alleen naar het laatste toe begon de drummer wel echt heel lang hetzelfde te spelen. Wat ik ook niet snap is dat je na de intro stopt en precies wat lummelig naast elkaar kijkt, en dan plots zo begint. Ik heb zelf 7 jaar in een deathmetal band gespeeld, en als we een muzikale intro maakten dan maakten we hem zo dat die overvloeide in het daarop volgende nummer zodat je geen pauze hebt, komt nogal lullig over.

Daarna heb ik moeten afhaken, de stem ligt me totaal niet, veel te schel. En de muziek af en toe iets te chaotisch naar mijn smaak, precies of je soms wat door elkaar speelt op bepaalde momenten. Misschien is het de bedoeling, misschien is het de sT van muziek, want ben zelf heel erg hard liefhebber van 80ties hardrock, heavy - power - thrash metal en daarbij ook death metal. Maar dit kon me niet bekoren.

Oh en probeer een iets zuiverder klank te krijgen voor je solo.
Het is top dat je wat solo-noten in muziek steekt, maar proberen hem nog iets meer te finetunen qua klank.

greetz

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties! Hard maar eerlijk, daar hou ik van.

Bedankt voor de reacties! Hard maar eerlijk, daar hou ik van.

Het is jullie die de show moeten maken, als je wat meer professionaliteit toont en uitstraalt doet dat ook al heel veel. Laat dat wit achterwege, hang die intro en het nummer daarop volgend aan elkaar dmv. een simpele riff.

Verander de drum in de intro wat door een af en toe veranderd ritme of tussen cimbalen, etc, zodanig het niet te vlug verveeld.

Ik vind de intro sowieso geniaal. Het nummer daarna zit ook gewoon goed in elkaar. Ik vind het echt leuke muziek. Ik vind alleen de vocals er totaal niet bij passen. Hij "schreeuwt" alles. Maar deze screams komen uit de keel. Een screams uit de keel moeten kort zijn, omdat je anders je cleanzang helemaal verdoet. Een echte pure screamer doet het weer meer uit z'n borst of maag(net als normale zang), maar daar heb ik verder niet zoveel verstand van. Vocalist moet zanglessen nemen (dan kan het echt nog wel wat worden, want hij is niet helemaal talentloos), of je moet een andere clean vocalist erbij nemen.

Verder vond ik het nogal een dooie boel. Je mag best lachen, laten zien dat je het naar je zin hebt en laten zien dat je het publiek wilt vermaken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven