Fitness Seller

groeistriemen komen door cortisol

en dat moeten we zomaar van jou aannemen ? :)

die verdient dan de nobelprijs ;)

Daar hoef je niet per se een topic voor te openen maar goed dat zal wel weer aan mij liggen.

• Topic Starter Topic Starter
hoevaak word er hier wel niet een vraag over groeistriemen gevraagd? bijna dagelijks dus denk dat veel mensen dit wel interesant vinden.

denk aan manieren om cortisol te verlagen bevoorbeeld met hoge dosisen vit c vit e en weet ik veel wat nog meer.

Stretch marks zijn gewoon van je huid die rekt hoor...

Kan zijn dat het ook van uitwendig aagebracht cortico's is (bestaan die ??) maar ik denk niet dat er hier mensen zijn die dat krijgen dus waar slaat het op :)

wazzup zei:
Hier dus: http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=18161

Wat ik wel ergens las was:

Stretch marks can also occur from prolonged use of oral or topical corticosteroids
http://www.dermnetnz.org/dna.ageing.skin/striae.html
zie ook: Cushing's Syndrome

Nu vraag ik me af wat corticosteroiden en cortisol met elkaar te maken hebben.

Cortisol is het stresshormoon dat je lichaam van nature uit aanmaakt en cortisone is de synthetische variant daarvan

Moen zei:
Stretch marks zijn gewoon van je huid die rekt hoor...

Kan zijn dat het ook van uitwendig aagebracht cortico's is (bestaan die ??) maar ik denk niet dat er hier mensen zijn die dat krijgen dus waar slaat het op :)

was vandaag bij internist voor de eerste x die begon erover omdat ik het nogal extreem heb. oksels schouder borst rug benen biceps en hij zei dat dat door cortisol kwam....... neem aan dat hij het wel weet

Dus bij nader inzien zou het wel nog eens kunnen waar zijn ook :p

Maar hoe komt dat dan bij jou met al die roids in je lijf barman ?

de zijn geen steorieden in mijn lichaam te bekennen.

maar voor diegenen die ook gebruiken ga even naar wanneer je het krijgt. stria komt meestal pas na de kuur. als de as uitgewerkt is word de cortisol een poos extra hoog.

Dan zou het wel logischer zijn ja idd

En zei hij ook wat je ertegen kon doen? Bv. een keer ze er zijn?

maar voor diegenen die ook gebruiken ga even naar wanneer je het krijgt. stria komt meestal pas na de kuur. als de as uitgewerkt is word de cortisol een poos extra hoog.

Ik denk dat je het beter na de kuur ziet doordat de spanning op de huid afneemt. Dit komt natuurlijk oordat je massa op die plek inlevert.
Als je je huid nl wat strakker trekt bij de striae, zie je het al een stuk minder.

dus iedere x als ik blij was met mijn nieuwe striemen .. onder het motto van hey.. ik groei! was er dus waarschijnlijk het tegenovergestelde aan de hand...

Terug
Naar boven