- Waardering
- 2.963
Een nieuwe partij in Utrecht met landelijke ambities: GroenRechts.
De punten in Utrecht:
Duurzaamheid en millieu:
Veiligheid:
Integratie en Diversiteit
Cultuur
Onderwijs en Huisvesting
Wat vinden jullie? Ik vind het idee van GroenRechts een redelijk goed idee, maar als ik zo naar de punten kijk zie ik wat dingen uit de PVV/TON hoek, (wat ook klopt, oprichter komt van TON), wat me niet aanstaat: 'De multiculturele samenleving is mislukt'. Verder komt het vooral over als een soort belangenpartij voor jongeren die het niet zo op moslims hebben, maar wel van kunst en bomen houden. Verder zie ik nergens een visie over de economie, maar aangezien ze zich rechts noemen, denk ik dat dit vrij liberaal zal zijn.
De punten in Utrecht:
Duurzaamheid en millieu:
Wij van Groen Rechts Nederland zijn ambitieus en willen van Utrecht de meest groene stad van Nederland maken. Dat willen wij bereiken door een actief en stimulerend groen gemeentebeleid te voeren.
•Wij omarmen groene initiatieven vanuit de mensen van de stadswijken en van ondernemers.
•CO2 uitstoot is een belangrijk onderdeel hiervan. Het kabinet wil de norm van 2020 halen. Ook in Utrecht moeten we werken aan vermindering van de CO2 uitstoot
•Appartementen complexen hebben de verwarmingsketels te vaak onnodig aanstaan in de zomerperiode en ‘s nachts. CO2 uitstoot kan worden verminderd door goede afspraken te maken met woningbouwverenigingen over het instellen van de ketels.
•Meer investeren in het goede doorstoom van het openbaar vervoer.
•Meer mensen en bedrijven stimuleren om over te gaan op groene stroom.
•Meer bomen planten
Wij zijn naast groen ook liberaal. Anders dan sommige groene linkse partijen zijn wij geen voorstander van een “’groene politiestaat”. Wij geloven in de vrijheid en kracht van het individu. Wij geloven in de innovatie van het bedrijfsleven. Wij willen onze groene doelen bereiken via voorlichting,subsidie en kennis in het onderwijs. De politici van Groen Rechts Nederland willen de mensen inspireren om verantwoording te nemen voor het leefklimaat. Want ook,of zelfs juist, in een stad is een groen milieubeleid van groot belang.
•Wij omarmen groene initiatieven vanuit de mensen van de stadswijken en van ondernemers.
•CO2 uitstoot is een belangrijk onderdeel hiervan. Het kabinet wil de norm van 2020 halen. Ook in Utrecht moeten we werken aan vermindering van de CO2 uitstoot
•Appartementen complexen hebben de verwarmingsketels te vaak onnodig aanstaan in de zomerperiode en ‘s nachts. CO2 uitstoot kan worden verminderd door goede afspraken te maken met woningbouwverenigingen over het instellen van de ketels.
•Meer investeren in het goede doorstoom van het openbaar vervoer.
•Meer mensen en bedrijven stimuleren om over te gaan op groene stroom.
•Meer bomen planten
Wij zijn naast groen ook liberaal. Anders dan sommige groene linkse partijen zijn wij geen voorstander van een “’groene politiestaat”. Wij geloven in de vrijheid en kracht van het individu. Wij geloven in de innovatie van het bedrijfsleven. Wij willen onze groene doelen bereiken via voorlichting,subsidie en kennis in het onderwijs. De politici van Groen Rechts Nederland willen de mensen inspireren om verantwoording te nemen voor het leefklimaat. Want ook,of zelfs juist, in een stad is een groen milieubeleid van groot belang.
Veiligheid:
• Zero Tolerance beleid
• Streng controleren op drugs en alcohol misbruik
• De gemeente doet geen experimenten ten aanzien van het drugsbeleid
• Preventief fouilleren bij grote evenementen
• Gezag politie herstellen,weg met de straatcoaches!
• Lokhomo ’s en lokjoden inzetten
* Winkeliers en horecaondernemers krijgen meer ruimte om zichzelf te verweren tegen winkeldieven
* Hard optreden tegen tegen illegale prostitutie, mensenhandel en loverboys.
• Streng controleren op drugs en alcohol misbruik
• De gemeente doet geen experimenten ten aanzien van het drugsbeleid
• Preventief fouilleren bij grote evenementen
• Gezag politie herstellen,weg met de straatcoaches!
• Lokhomo ’s en lokjoden inzetten
* Winkeliers en horecaondernemers krijgen meer ruimte om zichzelf te verweren tegen winkeldieven
* Hard optreden tegen tegen illegale prostitutie, mensenhandel en loverboys.
Integratie en Diversiteit
Raadsleden gaan eens in het jaar voorlichting geven over homocoïtusualiteit op het voortgezet onderwijs.
•Geen geld naar zogenoemde multiculti clubs want de multiculturele samenleving is mislukt.
•Ambtenaren in Utrecht moeten zich houden aan de Utrecht Code. Hierin wordt vastgelegd dat ze de Nederlandse taal gemachtigd zijn ,geen religieuze kleding/attributen dragen en niet discrimineren op huidskleur,afkomst,geslacht en geaardheid.
•Opvanghuis voor afvalligen en uit huis gezette homocoïtusuelen.
•Voorlichting en folders alleen in het Nederlands.
•De overheid voert een actief beleid op vrouwenemancipatie.
•Geluidsbeperking voor gebedsoproep van moskeen
*Afschaffing van doelgroepsubsidies.
*Islamitische scholen zijn onwenselijk omdat ze niet bijdragen aan de integratie.
*Verbod op gescheidden zwemlessen/activiteiten man /vrouw
•Geen geld naar zogenoemde multiculti clubs want de multiculturele samenleving is mislukt.
•Ambtenaren in Utrecht moeten zich houden aan de Utrecht Code. Hierin wordt vastgelegd dat ze de Nederlandse taal gemachtigd zijn ,geen religieuze kleding/attributen dragen en niet discrimineren op huidskleur,afkomst,geslacht en geaardheid.
•Opvanghuis voor afvalligen en uit huis gezette homocoïtusuelen.
•Voorlichting en folders alleen in het Nederlands.
•De overheid voert een actief beleid op vrouwenemancipatie.
•Geluidsbeperking voor gebedsoproep van moskeen
*Afschaffing van doelgroepsubsidies.
*Islamitische scholen zijn onwenselijk omdat ze niet bijdragen aan de integratie.
*Verbod op gescheidden zwemlessen/activiteiten man /vrouw
Cultuur
•Meer beeldende kunst in en rondom de parken van Utrecht
•Op scholen en van uit de gemeente meer aandacht voor Geschiedenis.
•Bij activiteiten/festivals geen scheiding tussen man en vrouw
•Er komt een Kinderraad die eens in de maand bijeenkomt en door de kinderen van de basisscholen groep 7 t/m 8 worden gekozen. De kinderen die in de raad worden gekozen staan niet voor een partij maar om vertegenwoordigers van de school. Hier kunnen de kinderen voorstellen maken en voorleggen aan gemeentepolitici.
•Verruiming openingstijden horeca.
•Meer investeren in behoud van monumenten
•Op scholen en van uit de gemeente meer aandacht voor Geschiedenis.
•Bij activiteiten/festivals geen scheiding tussen man en vrouw
•Er komt een Kinderraad die eens in de maand bijeenkomt en door de kinderen van de basisscholen groep 7 t/m 8 worden gekozen. De kinderen die in de raad worden gekozen staan niet voor een partij maar om vertegenwoordigers van de school. Hier kunnen de kinderen voorstellen maken en voorleggen aan gemeentepolitici.
•Verruiming openingstijden horeca.
•Meer investeren in behoud van monumenten
Onderwijs en Huisvesting
•Meer aandacht voor studentenhuisvestiging
•Milieuvriendelijke schoolgebouwen
•Meer differentiatie in huur/koop woningen
•Meer kleinere scholen in plaats van ‘’schoolindustrieën’’
•Openbaar vervoer naar de Uithof moet gratis zijn.
*Meer aandacht voor milieu en geschiedenis educatie.
*Gratis U-pas voor elke docent die in Utrecht woont en les geeft.
•Milieuvriendelijke schoolgebouwen
•Meer differentiatie in huur/koop woningen
•Meer kleinere scholen in plaats van ‘’schoolindustrieën’’
•Openbaar vervoer naar de Uithof moet gratis zijn.
*Meer aandacht voor milieu en geschiedenis educatie.
*Gratis U-pas voor elke docent die in Utrecht woont en les geeft.
Wat vinden jullie? Ik vind het idee van GroenRechts een redelijk goed idee, maar als ik zo naar de punten kijk zie ik wat dingen uit de PVV/TON hoek, (wat ook klopt, oprichter komt van TON), wat me niet aanstaat: 'De multiculturele samenleving is mislukt'. Verder komt het vooral over als een soort belangenpartij voor jongeren die het niet zo op moslims hebben, maar wel van kunst en bomen houden. Verder zie ik nergens een visie over de economie, maar aangezien ze zich rechts noemen, denk ik dat dit vrij liberaal zal zijn.