AndroidHealthClinic

Grote DJ en producers topic

Notorious W1

Advanced Bodybuilder
Waardering
76
Lengte
1m50
Massa
159kg
Vetpercentage
3%
Thuis je eigen tracks maken en/of DJ-en wordt tegenwoordig steeds populairder. Ik vroeg me dus af wie er hier allemaal mee bezig zijn.

Ouwehoer hier dus over:
-Welke software en hardware je gebruikt
-De nieuwste track/mix die je hebt gemaakt
-Aankomende gigs
-etc etc

---------- Post toegevoegd Mon 22 Oct 2012 om 10:38 ----------

Ik zal gelijk aftrappen.

Heb zelf een jaar of 3-4 FL gebruikt, maar ben pas sinds een jaar wat serieuzer bezig ipv een beetje aanklooien door wat rond te klikken. Ben nu sinds 4 weken bezig met ableton en heb daarmee de volgende track gemaakt:

http://soundcloud.com/panda-music-2/change-of-seasons

Jazz/ deephouse actige plaat.
Als externe VST gebruik gemaakt van Sylenth. Voor de rest alleen Ableton gebruikt.

Luister vaak DeepFM, die track zou er zo tussen kunnen.

Heerlijk, ben gek op deephouse

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de positieve feedback!

Ben actief als DJ, hardware: 2 x cdj400 1 x behringer DDM4000.
Lijkt me ook leuk om met producen te beginnen. Wat raad je me aan om mee te beginnen, ableton? Zo ja, hoelang heb je erover gedaan om alles door te krijgen, waar haal je samples vandaan etc.?

fl studio is het gebruiksvriendelijkste. samples haal ik van internet maar daar doe ik niet veel mee meestal gebruik je gewoon een vst om aan je sounds te komen. en vocals sample ik uit films, youtube, of iets als moviewavs. eer dat je egt alles van je daw weet ben je heel wat jaar verder.

• Topic Starter Topic Starter
Ben zelf begonnen met fl-studio, maar vind ableton veel fijner werken. Alles voelt veel logischer aan. Na een paar uurtjes ableton kan je veel intuïtiever werken dan dat je in FL kan.
FL is een programma waar je naar 5 minuten al een beat kan maken, Bij ableton duurt dit een paar uurtjes langer, maar dan heb je gelijk een veel betere basis om de kwaliteit van je productie te verbeteren.

Mijn aanraden is om met ableton te beginnen. Op youtube genoeg tutorials te vinden:
begin hiermee: http://www.youtube.com/watch?v=M-Rl2pyVXA8&feature=share&list=PLpqnuiV4N1skjJtEWcdVNP9AXzs5gcrjD

Hier leer je eerst een eevoudige track maken. Ga daarna opzoek naar technieken die worden gebruikt in de genre die jij wilt produceren. Je eerste track maken is vrij "eenvoudig" maar om deze goed te laten klinken ben je wel een tijdje bezig. Een 4/4 beat met een 4 bars akkoorden progressie, melodie en bassline maken is niet heel gecompliceerd. Maar daarna komen technieken als effecten toevoegen, arrangementen maken, equalizen, compressie etc... Het echte sounddesign werk dus. Dit is vrij lastig om onder de knie te krijgen en heb daar zelf op dit moment de meeste problemen mee.

Overigens heeft ableton een paar dagen geleden een preview event gegeven van live 9 en de 'push' controller. Kan persoonlijk niet wachten tot deze uitkomt. Eindelijk een controller die de brug tussen soft-en hardware doet vervagen.

Terug
Naar boven