XXL Nutrition

guis halp, m'n internet is tergend langzaam

Peanuthead95

Gargantuan Beast
Elite Member
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
5.950
Lengte
1m70
Massa
98kg
Trek altijd torrents binnen boven de 2 mb/s. Sinds gister een nieuw mobo, processor, voeding en ram erin gedaan (760 GM-P23 en een Athlon x4 640). Trek m'n torrents met maar liefst ~10 kb/s naar binnen en surfen op het internet is onmogelijk. Pagina's laden niet en dat soort dingetjes.

Wat ik heb gedaan:
-Windows 7 erop nieuw gepleurd
-Router en modem reset
-Router opnieuw ingesteld
-Nieuwste LAN-drivers
-Ports geopend, UPNP aan, DMZ aan
-Upload limiet van Vuze naar beneden gedaan

Rara, wat is dit? Voor de nieuwe componenten had ik nergens last van tijdens het downloaden met torrents.

Ergens iets misgegaan....router instellingen OF on-board LAN. Probeer misschien wat oudere drivers voor LAN......want zelfs zonder drivers zal Windows het zelf moeten pakken of zien als generic LAN.....en dan alsnog sneller zou zijn.

Waarom heb je je router helemaal opnieuw ingesteld ?
is daar een specifieke reden voor ..

Normaal gesproken staat dat totaal los van je OS.......

BIOS al geflashed naar nieuwste versie?

Open even cmd en voer in: 'ipconfig /all' geeft misschien wat meer info. Evt. hier even posten.

• Topic Starter Topic Starter
Ergens iets misgegaan....router instellingen OF on-board LAN. Probeer misschien wat oudere drivers voor LAN......want zelfs zonder drivers zal Windows het zelf moeten pakken of zien als generic LAN.....en dan alsnog sneller zou zijn.
Router lijkt me sterk eigenlijk. Alles staat goed en open.
Staan verder wel de nieuwste drivers op. Misschien even oudere proberen idd.
Waarom heb je je router helemaal opnieuw ingesteld ?
is daar een specifieke reden voor ..

Normaal gesproken staat dat totaal los van je OS.......
Voor de zekerheid. Cleane installatie, kon zo even alles goed nagaan en de ports open zetten. Had gehoopt dat het zou werken ook nadat ik Windows er opnieuw had opgezet, maar helaas.
BIOS al geflashed naar nieuwste versie?
Als het goed is is dit al de nieuwste versie. Zal even double checken.
Open even cmd en voer in: 'ipconfig /all' geeft misschien wat meer info. Evt. hier even posten.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

DHCP staat uitgeschakeld. Hoort dat niet aan te staan?

Start > cmd > admin uitvoeren:

netsh int ipv6 reset reset.log

Daarmee schakel je je DHCP weer in. Ik weet iig niet of het hiermee te maken heeft, lijkt me niet.

wat je beste kan doen is als je nog een pc of laptop in het netwerk heb hangen daar checken of alles goed draait kwa internet snehlheid. Misschien router update???? eigenschappen van je netwerkadapters daar de dns van je provider handmatig invoeren kan helpen. Dhcp moet zeker aan staan. Kan van alles zijn knul reset eventueel de router en je internet modem weer

Word helemaal gestoord van die k*t controller. Heb er nu dit ding tussen gehangen:

http://www.eminent-online.com/product/329/em1010--10-100mbps-usb-networking-adapter.html

Snel is het niet, meer beter dan niet. Kans op bottlenecken of kom je haast nooit boven de 100 megabit?

Edit: tevens m'n router firewall uitgezet. Geen idee of dit kwaad kan.

100/8= 12,5mbyte per seconde. Met gamen e.d. zal je hier never nooit niet boven komen, weet niet hoe snel je internetverbinding is, maar die moet dus ook al goed hoog zijn wil je je downloads hiermee bottlenecken. Haal anders gewoon een cheap ass netwerk kaartje wat je er ff in pleurt om te testen of het niet aan je mobo ligt. En anders gewoon terug naar de winkel ermee.

Modem al herstart?

je hebt wel een gek*t met je pc man :(

GetXXL zei dat het met een BMOVL filter te maken heeft

100/8= 12,5mbyte per seconde. Met gamen e.d. zal je hier never nooit niet boven komen, weet niet hoe snel je internetverbinding is, maar die moet dus ook al goed hoog zijn wil je je downloads hiermee bottlenecken. Haal anders gewoon een cheap ass netwerk kaartje wat je er ff in pleurt om te testen of het niet aan je mobo ligt. En anders gewoon terug naar de winkel ermee.
Geen idee eigenlijk. Zal het straks wel ff checken na het trainen. Internet werd net weer ****ing langzaam, heb dat ding op 1000 mb/s full duplex gezet en het ziet er naar uit dat het wel het een en ander heeft opgelost. Vreemd dat de realtek controller loopt te k*tten, naar mijn weten is dat gewoon een prima merk.
Ja, schiet ook niet op.
je hebt wel een gek*t met je pc man :(
Nogal he. Treft me altijd jammer genoeg.
GetXXL zei dat het met een BMOVL filter te maken heeft
Ja maar ik weet wel dat het daar niet aan ligt. Ik weet hier meer van dan bijv een bioloog.

Geen idee eigenlijk. Zal het straks wel ff checken na het trainen. Internet werd net weer ****ing langzaam, heb dat ding op 1000 mb/s full duplex gezet en het ziet er naar uit dat het wel het een en ander heeft opgelost. Vreemd dat de realtek controller loopt te k*tten, naar mijn weten is dat gewoon een prima merk.

Is ook een prima merk, maar DOA komt soms voor hé.. kende niks aan doen.

Pinda....u fixed your shizzle yet or not?

Ik zou de volgende keer als iets niet gebroken is (router instellingen) het gewoon als laten staan :)
scheelt toch een hoop ellende...

Probeer anders ff rechtstreeks (zonder router) en kijk dan hoe het gaat.

Terug
Naar boven