AndroidHealthClinic

Gyno en verzekering : wel vergoeding

Bigmac

Cool Novice
Waardering
0
Beste mensen,

Dit heb ik gevonden (een samenvatting):

Voor ziekenfondsverzekerden gelden wettelijke regels. Voor particulierverzekerden en verzekerden met een standaardpakketpolis gelden de polisvoorwaarden (plastische en reconstructieve chirurgie). In de praktijk zijn de polisvoorwaarden gelijk aan de wettelijke regels. Er is dus geen verschil tussen ziekenfonds en particulier verzekerden.

En nu het belangrijke:

Borstvorming bij mannen (gynaecomastie)
Hiervan is er sprake als er daadwerkelijk een klierschijf zit. Dat staat gelijk aan een verminking en wordt daarom vergoed. Bij wat oudere en dikkere mannen komt ook wel borstvorming voor door teveel vet (pseudo-gynaecomastie). Als u om deze laatste reden een liposuctie wilt, is dat geen reden van een vergoeding.

Bron:
http://www.vgz.nl/bbcm/files/brochure plastisch.pdf

Hoe interpreteren jullie dit?

Volgens mij: sprake van klierschijven, dan is er vergoeding.

Laatst bewerkt:
ze halen de klier weg als die gezwollen is maar het vet rond de klier blijft zitten... vermoed dat het daarop neerkomt.

Volgens mij moeten het ook echt vrouwenborsten zijn als het om een vergoeding door ziekteverzekering gaat
Hoe het in Belgie zit weet ik niet, maar denk niet dat het hier terugbetaald wordt.

In september geholpen, 100% vergoed, no problem...

Als de plastisch chirurg wil gaan operen, neeemt het ziekenhuis contact op met de verzekeraar.
Die gaat dan bekijken of het nodig is en die kunnen dan de aanvraag goedkeuren of afwijzen.
Word dus per geval bekeken.

Vorig jaar geholpen,gewoon gezegd dat het van de anabolen kwam.
Alles werd vergoed.Amicon bedankt!!!!!

zijn er ook mensen die dit jaar geopereerdt zijn en het vergoed hebben, volgens mij is dat per 1 januarie allemaal veranderd en wordt het niet vergoed maar ik ga morgen de dokter ff bellen.

het is ieg wel de moeite waard want het kost volgens mij nog altijd tussen de 2000 en 3000 euro (soms zelfs nog meer), als je het bij een erkend ziekenhuis door erkende chirurg laat doen.

Ik ben ook wel benieuwd of het nog vergoed wordt.

Terug
Naar boven