XXL Nutrition

Gyno verdwijnt niet?

TheNewWay

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m72
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Een goede avond,

2.5 week geleden met mijn PCT begonnen na mijn kuurtje:

1~10 test-e 500mg
1~6 Winny

eerste 2 weken 40mg nolva gepakt om gyno tegen te gaan, nu een paar dagen 20mg.. echter gyno is nog niet weg..

Puberale gyno wellicht? iemand een idee?

Een goede avond,

2.5 week geleden met mijn PCT begonnen na mijn kuurtje:

1~10 test-e 500mg
1~6 Winny

eerste 2 weken 40mg nolva gepakt om gyno tegen te gaan, nu een paar dagen 20mg.. echter gyno is nog niet weg..

Puberale gyno wellicht? iemand een idee?

Is t wel minder geworden?
Kan namelijk tijdje overheen gaan
Ik heb ook wel is schijfjes neem ik geen nolva voor tijdens me kuur en natuurlijk wel met nakuur maar ttekt bij mij vanzelf weer weg na me pct

• Topic Starter Topic Starter

Volgens mij wel ja, in minimale mate.. is een klein schijfje met een bolletje op (lijkt het)

Ah, kijk aan dat is fijn om te horen, maakte me al een klein beetje zorgen. Is ook pas geleden dus zal wel wegtrekken dan :)

Er zit wel een verschil tussen gyno en een opgezette klier. Meeste mensen verwarren deze vaak.

Mocht nolva niet helpen zou ik letrozole nemen. Is geen heel fijn middel maar je wilt toch die gyno weg hebben. Reken wel ff op een verminderd (lees: geen) libido.

Geloof er niks van dat je het weg krijgt met pilletjes. Nolva zorgt wel dat het niet erger worden
Kijk het even aan hoe het er uit ziet na een dikke 3 maanden en stel de vraag dan nog eens als het niet weg is

• Topic Starter Topic Starter
Hey heren,

We zijn inmiddels een tijdje verder, ben klaar met mijn nakuur, gyno lijkt stukken kleiner te zijn maar is nu wel nog gevoelig .. Schijven zijn het niet meer echt, lijken meer op bolletjes nu, wellicht ontstoken klieren?

Iemand hier ervaring mee?

GR

Opgezwolle klieren

Er zit wel een verschil tussen gyno en een opgezette klier. Meeste mensen verwarren deze vaak.
En hoe zou jij differentiëren tussen de twee?

Geloof er niks van dat je het weg krijgt met pilletjes. Nolva zorgt wel dat het niet erger worden
Kijk het even aan hoe het er uit ziet na een dikke 3 maanden en stel de vraag dan nog eens als het niet weg is
Het helpt zelfs tegen borstkanker en bovendien is het uitgebreid gedocumenteerd in klinische studies dat het effectief is tegen zowel drug-induced als puberale gyno.

Ik zag op een documentaire dat ontwikkelde gyno los zit van het lichaam en dat alleen een operatie het weg kan krijgen. Ik geloof er wel in dat als het zich aan het ontwikkelen is dat het nog wat kan krimpen omdat het gezwollen is ofzo

Ik zag op een documentaire dat ontwikkelde gyno los zit van het lichaam en dat alleen een operatie het weg kan krijgen. Ik geloof er wel in dat als het zich aan het ontwikkelen is dat het nog wat kan krimpen omdat het gezwollen is ofzo
Alles wat 'los zit van het lichaam' gaat vrij snel dood, gezien alle cellen toch echt voedingsstoffen nodig hebben om te overleven, en die gaan ze dan uiteraard niet krijgen.

Wat wel een punt is, is dat in de beginfase van gynecomastia het alleen klierweefsel betreft; klierweefsel is wel gevoelig voor endocriene therapie en de kans is groot dat het atrofeert bij tamoxifen therapie.

Echter vormt zich met de jaren bindweefsel die niet gevoelig lijkt voor endocriene therapie.

Geen idee hoe je zou willen differentiëren tussen 'opgezwollen' en gyno.

Nou als jij dat op een docu zag dan zal dat wel kloppen

Hier op het forum zeggen ze ook steeds wat anders t was in een topic hier waar ik dar gezien had getxxl had daar ook op gereageerd sterker nog ik geloof dat ik die info van hem had gekregen ;)

Welke info?

Ik zoek het nog eens op als ik een pc in de buurt heb gaat moeilijk op de telefoon maar over dat je het niet meer weg krijgt met pilletjes als je het eenmaal hebt

Mocht nolva niet helpen zou ik letrozole nemen. Is geen heel fijn middel maar je wilt toch die gyno weg hebben. Reken wel ff op een verminderd (lees: geen) libido.

Zit nu ff een tijdje op kwartje letro per dag en heb nergens last van. Het is geen enorme schijf die je weg hoeft te werken, dus kwart tabje per dag volstaat wel. 1.25/2.5 ga je je echt k*t voelen, en denk ook niet dat het veel meerwaarde heeft ;-) Maar eerst met 10-20mg nolva proberen (eerst tijdje op 10, bij geen verbetering verhogen naar 20). Mijn ervaring is overigens met nolva dat het kleiner wordt tot nauwelijks voelbaar. Bij de eerste de beste kuur is het weer raak en wordt het weer erger. Maar dat is mijn de ervaring met nolva.

zolang het schijfjes zijn, zijn het meestal vet kliertjes trekt na verloop van tijd gewoon weg

Terug
Naar boven