AndroidHealthClinic

gynoverschijnselen NA de nakuur... wat te doen?

Disco Thrasher

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Lengte
1m76
Beste collega's,

Ik heb recent de volgende kuur gedaan:

week 1-10 : 750mg Test + 750mg Bold
week 11-18: 500mg Test + 750mg Bold
week 1-20: 1 cap Aromasin EOD
week 20-24: 1 cap Arofixen ED

Nu in week 30 begin ik toch weer last te krijgen van gyno-verschijnselen (jeuk aan/rondom tepels, knobbeltjes links en rechts, soms branderig gevoel).

Wat raden jullie aan?

Ik heb nog Nolva, Aromasin, Clomid & Arofixen liggen.

Lijkt mij op een soort rebound. Als ik jou was zou ik even mijn oestrgeen laten prikken.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor het advies Kriel & Freddy.

Ik zal eerst nog eens proberen om het met Aromasin onder controle te krijgen en als dat niet lukt toch maar even bloed laten prikken.

---------- Toegevoegd om 08:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:27 ----------

Herstel vind ik wat moeilijker te beoordelen omdat dit pas mijn 2e kuur is.

Maar het is duidelijk dat deze lange kuur meer impact heeft gehad op mijn lichaam dan de eerste (10 weken Test only). Ook mentaal een heftigere dip gehad dan na de eerste (vooral vlak na de PCT).
?

Ik zal eerst nog eens proberen om het met Aromasin onder controle te krijgen en als dat niet lukt toch maar even bloed laten prikken.
?

Wat is het nut om bloed te laten prikken ? De oplossingen voor dit probleem blijven ongeacht het resultaat bij producten als aromasin?

denk dat je na 18 weken kuren je nakuur te snel gestart bent!

zoals reeds gezegd opnieuw kleine nakuur met arofixen of nolva/aromasin tot de verschijnselen verdwenen zijn, wat ik zou doen in elk geval!

Wat is het nut om bloed te laten prikken ? De oplossingen voor dit probleem blijven ongeacht het resultaat bij producten als aromasin?

Dan kan je kijken of je idd hoog in prolactine of in oestrogeen zit.
Meeste mensen zijn bang om gyno te krijgen,terwijl dit helemaal niet eens het geval hoeft te zijn. Als ik bv tren gebruik,krijg ik soort verdikingen,en jeuk aan de tepels....is tijdelijk iets. Bij sterk verhoogde waardes zou ik me pas zorgen maken,en dan eventueel actie ondernemen.

denk dat je na 18 weken kuren je nakuur te snel gestart bent!

zoals reeds gezegd opnieuw kleine nakuur met arofixen of nolva/aromasin tot de verschijnselen verdwenen zijn, wat ik zou doen in elk geval!

gestopt, bedoel je toch hoop ik?

@ts: doe maar aromasin of arofixen voor nog n tijdje. bij issues altijd naar opa kriel luisteren :D

Het 1e wat je doet is altijd je bloed laten checken, vanuit daar kun je evt. maatregelen nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Achteraf gezien waren die 4 wkn PCT ms iets te kort vr een 18 wkn kuur maar dat las ik helaas te laat, ben in elk geval sinds donderdag weer begonnen met 1 cap arofixen en 50mg clomid per dag. En het voelt nu al een stuk beter aan.

4 weken is de standart voor een 10-12 weken kuur. langer kuren = langer nakuren.

Iemand riep hier eens dat de nakuur 1/3 van je kuur moet zijn met een minimale lengte van 4 weken. Dus in jouw geval 6 weken.

gestopt, bedoel je toch hoop ik?

@ts: doe maar aromasin of arofixen voor nog n tijdje. bij issues altijd naar opa kriel luisteren :D

mss niet duidelijk geformuleerd, even verduidelijken :D

18 weken is dus een lange kuur en dan in week 20, amper 2 weekjes erna doet hij al een nakuur, iets te snel dus dacht ik kwestie van de producten goed te laten uitwerken en dan pas een nakuur te starten!

en idd zijn nakuur is dan ook te snel gestopt, dus te kort die nakuur ;)

mss niet duidelijk geformuleerd, even verduidelijken :D

18 weken is dus een lange kuur en dan in week 20, amper 2 weekjes erna doet hij al een nakuur, iets te snel dus dacht ik kwestie van de producten goed te laten uitwerken en dan pas een nakuur te starten!

en idd zijn nakuur is dan ook te snel gestopt, dus te kort die nakuur ;)

Je hebt indd gelijk. Zeker na bold mag je wel zeker 3 weken wachten met je pct.

gewoon alsnog doorgaan met nolva. ak er nog paar weekjes bij.

Terug
Naar boven